Scythe Mylo - trainer
Ik ben al een paar dagen aan het hof, waar ik al eerder geweest ben. Het kasteel ken ik dan ook al behoorlijk goed en ik heb geen zin om het nog eens goed te zien. Ik heb alles wat te zien valt, wel gezien. Het enige wat ik gedaan heb is mezelf voorbereiden op de trainingen die eraan komen en natuurlijk, het feest. Het leukste vond ik het nog wel om toe te kijken hoe iedereen constant druk in de weer is om alles te regelen en ik eigenlijk niet zo veel hoef te doen. Maar mijn beurt komt natuurlijk nog. Vandaag is de dag, nog even en ik ontmoet mijn nieuwe leerling. Ik ben er best benieuwd naar en eigenlijk ook lichtelijk verheugd. Het is immers al even geleden sinds de laatste keer en tevens mijn eerste keer. Dit jaar heb ik al meer ervaring en weet ik beter wat ik het beste kan doen. Mijn planning is al ruw geschetst, maar hangt toch groot en deels af van wie ik voor mijn neus gezet krijg straks. Een vrouw, een man. Beginneling of ervaren. Gelukkig heb ik veel te bieden.
Een paar dagen geleden heb ik mijn goede, mooie broek die ik niet dagelijks gebruik naar de kleermaker gestuurd. Toen ik hier de laatste keer was heb ik hetzelfde gedaan en die kleermaker was goed. Nu stond er echter een jong meisje achter de toonbank in plaats van de vrouw die ik gewend was. Het maakt mij niet veel uit, zolang ze maar kwaliteit levert. Op mijn dooie gemak ga ik nu dan ook op weg naar het dorp. Ik loop door de tuinen heen en zie hoe een vrouw, zo te zien van hoge stand, staat te tetteren en hooghartig doet tegen mijn mede trainer. Ik grinnik kort en kuier ze op mijn gemak voorbij, om het kasteel heen en door de poort heen dorpje in. Ook hier is iedereen druk in de weer om van alles en nog wat te doen, volgens mij vergt zo'n feest veel meer werk dan ik ooit zal verzetten of kan bedenken. Maar ik ben dan ook niet zo'n feestganger, al weet ik wel dat ik flink zal genieten van de drank vanavond. Toch moet ik me ook respectabel gedragen en mijn leerling voorbereiden en leiden tijdens dit feest.
Ik kan het gebouwtje waarin de kleermaker zit al zien en loop erheen. Mijn handen zitten weggestoken in mijn zakken, maar ik haal ze eruit als ik de deur moet openen. Er zijn nog een paar mensen binnen en ik moet even op mijn beurt wachten, maar dat vind ik niet erg. Ik blijf rustig werken en strijk af en toe over het blonde baardje op mijn kin heen, wat een zacht en raspend geluid veroorzaakt. Het gebouwtje is bijna leeg als ik eindelijk aan de beurt ben en met een glimlachje stap ik op de jonge dame af. Ze is een redelijk knappe verschijning en erg simpel. Haar donkere haar hangt in een vlecht naar achter en staan in fel contrast met haar grijze ogen. "Hallo," Mijn stem heeft een lage toon en klinkt meestal iets hees. "Ik heb laatst een broek afgegeven op de naam Mylo." Ik leun iets op de toonbank en bekijk het meisje schaamteloos. "Ik zweer toch dat u er de vorige keer een heel stuk ouder uitzag, maar nog altijd even knap." zeg ik dan met een redelijk serieuze blik. Ik gok er al op dat ze waarschijnlijk de dochter moet zijn.
Mirre Adaira - dienstmeid
Ik ben constant in de weer voor mijn bazin, Evelyn, en ik weet dat ze me nodig heeft. Maar nu ben ik voor een kleine boodschap in het dorp beland en dat is niet altijd even goed. Ik sta al even te kijken naar een koopman en hoe hij constant praatjes houd met mensen, kippen verkoopt en hard schreeuwt. Ik kom vaak alleen in het dorp voor een boodschap of om een bestelling op te halen bij allerlei winkels of andere dingen. Deze man heb ik nog niet eerder gezien, het aankomende feest zorgt voor veel extra volk. Met mijn grote, lichte ogen staar ik vanachter een houten paal die een portaal vormt van een huis. Ik neem alles in me op, tot ik omver geduwd word door een man die er perse langs moet. Op dat moment besef ik me pas hoelang ik hier al sta en dat ik vast vreselijk te laat moet zijn. Snel zet ik het op een holletje terug naar het kasteel.
Uitgeput van het rennen kom ik bij de poort aan, waar ik even met mijn handen op mijn knieën om weer op adem te komen. Gelukkig heb ik lange benen die snel kunnen rennen, dat heeft me al meerdere malen gered. Ik werp een slinkse blik de poort door en besluit dat het veilig is, waarna ik het opnieuw op een rennen zet en over het pad hol. Ik loop bijna een loopjongen met enkele dozen omver, maar ren snel door als hij zich omdraait en naar me scheld dat ik op moet passen. Ik ben blij als ik het koele kasteel in ben en loop dan weer rustiger door. Ik ben nog altijd lichtelijk buiten adem als ik richting de vertrekken van Evelyn loop. Ik moest een stuk stof halen, volgens mij is het zijde. Het zit in een papieren pak dat ondertussen gekreukeld is, maar ik ben allang blij dat ik het heel terug gemaakt heb.
Als ik klop, komt er geen gehoor. Voorzichtig open ik de deur, maar ze is er helemaal niet. De schrik slaat me bijna om het hart. Voorzichtig leg ik het pak neer op haar bed en glip dan snel haar kamer uit. Ik wil haar nu echt niet tegen houden, maar ik heb nog zoveel te doen! Ik moet haar jurk voor het feest nog klaar leggen, maar ik weet niet eens welke jurk ze nou aan wilt. Dus nu moet ik haar alsnog gaan zoeken. Ik loop terug en doorzoek het kasteel, waar ik haar niet kan vinden. Als ik buiten kom, blijf ik verwonderd staan kijken naar de vrouw die met een paard richting de stallen loopt. Het is een elegant paard en volgens mij is de vrouw familie van de heer. De staljongen die het paard aanneemt lijkt nogal onhandig en klungelig in mijn ogen, maar ik kan me natuurlijk ook vergissen. Ik kijk toe hoe hij het paard naar binnen lijd en wat hij ermee gaat doen, maar waag mezelf niet naar binnen.
[ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 23:00 ]
Your make-up is terrible