• Zoals jullie in de titel misschien al gelezen hebben ga ik waarschijnlijk naar Rome! yayy =D
    Maar nu heb ik een vraagje aan jullie (en vooral de mensen die al eens in Rome zijn geweest). Wat zijn tips van jullie qua wat ik echt gezien moet hebben of gedaan moet hebben. Wat vonden jullie het mooiste? etc.
    Ik moet namelijk een lijstje samenstellen met wat ik allemaal wil zien en waar ik heen wil.. =]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Veel plezier!
    Ik ben er nog nooit geweest.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik ben er nog nooit geweest, dus kan je niet helpen, maar heeeeel veel plezier! :'D Ik wil er ooit ook graag eens heen!


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Dooddoenervo schreef:
    Veel plezier!
    Ik ben er nog nooit geweest.


    26 - 02 - '16

    Pantheon, Forum Romanum (van daaruit zie je waar waarschijnlijk Circus Maximus heeft gestaan), Het Capitool, Vaticaanstad, Ostria (een havenstad buiten Rome. Je komt er met de tram), Colosseum, Arapaquis, Enegelenburcht, Tibereiland, Termen van Diocletianus. Ehh, er is nog een hoop meer, hoor! Maar dit wist ik zo gauw nog te herinneren. :3 Rome is fantastisch!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ben er nog nooit geweest, maar ga er in mei wel heel met school.
    Tips heb ik dus niet, maar veel plezier!

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 16:31 ]


    The universal language of art.

    Trevifontein, Piazza di Spagna, uhh, laat me even denken, haha.

    - Sixtijnse Kapel
    - Zuil van Marcus Aurelius

    Hier staan een hoop. Ik moet nu gaan.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bezienswaardigheden_van_Rome

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 16:34 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    VanGogh schreef:
    Trevifontein, Piazza di Spagna, uhh, laat me even denken, haha.

    - Sixtijnse Kapel
    - Zuil van Marcus Aurelius

    Hier staan een hoop. Ik moet nu gaan.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bezienswaardigheden_van_Rome


    in ieder geval bedankt =]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Royals schreef:
    Ik ben er nog nooit geweest, maar ga er in mei wel heel met school.
    Tips heb ik dus niet, maar veel plezier!


    met mijn school gaat de havo ook naar Rome in mei XD

    OT: nee sorry ben helaas nog nooit in Rome geweest


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Pompeï. Ik ben er nog nooit geweest, maar dat zou ik echt graag willen zien.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Rome is ontzettend prachtig, zeker de moeite waard om te zien! Probeer zoveel mogelijk te zien want het is erg indrukwekkend.

    De meeste dingen die ik wilde zeggen zijn al gezegd, maar ik raad ook de Bocca della Verita aan. Circus Maximus zelf is ook wel cool om te zien. De Trevifontein en dan natuurlijk een muntje erin gooien hè.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ben er twee keer geweest toen ik klein was, dus ik vrees dat ik je hierbij niet kan helpen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    VanGogh schreef:
    Pantheon, Forum Romanum (van daaruit zie je waar waarschijnlijk Circus Maximus heeft gestaan), Het Capitool, Vaticaanstad, Ostria (een havenstad buiten Rome. Je komt er met de tram), Colosseum, Arapaquis, Enegelenburcht, Tibereiland, Termen van Diocletianus. Ehh, er is nog een hoop meer, hoor! Maar dit wist ik zo gauw nog te herinneren. :3 Rome is fantastisch!


    Forum Romanum vond ik niet zoveel aan en die havenstad heet Ostia Antica, die moet je wel zeker zien.
    Ook het Pantheon en het colosseum moet je bekijken. En vergeet de Trevifontein niet (daar staan ook twee ontzettend lekkere ijszaken!).
    Je kan naar de Sint Pieter (grote kerk van de Paus, het Vaticaan zit daar ook), Castel Saint'Angelo en geef even een bezoekje aan de Catacomben :')

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 9:28 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    Royals schreef:
    Ik ben er nog nooit geweest, maar ga er in de herfst van 2014 wel heen met school.
    Tips heb ik dus niet, maar veel plezier!

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 16:33 ]


    There is nothing more badass than being yourself

    Ben er twee weken geleden geweest met school, ik vond het echt prachtig.
    Sowieso Vaticaanstad (Sint Pieter en Sixtijnse Kapel -die zich trouwens bevind ín het Vaticaans museum), Forum Romanum, Pantheon, Spaanse Trappen. De Heilige trappen. Daar kan je vanaf drie uur in, je beklimt deze op je knieën. Het had echt iets c: ENGELENBURCHT
    Het Conservatorenpaleis, ook mooi. Piazza Navona is ook mooi. Leuk pleintje met allemaal tentjes om te eten, enz.
    Trevi Fontein, (S AVONDS)
    Dat zijn wel echt de hoogtepunten, maar nog een aantal kerken die ik ook bezocht heb:
    Maria Maggiore, San Pietro in Vicoli, Jan van Lateranen, Ignatiokerk.

    O, en ga op zoek naar een Kiko. Als je houdt van Make-up en nagellak, hihi
    En ik raad je aan Angels en Demons te kijken. Misschien dat je daar nog wat ziet (Het is bijna allemaal genoemd, maargoed)

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 16:43 ]


    Miep