• Mijn probleem is dus dat ik nooit een story kan beginnen zeg maar. Ik vind het heel moeilijk om een begin te maken en als ik dan iets heb en dan denk ik van 'ik wil het toch anders laten beginnen.' en dan haal ik het weg maar dan weet ik dus weer niks en zo duurt het dus een eeuwigheid voordat het eerste hoofdstuk online staat, iemand tips? of wat doen jullie altijd als je het eerste hoofdstuk schrijft?


    If people are trying to bring you down, it only means that you are above them.

    Gewoon een quote kan ook als inleiding, of een korte samenvatting van het verhaal. Ik begin meestal ergens middenin in het verhaal :')


    26 - 02 - '16

    Uh, geen idee, ik begin altijd gewoon haha. Heb er eigenlijk nooit moeite mee :Y)


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Ik bedenk eerst waar ik het héle verhaal over wil laten gaan. Dan bedenk ik me wie de hoofdpersonen zijn en wat hun karakters zijn. Als ik dat heb gedaan bedenk ik me de relaties van de karakters en dán pas ga ik nadenken over hoe ik het wil schrijven. Ik begin mijn story altijd daar waar het het meest waarschijnlijk lijkt om te beginnen.

    Succse! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik zet een tijd en datum in mijn hoofd en denk dan: "Nu ga ik mijn eerste hoofdstuk schrijven totdat hij af is en ik laat me niet afleiden door iets of iemand." Dat werkt voor mij.


    From these ashes, I will rise

    Voor mij is het het makkelijkst om te weten, is dit een verhaal dat ik daadwerkelijk tot het einde ga uitschrijven? Ik heb genoeg projecten op papier geschreven die ik op halt heb gezet zonder te weten of ik er nog verder aan ga werken of niet (hopelijk wel, ik heb er al maanden werk ingestoken). Het is net zoals een boek lezen, raak je moeizaam door de eerste 50-60 pagina's, stop er dan mee.

    Verder kan ik je ook aanraden dat als je een verhaal hebt, schrijf het begin gedetailleerd en daarna een ruwe versie van het gehele plot waarbij je gaandeweg extra's aan bijvoegt.


    Verblind door mijn eigen geluk zag ik haar verdriet niet...

    Beginnen schrijven wat er in je opkomt, lukt dat niet?
    Begin dan met een beschrijving van de omgeving, de rest rolt ermee uit.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Ik probeer altijd de lezers meteen in het verhaal te trekken door bij een eerste hoofdstuk middenin een belangrijke gebeurtenis of actie te beginnen.


    Take risks and conquer your fears.

    Kijk de kunst af bij andere schrijvers. Hoe beginnen zij? Hoe zorgen ze ervoor dat de aandacht van de lezers wordt getrokken?

    Als je begint met een story, laat het los. Laat alle perfectie die in je hoofd opkomt los. Probeer gewoon verder te schrijven. Vaak zitten er wel goede dingen tussen, alleen is het begin erg lastig omdat je het verhaal nog moet opzetten. Daardoor raak je al snel het overzicht kwijt.

    En als laatste: jij bent de schrijver. Jouw ideeën, jouw gedachten moeten eruit.

    Succes.

    1. schrijf al je ideeen neer, zodat je het niet gaat vergeten, uitwerken kan je later wel doen.
    2. als je geen proloog ofzo weet te schrijven, pak een lied of een quote dat ermee te maken heeft.
    3. TADAAA


    -