• He !
    Ik ga volgend jaar in Dierenpark Amersfoort stage lopen, dat betekend dus dat ik daar ook ergens in de buurt moet slapen.
    Ik woon zelf in Enschede, dat is met de trein ongeveer 1,5 uur reizen. Maar dan moet ik 's ochtends al rond 5 uur vertrekken van huis en dat is me te vroeg, om 3 maand 7 dagen in de week te doen..
    Dus ga ik denk ik een kamer huren in Amersfoort. Maar ik heb geen idee hoe dat gaat !
    Ik heb al een beetje gekeken naar een kamertje en besloten dat ik niet meer als ong. €300 wil uitgeven.
    Het maakt me niet uit als ik allees moet delen (keuken, wc, woonkamer, enz), maar liever niet.. (Vind beetje vies, haha)

    Weten jullie iets? Of een site waar ik kan kijken? (Keek net op kamertje.nl)
    En hebben jullie al wel eens een kamer gehuurd? Wat zijn jullie ervaringen?

    Ik zelfhoud wel van een avontuur, dus vind het wel spannend !

    Ben benieuwd,
    x


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik zit zelf op kamers in Utrecht. Ik heb een eigen slaapkamer en deel de keuken, badkamer etc met mijn drie huisgenoten. Als je goede afspraken maakt, is dat helemaal niet vies, en met leuke huisgenoten is het alleen maar hartstikke gezellig om samen in een huis te zitten. Ik weet niet of Amersfoort een studentenstad is, maar ik zit toch echt wel over de 300 per maand (320) en ik heb echt waar voor mijn geld als ik dat vergelijk met medestudenten op mij school.

    Voor mij zijn de goede kamers altijd via via gekomen.


    ars moriendi

    Voor maximaal 300 euro krijg je dat denk ik niet in die buurt... In Enschede is alles redelijk goedkoop, maar hoe dichter je naar de randstad gaat, hoe duurder het is.


    Your make-up is terrible

    Amersfooooort *O*
    Misschien www.kamernet.nl ?


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Als ik jou was zou ik dan wel specifiek op zoek gaan naar een tijdelijke kamer.
    Ik moest toen ik namelijk mijn contract tekende voor minimaal 1 jaar tekenen.
    Mijn huur is 273 in de maand en ik woon op 10 min afstand op alles wat ik nodig heb.
    Ik woon samen met 15 mensen op een gang.
    Ik zit in een studentenhuisvesting :)
    Maar zelfs met 15 mensen is het nooit echt een grote rotzooi. We hebben gewoon duidelijke afspraken met elkaar en een schoonmaakrooster.
    Dus het ligt er helemaal aan de mensen hoe het eruit ziet. Dat stereotype studentenhuis heeft zijn tegendeel al vaker bewezen.
    Ken je mensen in Amersfoort? Het is namelijk veel goedkoper om via mensen een kamer te regelen dan via een website. Namelijk voor zo'n website moet je vaak betalen alleen al om te kunnen reageren.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Ja nou, ik had dus al wel wat kamers gevonden van rond de 300. Maar 350 is ook nog geen probleem.. Alleen heel veel meer kan ik gewoon niet betalen. Ben ook maar een arme schoolganger die in de weekenden werkt, hahaha.

    En ik wil ook best met andere mensen, ma was dus nieuwsgierig na jullie ervaringen.
    En btw, Enschede is zo goedkoop ook niet meer! Aangezien die steeds bekender word.

    En ja, ik zag ook telkens minimaal 1 jaar.. Ma misschien kan ik ook beter later kijken, omdat nu iedereen gaat zoeken na kamers?
    Dat ze daarna wat goedkoper worden ofzo ?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    xGREENLEAF schreef:
    Ja nou, ik had dus al wel wat kamers gevonden van rond de 300. Maar 350 is ook nog geen probleem.. Alleen heel veel meer kan ik gewoon niet betalen. Ben ook maar een arme schoolganger die in de weekenden werkt, hahaha.

    En ik wil ook best met andere mensen, ma was dus nieuwsgierig na jullie ervaringen.
    En btw, Enschede is zo goedkoop ook niet meer! Aangezien die steeds bekender word.

    En ja, ik zag ook telkens minimaal 1 jaar.. Ma misschien kan ik ook beter later kijken, omdat nu iedereen gaat zoeken na kamers?
    Dat ze daarna wat goedkoper worden ofzo ?


    Kamers worden nooit goedkoper.
    Over heel nederland zijn er meer studenten die een kamer zoeken, dan dat er kamers zijn.
    Helemaal dadelijk als het studentenreisproduct af wordt geschaft. Dan wordt het gewoon goedkoper om op kamers te gaan dan op en neer te reizen.
    Ook mogen huurder wettelijk per jaar 1x de huur verhogen. Bij mij is dat per jaar rond de 10 euro.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Ik woon zelf in Amersfoort en het is hier best wel prijzig hoor :'D Voor die 300,- vind je hier niet zo veel en als je wat vind, dan is het sowieso delen met andere mensen, maar ik lees dat je daar geen problemen mee hebt. Ik ken zelf niet echt goede sites om te zoeken, dus dan moet je maar even googlen, dan kom je wel wat tegen denk ik.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."