I cringe at the thought of the books I read being turned into a movie. Maar daar zijn ook weer uitzonderingen op, zoals bv Harry Potter, LoTR, etc. Lord of the rings is niet identiek aan de boeken, maar de kern van de boeken wordt in ere gelaten en het is een goede verfilming. Net als Harry Potter (maar laten we daarbij de zesde film even uit ons geheugen wissen. That one was horrible). Ook bij series is dit het geval. Game of thrones is in mijn ogen een zeer geslaagde serie, maar er zijn ook series die je beter niet had kunnen koppelen aan boeken, omdat ze er nauwelijks meer iets mee te maken hebben.
Maar de meeste films houden de boeken niet genoeg in ere en daar erger ik me echt mateloos aan. Eragon, Beautiful Creatures (serieus filmindustrie? Serieus?) Heart of ink, etc. Ik heb er geen problemen mee als boeken verfilmd worden, maar alsjeblieft, behoudt de verhaallijn van het boek tenminste en ga niet random dingen toevoegen en veranderen, waardoor het een geheel ander verhaal wordt en daarnaast ook nog gewoon een slechte verfilming. Een verfilming heet niet voor niets een verfilming. Het is geen 'gebaseerd op' film, het is een 'verfilmd naar het verhaal van en verteld daarom dus het verhaal van genoemd boek'. So yeah, it's a little pet peeve of mine. Gelukkig zullen mijn favoriete boeken nooit een kans hebben om verfilmd te worden, gezien zeer weinig mensen ze kennen.
[ bericht aangepast op 27 aug 2013 - 12:43 ]
If you don't stand for something, you'll fall for anything.