• Hey,

    Af en toe kijk ik wel eens bij die topics onder de kop "stories promoten" en dan zie ik dat sommige users steeds in hun topic een link plaatsen naar een nieuw hoofdstuk van hun verhaal. Dit is toch eigenlijk ook bumpen? Kan hier wat aan gedaan worden, want het is eigenlijk best irritant?
    (mijn excuses als dit topic onder "klachten" moest)


    There is nothing more badass than being yourself

    Nou ja, het is niet echt bumpen-bumpen, snap je? Ik irriteer me meer aan "geen interesse?"-posts. -_-


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Chocolata schreef:
    Nou ja, het is niet echt bumpen-bumpen, snap je? Ik irriteer me meer aan "geen interesse?"-posts. -_-


    Whoopsie


    Queer zijn is gewoon alles

    Het is bumpen als er niets nuttigs wordt toegevoegd. Als mensen een link naar een nieuw hoofdstuk posten is het dus een beetje onduidelijk of dat een toevoeging is of niet.

    Op zich vind ik het niet erg als het één of twee keer gebeurt, maar het is inderdaad wel vervelend als iemand dat met álle hoofdstukken blijft doen. Er is volgens mij ook een regel dat je maar maximaal drie posts achter elkaar mag maken, dus technisch gezien is het daar ook mee in strijd, lijkt me. :/


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dooddoenervo schreef:
    (...)

    Whoopsie

    Haha, het is niet persoonlijk bedoeld, hoor (:.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Square schreef:
    Het is bumpen als er niets nuttigs wordt toegevoegd. Als mensen een link naar een nieuw hoofdstuk posten is het dus een beetje onduidelijk of dat een toevoeging is of niet.

    Op zich vind ik het niet erg als het één of twee keer gebeurt, maar het is inderdaad wel vervelend als iemand dat met álle hoofdstukken blijft doen. Er is volgens mij ook een regel dat je maar maximaal drie posts achter elkaar mag maken, dus technisch gezien is het daar ook mee in strijd, lijkt me. :/


    Ondanks dat het met die 3-post regel in strijd is, mag het wel. Toch? Zo niet, dan moet ik er maar eens mee stoppen... :x Ookal doe ik het de laatste tijd niet omdat ik al een tijdje niet echt meer wat geschreven heb. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)

    Ondanks dat het met die 3-post regel in strijd is, mag het wel. Toch? Zo niet, dan moet ik er maar eens mee stoppen... :x Ookal doe ik het de laatste tijd niet omdat ik al een tijdje niet echt meer wat geschreven heb. :')


    Ik heb geen idee of het wel of niet mag. Ik zou zeggen van niet, want er bestaat voor zover ik weet geen uitzondering op die regel, maar het is iets wat waarschijnlijk gewoon door de vingers wordt gezien. Eigenlijk is dit wel een goede vraag voor een mod. ^^

    Ik vind het persoonlijk in ieder geval altijd een beetje overbodig om na hoofdstuk één of twee nog updates te posten. Mensen die je verhaal willen volgen, nemen wel een abo op het verhaal zelf, en in een promotietopic is een link naar latere hoofdstukken sowieso niet nodig, want niemand begint daar met lezen. Het kan na een tijdje best wel vervelend worden als story-topics steeds omhoog worden geschopt. :x


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik heb geen idee of het wel of niet mag. Ik zou zeggen van niet, want er bestaat voor zover ik weet geen uitzondering op die regel, maar het is iets wat waarschijnlijk gewoon door de vingers wordt gezien. Eigenlijk is dit wel een goede vraag voor een mod. ^^

    Ik vind het persoonlijk in ieder geval altijd een beetje overbodig om na hoofdstuk één of twee nog updates te posten. Mensen die je verhaal willen volgen, nemen wel een abo op het verhaal zelf, en in een promotietopic is een link naar latere hoofdstukken sowieso niet nodig, want niemand begint daar met lezen. Het kan na een tijdje best wel vervelend worden als story-topics steeds omhoog worden geschopt. :x


    hmm.. Aan de ene kant snap ik wel dat men het vervelend vind dat die topics steeds om hoog geschopt worden, maar aan de andere kant is het gewoon promotie voor je verhaal en dat mag wel. Sowieso is er dan wel weer kans dat je nieuwe abo's erbij krijgt.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind het geen probleem als een topic 'gebumpt' wordt met een nieuw hoofdstuk. Het is lastig om reclame te maken, mits je geen credits hebt en goede connecties. Er komen steeds nieuwe mensen op het forum kijken en als jij steeds een nieuw hoofdstuk in je topic post, is er toch nog kans dat je nieuwe lezers krijgt.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Gibbs schreef:
    (...)

    hmm.. Aan de ene kant snap ik wel dat men het vervelend vind dat die topics steeds om hoog geschopt worden, maar aan de andere kant is het gewoon promotie voor je verhaal en dat mag wel. Sowieso is er dan wel weer kans dat je nieuwe abo's erbij krijgt.


    Maar als iedereen het deed met al hun lopende verhalen zou de actieve topics steeds volstaan met promotietopics. :x
    Als GM zou ik dat in het ergste geval kunnen blokkeren, maar het lijkt me voor non-GM's niet prettig en ik zou het ook jammer vinden als ik daardoor de topics van echt nieuwe verhalen zou missen. Ik snap best dat mensen hun verhalen willen promoten en dat neem ik niemand kwalijk, maar er moeten wel grenzen zijn, vind ik. Er zijn ook altijd heel veel topics waarin naar stories wordt gezocht, dus zo kun je iets ook blijven promoten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Naja, meestal hebben die users zelf ook wel door dat het helemaal niets helpt als ze blijven bumpen door er de hele tijd hoofdstukken neer te zetten. Meestal houdt dat na 1-3 keer wel op. Daarbij zijn er ook mensen die eerst een topic maken over een story (waar nog geen hoofdstukken bij zitten), daarna reacties komen en dat dan pas het eerste hoofdstuk online wordt gezet. Dan is het handig om het eerste hoofdstuk ook nog even in het promotietopic te zetten, om te laten zien wat je schrijfstijl is.


    From these ashes, I will rise