• Voor onze 28ste editie gaat het Schots Weekend nog meer op zoek naar alle uithoeken van de Keltische folk. Dit jaar emigreert het programma zelfs even over de grote plas richting Canada, maar het recept van pakkende, dansbare, sfeervolle en tijdloze rootsmuziek blijft de grondtoon. Met een uitmuntende lijst van grote namen, vaste waarden en opvallende nieuwkomers krijgt u zoals steeds de staalkaart van wat er leeft in de Keltische muziekwereld.
    6, 7 en 8 september 2013

    Bron

    Ik vroeg me af wie er allemaal heen gaat en of je er ooit al van hebt gehoord (:
    Zoals elk jaar ga ik er heen met mijn ouders voor het hele weekend, deels om te kijken hoe onze band competitie doet en ook voor de gezellige sfeer op te snuiven.
    Er is echt vanalles te doen, van highland games, mannen in kilt, Schotse dans tot marktkraampjes, schapendrijven en uiteraard de doedelzakbands met hun competities.
    Er komen verschillende bands uit alle uithoeken van de wereld om deel te nemen aan dit festival en het domein is ook best groot.
    Wij vertrekken aanstaande vrijdag en komen zondag weer thuis.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Hee, daar woon ik echt vet kort bij! Maar nee, ik ga eigenlijk niet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ja, ik heb er zeker van gehoord! =D
    Ik ben er de laatste 4 jaar geweest, alleen dit jaar kan ik niet :(
    Ik dans er normaal (Highland Dancing competition) en was er ook de rest van het weekend te vinden.

    Vind het altijd super gezellig ^^


    Heaven´s closed, Hell´s sold out

    MiszMetal schreef:
    Ja, ik heb er zeker van gehoord! =D
    Ik ben er de laatste 4 jaar geweest, alleen dit jaar kan ik niet :(
    Ik dans er normaal (Highland Dancing competition) en was er ook de rest van het weekend te vinden.

    Vind het altijd super gezellig ^^

    Wij gaan echt altijd en toch kijk ik er elk jaar naar uit.
    Onze band doet dit jaar weer mee aan de competitie en ik heb er echt een goed gevoel bij.
    In augustus waren het the worlds in Schotland en is onze band 11ste geëindigd, wat echt niet slecht is voor over heel de wereld.

    Waarom kan je dit jaar niet?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt wel ontzettend leuk.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ColouredWind schreef:
    Ik had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt wel ontzettend leuk.

    + Ik kan er toch niet naartoe, want is te ver van mij.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Naerys schreef:
    (...)
    Wij gaan echt altijd en toch kijk ik er elk jaar naar uit.
    Onze band doet dit jaar weer mee aan de competitie en ik heb er echt een goed gevoel bij.
    In augustus waren het the worlds in Schotland en is onze band 11ste geëindigd, wat echt niet slecht is voor over heel de wereld.

    Waarom kan je dit jaar niet?


    Ik heb 2 verjaardagen dat weekend en ik heb niet genoeg getraind om mee te doen met de competitie.
    Aangezien ik toch wel wil laten zien wat ik kan, is het wel het beste als je getraind hebt ;)
    Maar, volgend jaar beter!
    Vrienden van mij (zowel dansers als bandleden) en de oude band waar ik bij zat (Herivvarda) gaan meestal wel, al weet ik niet of ze mee doen aan de competitie.
    Doen jullie dit jaar ook mee aan de competitie?


    Heaven´s closed, Hell´s sold out

    MiszMetal schreef:
    (...)

    Ik heb 2 verjaardagen dat weekend en ik heb niet genoeg getraind om mee te doen met de competitie.
    Aangezien ik toch wel wil laten zien wat ik kan, is het wel het beste als je getraind hebt ;)
    Maar, volgend jaar beter!
    Vrienden van mij (zowel dansers als bandleden) en de oude band waar ik bij zat (Herivvarda) gaan meestal wel, al weet ik niet of ze mee doen aan de competitie.
    Doen jullie dit jaar ook mee aan de competitie?

    Ja, onze band doet mee aan de competitie.
    In graad 4B, niet al te hoog maar persoonlijk vind ik ze niet slecht.
    Ik speel bij Borderline Pipes and drums en zij werken ook samen met Antwerp & District Pipe Band.
    Ook ken ik wat leden bij Belgium Blend.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Het lijkt me op zich best wel vet, maar ik woon helaas heel ver weg.
    Ook kan ik die data niet.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Naerys schreef:
    (...)
    Ja, onze band doet mee aan de competitie.
    In graad 4B, niet al te hoog maar persoonlijk vind ik ze niet slecht.
    Ik speel bij Borderline Pipes and drums en zij werken ook samen met Antwerp & District Pipe Band.
    Ook ken ik wat leden bij Belgium Blend.


    Aah, super tof! =D
    Heel veel succes toegewenst ^^
    En veel plezier natuurlijk ;)


    Heaven´s closed, Hell´s sold out

    Naerys schreef:
    (...)
    Ja, onze band doet mee aan de competitie.
    In graad 4B, niet al te hoog maar persoonlijk vind ik ze niet slecht.
    Ik speel bij Borderline Pipes and drums en zij werken ook samen met Antwerp & District Pipe Band.
    Ook ken ik wat leden bij Belgium Blend.


    en en en, hoe ging het =D


    Heaven´s closed, Hell´s sold out

    MiszMetal schreef:
    (...)

    en en en, hoe ging het =D

    Ze hadden een welverdiende 4de plaats op de kampioenschappen in graad 4B. (:
    Ze hebben er zelfs een trofee mee gewonnen waar ze best trots op waren.
    De drummers scoorden ook erg hoog, maar ik weet niet meer welke plaats ze hadden.
    1ste of 2de.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.