• “Bran thought about it. 'Can a man still be brave if he's afraid?'
    'That is the only time a man can be brave,' his father told him.”



    Ondanks het al ingevoerd is in het jaar 2240, blijft het altijd weer een vreselijke periode waarin De Tocht gemaakt moet worden. Ieder jaar gaat het weer hetzelfde, en zo ook in 2694. Nietsvermoedend brengt Amae haar dag door zoals ze dat altijd doet wanneer ze vrij heeft: ze bezoekt haar oom, ze schrijft verhalen, ze maakt tekeningen. Ondanks dat het keuzedag is, want de kans dat zij zou moeten gaan is zo miniscuul dat ze er nieteens over nadenkt. Maar, zoals het meestal gaat bij de hoofdpersonen van dit soort verhalen: Amae is de gelukkige. Teminste, gelukkig zou ik het niet noemen. Zij moet De Tocht maken binnen een jaar, en wanneer haar dat niet lukt, zal ze de dood tegemoet komen.

    Het lijkt misschien een beetje op de Hongerspelen, maar zo heb ik het niet bedoelt, en het verhaal zelf zal daar echt niet heel erg op lijken. Het is ook enkel voor de lol dat ik dit schrijf, ik ga het heus niet uitgeven ofzo bij wijze van spreke. Als je THG en Divergent enzo leuk vind, mijn verhaal misschien ook. Misschien ook niet, dat kan ik heel goed begrijpen, hahaha. Maar ik wilde graag zoiets schrijven, al is het maar tegen de verveling. Ik laat niet zo heel veel kwijt in deze summary omdat ik het liever wat spannender wil houden ipv alles voor te zeggen. Het is iig Onbekende personen, avontuur, romantiek, fantasy, misschiene en vleugje spanning/thriller achtig. We zullen zien!

    Dit verhaal is compleet Nederlandstalig.



    DE STORY (KLIK)