• De Portugese politie heeft het onderzoek naar de vermissing van het Britse meisje Madeleine McCann heropend.


    Gezochte man in zaak Madeleine McCann

    Dat meldt de BBC donderdag.
    Volgens het Portugese Openbaar Ministerie zijn "nieuwe bewijzen" de aanleiding voor het heropenen van de zaak.
    In de afgelopen weken zijn er honderden nieuwe tips binnen gekomen na uitzendingen van onder meer Crimewatch in Groot-Brittannië en Opsporing Verzocht in Nederland.
    Madeleine McCann verdween in 2007 uit het vakantiehuisje van haar ouders in Praia da Luz in de Portugese Algarve. Het meisje was destijds drie jaar oud. De zaak werd in 2008 gesloten omdat de Portugese politie er vanuit ging dat er geen misdaad is gepleegd.
    Lange tijd werd er door de Britse politie rekening mee gehouden dat zij werd ontvoerd door een man die die avond bij het appartement werd gezien. Nu zegt de politie dat deze man in feite een onschuldige Britse vakantieganger was, die met zijn eigen kind huiswaarts keerde.

    Verdwenen
    McCann werd mogelijk tot drie kwartier later op de avond ontvoerd, aldus de politie. Haar ouders lieten hun drie kinderen achter in het appartement, toen ze met vrienden gingen dineren in een nabijgelegen restaurant. Om 21.00 uur 's avonds waren de drie kinderen nog in het appartement. Een uur later was Madeleine verdwenen.
    De politie riep mensen die over nieuwe informatie beschikken op hiermee naar buiten te komen. Uiteindelijk ontving de politie bijna vijfhonderd e-mails en telefoontjes. Veel mensen die contact opnamen, waren op het moment van de verdwijning in hetzelfde Portugese stadje waar McCann en haar ouders op vakantie waren.

    Getuigenverklaringen
    Op basis van getuigenverklaringen heeft de politie compositietekeningen van een verdachte gemaakt. De verdachte werd door getuigen omschreven als een blanke man tussen twintig en veertig jaar oud. Hij heeft kort bruin haar, een gemiddeld postuur en geen gezichtsbeharing.
    Iedereen die tijdens de verdwijning van het meisje in 2007 in de buurt was van de stad Praia da Luz, wordt verzocht zich te melden.
    Door: NU.nl/ANP


    26 - 02 - '16

    Butera schreef:
    (...)Nope. Ik volg dit proces al heel lang en is er een schets gemaakt van hoe ze er nu uit zou hebben kunnen gezien.


    Alles leuk en aardig, maar zo'n schets kan nooit 100% kloppen met de realiteit.


    26 - 02 - '16

    Ik moest denken aan Jason McCann.

    Muh ik ben te lui om het te volgen.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Scorpia schreef:
    (...)

    Dus omdat er een nieuwsartikel komt over een vermiste, betekent dat meteen dat alle andere vermiste mensen minder aandacht krijgen, terwijl er over hen ook tig nieuwsartikelen komen? Right, girl, right.

    In ieder geval, heel spijtig ja, want een schande dat ze haar niet terug hebben gevonden. Maar verder wilde ik alles zeggen wat Dimleya verteld heeft. Het heeft weinig kans omdat niemand nu weet hoe zij er uitziet, omdat ze nu negen jaar is en ze dan behoorlijk kan veranderen. Nu denkt iedereen nog steeds dat het een drie jarig kindje is.

    Trouwens, wat heeft die foto erboven mee te maken?

    Lekker denigrerend ben jij. Heb je ooit naar TLC's Disappeared gekeken? Ik heb nooit eerder wat over die mensen gezien en een achterlijk veel over deze McCann, daarom zeg ik wat ik zeg.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 20:27 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Jups I know. Was vorige week al in Opsporing Verzocht. ^^


    stay safe because I like being alive at the same time as you