... Hai
So here's the thing. Ik ga sinds kort met een stel héle leuke en gezellige mensen om, met wie ik het grootste deel van mijn zomer heb doorgebracht. Één van hen is Luc, en met Luc date ik sinds kort. Omdat we er bewust van zijn hoe awkward dingen kunnen worden als het misloopt tussen ons, hadden we besloten het niemand te vertellen. Dat is niet gelukt. Uiteindelijk was het pretty obvious dat er iets tussen ons speelt en iedereen weet nu min of meer dat we daten.
Zaterdag waren we met z'n allen bij Luc en aangezien er te weinig bank was in verhouding tot het aantal mensen, zat ik op zijn schoot. Ik hoorde wat gelach en gefluister. Ook hoorde ik het woord 'weddenschap' vallen. Ik was gelijk aardig achterdochtig, maar de jongens die geheimzinnig deden, wilden er niks over zeggen. Ze lokten het steeds meer uit en nieuwsgierig als ik ben, dreigde ik iemands nek te breken als hij het niet vertelde (en nee, dat was niet serieus). Na vele ontkenningen, is mij wijsgemaakt dat het over héél iets anders gaat dan over mij en Luc
Ik vertrouw mijn vrienden. Ik geloof ze als ze zeggen dat ze de waarheid spreken. Toch werd ik al gauw argwanend door de tegenstrijdige dingen die ze zeiden. Na wat heen en weer gewhatsapp en nog meer ontkenningen, was het uiteindelijk mijn beste vriendin wie erachter kwam dat de weddenschap weldegelijk over mij en Luc gaat (ze was op een van de jongens afgestapt, vroeg waarom ze een weddenschap over mij en Luc houden, die jongen vroeg hoe ze dat wist en viel daardoor door de mand, want dat wist ze helemaal niet en blufte maar wat). De weddenschap: hoelang het duurt voordat een van ons het verprutst. Winnaar krijgt bier.
Ik voel me hier best wel kut door, omdat je zoiets echt niet kan flikken bij je vrienden in mijn ogen. En dat niet alleen, ze hebben ook misbruik gemaakt van mijn vertrouwen door me ervan te overtuigen dat het over wat anders ging. Luc zegt dat ik me er niets van aan moet trekken, omdat ze dit soort dingen wel vaker doen. Het mag dan wel niets persoonlijks zijn, maar ik voel me er wel ongemakkelijk door.
Maak ik van een mug een olifant? What should I do?
i put the fun in funeral