• Voordat jullie dit helemaal lezen, moet je weten dat ik erg geïnteresseerd ben in tijd. Ik weet dat sommigen vinden dat waar ik me mee bezig hou tijdverspilling is, maar ik doe het graag.

    Ik ben hier al weken met mijn vader over aan het discussiëren, maar ik zou graag weten wat jullie ervan denken, omdat ik er verder over wil denken en meningen van anderen wil horen.
    Dit gaat ook over de nieuwe films, niet over de originele series (:

    Gebaseerd op wat we in Star Trek te weten komen over George Kirk (Jim Kirks vader), ben ik tot de conclusie gekomen dat hij, nadat Nero vermoord is door de bemanning van de Enterprise, George Kirk op de een of andere manier (hoe, daar ben ik ook nog niet uit) weer zou moeten leven.

    We nemen Jim Kirks tijd als het heden, zoals ze in de Star Trek films laten blijken. Dan is Nero’s oorspronkelijke tijd dus de toekomst, en George Kirks tijd het verleden.
    Dat komt er dus op neer dat Nero terugkeert naar het verleden van het heden van James Kirk. Daar vermoord hij George Kirk, en wacht dan 25 jaar eer hij Jim en zijn bemanning “tegen het lijf loopt”. Daar wordt Nero vermoord door de bemanning van de U.S.S. Enterprise, wat betekent dat hij in zijn eigen oorspronkelijke tijd niet meer kan terugkomen naar George Kirks tijd omdat hij daar niet meer leeft.

    Het eerste wat ik daar altijd op te horen krijg is dat ik ervan uitga dat Nero, vanaf het moment dat hij terugkeert in de tijd, altijd dezelfde toekomst zal hebben.
    Dat doe ik níet. Welke toekomst Nero ook zou hebben vanaf dat hij terugkeert in de tijd, het kan niet die zijn die hij had, want hij is daarvoor al dood.

    En dan komt men met het argument af dat ik zeg dat Nero niet kan terugkeren omdat hij één entiteit zou zijn. Dat je parallelle universa moet uitsluiten.
    Mensen, dat is nu echt wel het enigste wat je niet kunt uitsluiten als je over tijdreizen praat.
    Als je over tijdreizen praat, zeg je echt wel dat tijd in “kotjes” (om het zo te zeggen), zit. Dat je met andere woorden van het ene “kotje” naar het andere reist.
    Als je over tijdreizen praat, dan praat je over parallelle universa, waar je niet kunt stellen dat iemand één entiteit is.
    Neem nu een voorbeeld aan jezelf. Jij gaat 5 jaar terug in de tijd, dan bestaat de kans dat je jezelf tegenkomt. Dan leef jij daar nog steeds, niet?
    Wat er dus op neerkomt dat je niet één entiteit bent.

    En dat is net wat er gebeurd in Star Trek. Spock uit de toekomst keert ook terug in de tijd, en ontmoet zichzelf.
    Dus bestaan er meerdere levensvormen van zichzelf, niet?


    Dat was het dus.
    Nu mijn vraag: wat is jullie mening daarover?

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 18:06 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik snap er niet veel van, maar er zijn wel parallelle universa in Star Trek. Ten eerste alleen al omdat de films zijn in een ander universum afspelen dan de oude serie zelf.


    Your make-up is terrible

    Misschien is het slim om even te vermelden dat dit over de Reboot gaat, niet over TOS. (:

    Ik heb het doorgelezen en ik vind het een erg interessante theorie, maar ook erg ingewikkeld, om eerlijk te zijn. Ik moest het twee keer doorlezen voor ik het enigszins snapte. :'D
    En misschien is dit een stomme vraag, maar wat ik hier vooral niet aan snap is hoe George Kirk er levend uitkomt. Nero reist dus terug in de tijd, maar hij vermoordt toch éérst George Kirk en wordt daarna zelf pas vermoord? Zelfs als hij daardoor nooit meer bepaalde dingen in zijn eigen tijd kan doen, hoe verandert dat wat hij al heeft gedaan?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Misschien is het slim om even te vermelden dat dit over de Reboot gaat, niet over TOS. (:

    Ik heb het doorgelezen en ik vind het een erg interessante theorie, maar ook erg ingewikkeld, om eerlijk te zijn. Ik moest het twee keer doorlezen voor ik het enigszins snapte. :'D
    En misschien is dit een stomme vraag, maar wat ik hier vooral niet aan snap is hoe George Kirk er levend uitkomt. Nero reist dus terug in de tijd, maar hij vermoordt toch éérst George Kirk en wordt daarna zelf pas vermoord? Zelfs als hij daardoor nooit meer bepaalde dingen in zijn eigen tijd kan doen, hoe verandert dat wat hij al heeft gedaan?


    -Heb erin gezet dat het over de nieuwe films gaat (:

    - Nero heeft George Kirk inderdaad vermoord, maar dat was nadat hij terugkeerde in de tijd. Dus als hij vermoord wordt voordat hij terugkomt in de tijd, kan hij denk ik niet meer terugkeren om George te vermoorden.
    Maar dat keert dan weer terug op die één entiteit en parallelle universa, en dat staat in de beginpost (:
    Allright, ik geef toe dat dit filosofie is, en dit is ook waarschijnlijk niet wat er zou gebeuren moesten we echt terugkeren in de tijd, maar ik baseer me dus wel degelijk op de feiten die in Star Trek aangegeven zijn.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried