• Zodra de boze koningin uit sneeuwwitje de strijd met haar stiefdochter verliest zweert ze wraak. Jaren later komt deze wraak in werking, de dochter van Belle (Emilie de Ravin) en Repelsteeltje (Robert Carlyle) is dan net geboren, echter buiten Repelsteeltjes weet om. Belle stuurt haar baby door een magisch portaal naar onze wereld, voordat het sprookjesbos getroffen word door een verschrikkelijke vloek.
    Precies dertien jaar later word de dan dertienjarige Rikki Black (Mackenzie Foy) voor de zoveelste keer achtergelaten bij een pleeggezin, deze keer bestaat haar Pleeggezin uit Katherine en David Nolan (Anastasia Griffith & Josh Dallas), een vrouw en een man wiens huwelijk snel dreigt stuk te lopen vanwege een affaire die David had met plaatselijke kinderjuf Marie Margaret Blanchard (Ginnifer Goodwin).
    Onlangs de problemen van het gebroken gezin waar Rikki in is terechtgekomen voelt ze zich in dit dorpje toch meer thuis dan dat ze zich ooit ergens heeft thuisgevoeld. Vooral nadat ze de plaatselijke antique-handelaar Meneer Gold heeft ontmoet. Hoewel deze man zeer gevreest word door het dorp, weet Rikki toch een band met hem op te bouwen.
    Nadat ze op haar eerste dag Henry Mills (Jared S. Gilmore), de zoon van burgemeester Regina Mills (Lana Parrilla), ontmoet, weet ze het zeker: Ze heeft haar thuis gevonden.
    Maar het is niet zo makkelijk; Henry verteld haar dat het dorp vervloekt is, en dat zij, daar hij geloofd dat ze de dochter van Repelsteelje (die de vloek voor de boze koningin maakte) is, wel eens de gene zou kunnen zijn die hun allemaal kan redden.
    Zal ze hem geloven? En zo ja, zal ze haar nieuwe thuis kunnen redden?

    ~Gebasseert op de ABC tv-serie Once Upon a Time, maar dit is een andere versie.
    ~Henry is Regina's echte zoon.
    ~Emma bestaat niet.
    ~Het zou leuk zijn als je de serie een beetje kent, al is het maar de verhaallijn van de serie, maar het is niet perse nodig.
    ~Plaatje is aanklikbaar
    ~Ik zoek nog een beta, aangezien ik het zelf wel zou kunnen nakijken, maar dat zou niet veel helpen, tot ik er een vind kunnen jullie nog wat spelfouten verwachten.
    ~Cover gemaakt door AngelForce (oh wacht, dat ben ik!)
    ~Ik weet ik weet, ik zou moeten werken aan Typisch Tienermeisje, maar ik ben op dit moment erg Inspiratieloos....

    [ bericht aangepast op 10 aug 2013 - 23:31 ]


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.