• De kersverse paus Franciscus staat gekend voor zijn bescheiden, gezonde levensstijl. In tegenstelling tot enkele van zijn voorgangers, zal hij zich niet snel aan een braspartij wagen. Maar kan hij deze lijn doortrekken nu hij gekatapulteerd is tot pontifex maximus?
    In 2009 gaf een Argentijnse krant enkele details vrij over het dieet van de voormalige bisschop van Buenos Aires. Dit bestaat uit fruit, kippenwit, salades en bij gelegenheid een glas wijn. Hij gaat vrijwel nooit uit eten, met uitzondering van een occasionele soepbedeling. Bij deze verplaatsingen neemt hij altijd het openbaar vervoer. Paus Franciscus kent met andere woorden een goed evenwicht tussen gezonde voeding en beweging.

    Maar nu hij tot het einde van zijn dagen wordt rondgereden in een pausmobiel en zich wekelijks mag verwachten aan copieuze diners met staatsleiders en andere geestelijken, is het maar de vraag of hij zijn gezonde levenswijze zal kunnen aanhouden.

    We geven hem hierbij alvast enkele voeding- en bewegingstips mee:

    • Ga voldoende wandelen. In de Vaticaanse tuinen bijvoorbeeld. 200.000 m² wandelplezier in een rustige, groene oase in hartje Rome!

    • Stop zeker niet met het drinken van wijn. Wijn bevat krachtige antioxidanten, die de weerstand vergroten tegen verkoudheden of griep. Vooral rode wijn heeft een gunstig effect.

    • Wuif met beide handen naar de menigte. Het veelvuldig gebruiken van je handen tijdens het preken, debatteren en begroeten kan zorgen voor een calorieverbranding tot 350 c per dag.

    • Eet voldoende pasta. Een van de vele rijkdommen van de Italiaanse keuken en een bron van vezels, koolhydraten, vitaminen en mineralen.

    • Bouw een Go-cart om tot pausmobiel. Deze ingreep zou Franciscus niet alleen de sportiefste paus ooit maken maar op slag ook de groenste!


    Bron: MSN Lifestyle. Bekijk het artikel
    Ik vind sommige bewegingstips geniaal :,).


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Hmm - ik zou de tips even naar Rome sturen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Geen idee waarom dit interessant genoeg is om te posten. Boeit me echt geen ruk wat de paus doet of zou moeten doen :'D

    [ bericht aangepast op 30 aug 2013 - 11:57 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Father schreef:
    Geen idee waarom dit interessant genoeg is om te posten. Boeit me echt geen ruk wat de paus doet :'D


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    die tips zijn iegenlijk wel geniaal


    Sidera nostra contrahent solem lunamque


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."