Alles is al een beetje gezegd. Wat ik ook zo nu en dan doe is m'n storie promoten in die 'ik zoek stories' topics. Wel even kijken naar wat voor verhalen ze vragen en je kan ook beter gewoon de recente aangemaakte topics nemen. Ik zie nog altijd het nut niet ervan in dat mensen hun storie posten in een topic van behoorlijk wat maanden geleden -.-
En tja, geduld is het sleutelwoord. Beetje naamsbekendheid doet ook veel, heb ik zelf gemerkt. Toen ik hier pas op Q kwam had ik echt heel weinig abo's met het eerste verhaal dat ik schreef - en wat inmiddels alweer verwijderd is :'D Ik ben nu een jaar verder, amper twee maanden terug een storie (OP) begonnen en ik zit toch toch al aan de 94 abo's. Nu, zo nu en dan zet ik m'n storie ook wel in de spotlight, maar het is zeker niet gezegd dat daar die abo's vandaan komen, want wanneer m'n verhaal in de spotlight staat, krijg ik geen enkele abo erbij. Is hem eruit, dan zijn er opeens weer 1 of 2 bij gekomen.
Daarbij heeft het ook met het genre te maken wat je schrijft. Fanfics scoren nu eenmaal het hoogst en dan inderdaad met 1D aan de top. Bij OP is het eerder Fantasy dat het meest gelezen wordt.
Dan inderdaad hangt het ook van je schrijfstijl af. Deze moet een lezer ook aanspreken. Voor de duidelijkheid, de schrijfstijl staat los van spelling en grammatica - en dat laatste is ook gewoon zeer belangrijk. Iedereen maakt wel eens fouten en dat is niet erg, maar het moet niet van begin tot eind vol staan met grammatica, spelling en interpunctie fouten.
Het is een samenhang van alles.
En ik blijf het grappig vinden dat mensen beweren dat je alleen voor jezelf moet schrijven :'D Ja tuurlijk, op de eerste plaats schrijf je voor jezelf, maar iedere schrijver(ster) schrijft ook om gelezen te worden. Waarom post je het anders op een site en hou je het niet voor jezelf als dagboek? Iedereen die zijn/haar verhaal de wereld ingooit, hoopt erop gelezen te worden. Als je voor jezelf schrijf, waarom hebben de meesten dan de droom om ooit uitgegeven te worden? Toch om gelezen te worden, niet? Waarom post je je verhaal hier op Q? Ik kan me niet voorstellen dat je dat echt puur voor jezelf doet
Natuurlijk is het van belang dat je op de eerste plaats voor jezelf schrijf, maar het is hypocriet om te zeggen dat je niet mag hopen opdat je verhaal gelezen wordt. Wat op deze site dus reacties en abo's inhoudt.
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”