In de zomervakantie ben ik meer dan de halft van de tijd aan het kamperen of trekken.
Euh, aangezien het een kamp van school is, moet je jezelf niet voorzien van eten. Toch zou ik enkele koekjes ofzo meenemen voor op de momenten dat je misschien honger zou krijgen en niets van school krijgt.
Wat heb je nodig als je gaat kamperen:
- Tent (maar die zal school wel voorzien)
- Matje/veldbed/luchtmatras (indien je een luchtmatras meeneemt kun je een kleine luchtpomp meenemen, dat gaat net iets sneller dan blazen)
- Slaapzak
- (Zak)lamp
- Het minimale aan kleren: 1 warme trui, 1 lange broek, 1/2 t-shirts, ondergoed en eventueel een topje/korte broek als het goed weer wordt. Neem 2 lange broeken mee als het gaat regenen en vergeet zeker geen jas/regenjas.
- Pyjama (indien je dat 's nachts draagt)
- Muggenspray (indien het grote slaaptenten zijn. Er zijn nog steeds muggen en grote slaaptenten zijn een geweldige plaats om binnen te komen.)
- Zonnecrème (indien het goed weer wordt)
- Toiletgerief: tandenborstel + tandpasta, borstel, shampoo, deodorant, eventuele medicatie, eventueel een reservebril/lenzenspullen
- 1 flesje water (school gaat wel drinken voorzien, maar als je 's nachts snel dorst krijgt, is een eigen flesje water handig.)
- 2 gewone handdoeken of 1 sneldrogende handdoek (die sneldrogende handdoek wordt amper nat van jouw lichaam, terwijl je lichaam wel droogt en is snel terug droog waardoor je het 2x kan gebruiken.)
Ik denk dat dit het allernoodzakelijkste is om mee te nemen. Ik neem zelf nooit muggenspray mee omdat ik voorzichtig ben met mijn tent en muggen geen kans geef om erin te komen, maar in grote gezamenijke tenten, kan het wel eens voorkomen dat deze vriendjes je vinden. Ik neem zelf tegenwoordig geen pyjama meer mee omdat het toch de moeite niet meer is, maar als je gezamenlijk moet slapen, is het wel aangeraden.
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury