• De eerste tovenaarsoorlog



    Voldemort is net terug van zijn solicitatie bij Perkamentus en heeft de diadeem verstopt of hij begint al aan zijn greep naar de macht. Ongeveer op hetzelfde moment wordt de Orde van de feniks gevormd. Het wordt een strijd die de tovenaarsgemeenschap nooit zal vergeten: De dooddoeners met necroten, reuzen, en mensen onder de imperius vloek tegen de Orde van de feniks en het ministerie van toverkunst. En dan, Na al die jaren wordt Harry Potter geboren en zal Voldemort voor jaren verdwijnen.

    Verreiste om mee te kunnen doen:
    ~Algemene spreukkennis
    ~ Je weet ongeveer wat er in die tijd gebeurd is.
    ~ Een goed gevoel voor teamplay
    Wat als ik op vakantie ga?
    ~Laat dit mij optijd weten en dan verwerken we u afwezigheid in het verhaal
    Regels
    ~We kraken elkaar niet af!
    ~Oftopic minimaal alstublieft.
    ~ Hou je aan je karakter.
    ~ Minimaal 200 woorden gebruiken.
    ~Geen ruzie!
    ~Alleen ik open een nieuw topic
    ~Blijf ten alle tijden in je rol. Als je een vrolijk opgewekt personage hebt moet die niet liggen wenen om de tien minuten.
    ~Naamsveranderingen doorgeven
    ~16+ toegestaan in mindere maten(geen 'bed-verhalen')
    ~Alleen schelden met scheldwoorden uit de toverwereld(bijv. Godverdomme=bij de onderbroek van Merlijn!)
    Wat als ik wil stoppen?
    Dit verhaal is zowieso aan de lange kant, HOU HIER REKENING MEE!
    Moet je toch het verhaal verlaten?
    ~Oftewel verwerken we u vertrek in het verhaal.
    ~ Oftewel zal ik een stand in moeten zoeken.

    De rollen:
    19 rollen beschikbaar

    Het zijn er heel wat, je mag meerdere rollen beheren. Als niet alle rollen opgevuld geraken zullen deze niet gebruikt worden.

    ~Voldemort=Martenvilijn
    *Dooddoeners
    ~Bellatrix van Detta=Macabre
    ~Rodolphus van Detta=Dooddoener
    ~Rabastan van Detta=
    ~Lucius Malfidus=IsA20
    ~Narcissa Malfidus=Requille
    ~Antonin Dolochov=IsA20
    ~Igor Karkarov=
    ~Alecto Kragge=Puzzel
    ~Amycus Kragge=Misscastle
    ~Bartolomeus Krenck JR=Dooddoener
    ~Regulus Zwarts=xAlways
    ~Severus Sneep(uiteindelijk orde)=WillNotLearn

    ~Albus Perkamentus=MistSnitch
    *Orde van de Feniks
    ~Alastor Dolleman(ook schouwer)=MistSnitch
    ~Lies Lubbermans=
    ~Frank Lubbermans=Misscastle
    ~Peter Pippeling(uiteindelijk ook dooddoener)=Dooddoener
    ~Engelbert Dop=
    ~Fabian Protser=
    ~Gideon Protser=
    ~Lily Potter=Macabre
    ~James Potter=xAlways wordt tijdelijk vervangen door Puzzel wegens vakantie
    ~Minerva Anderling=Pom
    ~Remus Lupos=IsA20
    ~Sirius Zwarts=Lizor
    *Ministerie
    Bartolemeus krenck SR=
    Ambtenaar1=
    Ambtenaar2=
    Ambtenaar3=
    Ambtenaar4=
    Schouwer1=
    Schouwer2=
    Schouwer3=
    Schouwer4=
    *Onder imperius
    3 personen
    Cecilé Penelope Merriweathers:Puzzel

    Dit zijn lang niet alle personnages! Maar we spelen met deze, als er echt veel personen zijn die willen meespelen komen er extra personnages.

    Voor dreuzels die een leven zoeken: Je kunt nog meedoen! Ga naar deze link.

    Handige link:http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Eerste_Tovenaarsoorlog

    Vragen? Stel ze maar!

    Veel speelplezier!
    praattopic rollentopic

    [ bericht aangepast op 26 juli 2013 - 16:05 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    MissCastle schreef:
    (...)

    (Amycus Kragge misschien?)

    (Zit Frank Lubbermans nog op Hogwarts?)


    Nee.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    (Oké, dank je)

    Frank Lubbermans
    Ik lig in bed en draai me om. Morgen zouden we bijeenkomen om een paar dingen te bespreken met vrienden. Ik heb geen idee waarom en waarvoor en de grote vraag met wie? Ik weet wel wie mijn vrienden zijn, maar welke komen en welke niet. Wie nodigen zij uit? Waarom vragen ze Lies en mij? Waarvoor worden we gevraagd? Ik kijk op mijn wekker en zie dat het al 3:00 was. Dus over 12 uur is onze bijeenkomst, normaal zou ik niet wakker liggen van zo iets. Maar dit hield mij al dagen wakker. Ik werd er gek van, niet kunnen slapen van onwetendheid, nog nooit is mij dit overkomen. Ik kon wel schreeuwen. Ik stond op en liep naar de badkamer en gooide wat water in mijn gezicht, pleegde een plas en ging weer terug naar onze slaapkamer.

    (Is ie zo goed?)

    [ bericht aangepast op 16 juli 2013 - 19:38 ]


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    ^
    Zo gaat het niet in een RPG:P

    En in je eerste verhaalpost heb je alecto in plaats van Amycus. Snap je, kun je dit aanpassen?:)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    dooddoenervo schreef:
    ^
    Zo gaat het niet in een RPG:P

    En in je eerste verhaalpost heb je alecto in plaats van Amycus. Snap je, kun je dit aanpassen?:)


    Is goed, Sorry. :S_O_


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    MissCastle schreef:
    (...)

    Is goed, Sorry. :S_O_


    Geeft niet hoor :)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    dooddoenervo schreef:
    (...)

    Geeft niet hoor :)


    (Ik heb het aangepast, is het nu goed?)


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    MissCastle schreef:
    (...)

    (Ik heb het aangepast, is het nu goed?)


    Ja hoor :)


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Amycus Kragge
    Tijdens de vergadering kreeg ik te horen, dat we zoveel mogelijk Dreuzel moesten vermoorden en tovenaars onder de imperiusvloek doen. Daar ben ik nou juist goed in. Ik heb er zin in en verlaat zo snel mogelijk het huis. Ik verdwijnsel naar Parijs, mijn lievelingsstad. Ik loop een café in en begin lukraak mensen dood te maken. Daar krijg ik nou een goed humeur van. Ik loop door naar de eiffeltoren en bij de wachtrij van het zuiden gaat ook iedereen eraan. De Heer zal blij zijn met mij. Zo blij. Ik ging door naar West en Noord. Als iemand dit overleefde... Misschien ging ik dan wel op klopjacht. Als het mocht van de Heer. Zijn leven was mijn leven. Ik aanbid hem alsof hij God is, wat hij natuurlijk ook is. Hij is God op Aarde. Ik ga verder naar Oost en verschijnsel in Venetië, op het San Marcoplein. Alweer boordevol met mensen, die het niet allemaal overleven. Die Imperiusvloek liet ik voor andere Dooddoeners over, maar doden was mijn vak.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Macabre schreef:
    Lily
    Langzaam liep ik over de uitgestrekte grasvelden van Hogwarts. Het was februari en ijzig koud, wat er voor zorgde dat ik mijn gewaad strakker om me heen sloeg. Mijn rode haren wapperden langs mijn gezicht door de wind en ik tuurde in de verte, terwijl mijn voeten stappen zetten over het gras, waar stukjes ijs aan het dooien waren, die vannacht waren ontstaan.
    Een rilling kroop over mijn rug, maar de kou deerde me helemaal niet. Ik vond het heerlijk om soms buiten rond te lopen en af en toe, zoals nu, vergat ik de tijd waardoor ik enkele lessen miste. Ik had een spoor achtergelaten in het gras, waar een witte waas door het ijs overheen zat.
    Ik haalde ze wel in, het maakte op dit moment niks uit. De natuur ontspande me; het schakelde mijn gedachten even uit. Ik sjokte langzaam verder en ging op een bankje zitten, zodat ik uitzicht had op The Great Lake. Het water was ijzig koud en reflecteerde de grijze lucht. Lichte golfjes ontstonden door de lichte, kille wind en een tevreden zucht rolde over mijn lippen. Ik streek wat plukjes haar uit mijn gezicht, die steeds weer terugvielen en mijn zicht braken. Ik sloeg mijn armen rond mijn middel om de warmte te behouden terwijl een klein, haast onzichtbaar glimlachje mijn lippen sierde toen een paar oude bladeren naar beneden dwarrelden en vredig rond dreven op de oppervlakte van het water.
    Ja, hier kon ik nog wel even blijven zitten.


    Severus Snape
    'Zoek een leven zwarts' Siste Severus kwaad naar Sirius Zwarts die hem volop aan het uitlachen was net als een paar andere onnozele Gryffindors. Zwarts was een van de vriendjes van Potter en had net zo weinig hersens als hij had, hun hond, zoals je het kon noemen, Peter Pippeling liep de hele tijd achter hun aan en was de gene die rakelings langs hem van de trap was gerold. De humor ervan zag hij echter niet, wanneer hij hard op zijn hooft lande hoefde hij tenminste niet bang te zijn aangezien er niks in zijn hooft zat dat beschadigt kon worden of al niet beschadigt was. Geïrriteerd door de Gryffindors liep hij naar buiten toe, met grote stappen liep hij de binnenplaats van de school af en bleef even achter de binnenplaats staan, met uitzicht op The Great Lake en al het gras eromheen, daar op een bankje eventjes verderop zag hij een meisje met lang rood haar, een meisje dat met haar verschijning alleen al een glimlach op Severus zijn geïrriteerde en emotieloze gezicht kon brengen. Hij liep rustig naar haar toe en zag een heel klein glimlachje op haar gezicht staan terwijl ze met haar armen rond haar middel op het bankje zat, 'Lily' zei Severus met zijn lage stem en met ongeveer dezelfde kleine, bijna onzichtbare glimlach op zijn gezicht als de hare. 'Moet jij niet ook naar Verweer Tegen de Zwarte Kunsten?' vroeg hij haar vervolgens.


    Don't be like the rest of them, darling

    Lily
    Ik onderdrukte een tweede rilling door de kou, die ik eigenlijk niet meer voelde. Er stond wel kippenvel op mijn huid, onder de lagen van mijn warme gewaad en blouseje.
    Toen ik even om me heen keek zag ik een gestalte in de verte, die vanuit het kasteel mijn richting op sjokte. Ik zag zo niet wie het was, dus wendde ik mijn blik weer af en met een zachte zucht liet ik mijn blik weer op het vredige water vallen. Mijn hoofd was leeg door dit moment; het enige wat ik hoorde was het geruis van de wind, het gefluit van enkele, dappere vogels die de kou in vlogen, en het geknisper van het gras door de voetstappen van de persoon die dichterbij kwam.
    ''Lily.'' Na enkele minuten haalde mijn eigen naam me uit mijn gedachten.
    De bekende, lage stem liet me opschrikken en ik veerde lichtjes overeind. Ik keek op en mijn glimlach werd wat breder toen ik Severus zag.
    ''Moet jij niet ook naar Defence against the Dark Arts?'' vroeg hij toen. Schuldig sloeg ik mijn ogen neer en haalde ik zwakjes mijn schouders op.
    ''Eigenlijk wel,'' zei ik op een zachte toon. Ik hield niet zo van het vak, maar spijbelen was eigenlijk niets voor mij. ''Ik hou er alleen niet zo van, denk ik,'' vervolgde ik, nog altijd op dezelfde, schuldbewuste toon. ''Ik haal het wel in.''
    Mijn groene ogen dwaalden weer af naar Severus. Opnieuw speelde er een glimlachje rond mijn lippen en ik klopte op het lege stukje bank naast me, als teken dat hij best mocht zitten. Voor de zoveelste keer streek ik een paar rode plukken achter mijn oor, en keek ik weer voor me uit.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''


    Severus Snape
    Severus glimlach werd ook een beetje groter toen er een bredere glimlach op lily's gezicht verscheen, het was fijn het gevoel te hebben dat je in iedergeval geliefd was door iemand. Ik betwijfelde of mijn dreuzelvader zelfs wist wat het woord inhielt en mijn moeder deed er niks tegen, niks tegen het feit dat ze meerdere blauwe plekken aan hem te danken had. 'Waarschijnlijk weed je de meeste spreuken wel' antwoorde Severus, hij wist dat Lily veel beter was dan de meeste leeghoofdige Gryffindors. Hij nam plaats naast haar op het bankje en legde zijn toverdranken boek naast hem neer aan de kant waar niemand zat, hij was helemaal vergeten dat hij die mee had genomen. 'Hoe gaat het met je andere vakken?' Ook hij keek voor zich uit terwijl hij probeerde te zien waar zij naar keek, of er probeerde achter te komen waar ze aan dacht.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2013 - 22:38 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Lily
    Ook bij hem verscheen er een grotere glimlach op zijn gezicht, waardoor er een zacht, vriendelijk lachje over mijn lippen rolde.
    ''Waarschijnlijk weet je de meeste spreuken wel,'' zei hij toen. Ik haalde mijn schouders op.
    ''Ik hoop het,'' zei ik toen simpel. Ik vond het moeilijk om mijn eigen kennis te beoordelen. Nee, ik was niet dom en had wel wát breincellen, maar of ik nou de slimste was...? Daarbij heb ik het ook niet zo op arrogantie.
    ''Hoe gaat het met je andere vakken?'' vroeg hij toen. Ik was verbaasd dat hij zo geïnteresseerd in me was. Severus' zijn blik dwaalde ook af naar The Great Lake. Toen ik stiekem naar hem keek, vanonder mijn lange wimpers, zag ik dat zijn gezicht bedenkelijk stond. Waar zal hij aan denken?
    ''Wel goed, denk ik,'' antwoordde ik. Er viel een korte stilte. ''Hoop ik,'' voegde ik er na een tien seconden met een kleine grijns aan toe.
    ''En met die van jou?''
    Opnieuw keek ik hem aan. Ik vond het nog altijd een beetje vreemd dat hij zo'n enorme fascinatie had voor al het duistere, maar ik veroordeelde hem er niet over. Net als het feit dat hij een Slytherin was - de rest van mijn afdeling vond het maar raar dat ik met hem om ging. Ik snapte het niet; wat was er nou zo raar aan? Het waren maar afdelingen, toch?


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Severus Snape
    Lily leek verbaast toen ik hij haarr vroeg hoe haar andere vakken gingen, ze was eigenlijk de enige persoon bij wie hij zich afvroeg wat ze dacht, waar ze naar keek, alle kleine dingen. Bij de andere mensen wilde hij het niet eens weten aangezien hij er bijna zaker van was dat er toch niks was dat het luisteren waard was. Wanneer ze vroeg hoe het met zijn vakken ging haalde hij zijn schouders op, 'somige gaan goed, andere wat minder' antwoorde hij, dat was ook meer doordat hij voor de andere vakken zijn best niet deed. En bij vakken als DADA en potions blonk hij juist uit, hij was deel van slakhoorns groep, net als Lily al was de voornaamste reden daarvoor zijn talent in toverdranken. Ook de duistere kunsten sprak hem erg aan, vooral met spreuken als met toverdranken en kende hij hoogstwaarschijnlijk al meer toverspreuken in zijn eerste jaar dan iemand die in zijn laatste jaar zat. 'Ben je ook uitgenodigt voor Slakhoorns etentje?' Vroeg hij gewoon omdat hij wat wilde vragen, niet dat hij ging, hij ging nooit naar een van zijn feestjes, etentjes of wat hij dan ook organiseerde



    Don't be like the rest of them, darling

    Amycus Kragge
    Ik verdwijnselde weer terug naar het huis en zette me op de bank met een fles boterbier. De warme drank gleed door mijn keel en lichaam en ik voelde me helemaal top. Mijn dag kon niet meer stuk. Eerst dreuzels vermoorden en dan een fles boterbier. Héérlijk. Ik pakte de krant van vandaag en las hem door. Niets bijzonders, de dreuzels hebben een nieuwe uitvinding gemaakt en Milene Boterbreg had een dreigbrief gekregen van de Heer. Ik moest lachen toen ik dat artikel las en dacht na over hoe Boterberg gereageerd zou hebben. Hij zou paniekerig door het gebouw rennen en overal mensen commando's geven. Doe dit, doe dat. Blablablabla. Ik moest nog harder lachen, het boterbier schudde uit te fles en kwam op mijn arm. Ik stopte met lachen en dronk met een teug het flesje leeg en ging er nog een halen.

    (Iemand voor Amycus?)

    Frank Lubbermans
    Ik ging terug naar bed en verrassend genoeg viel ik vrijwel meteen in slaap. Ik droomde dat ik een terzieler was en dat ik vloog. Ik vloog over London, over Parijs, over New York. En overal zag ik groene flitsen en hoorde ik: "Avada Kedavra!"
    Bijna niemand kon mij zien en landde bij het Duistere Bos bij Zweinstein. Ik liep naar binnen en Professor Anderling liep mij tegenmoet en zei: "Zo, Frank, alweer te laat?" Ik bekeek mezelf en zag dat ik geen terzieler meer was en ik antwoordde: "Ik zit niet meer op school, Professor."
    "Leuk geprobeerd, jongeman. Vilder zal dit leuk vinden." En ze trok me aan mijn oor naar het kantoortje van Vilder. Vilder zag er dolgelukkig uit en zei: "Zo, dat wordt een weekje plafondhangen." Hij pakte mijn polsen en hing ze aan de boeien aan het plafond. Op dat moment ging mijn wekker en ik werd wakker en keek naar het zonnetje buiten.

    (Iemand voor Frank?)

    [ bericht aangepast op 17 juli 2013 - 10:54 ]


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    MissCastle schreef:
    Amycus Kragge
    Ik verdwijnselde weer terug naar het huis en zette me op de bank met een fles boterbier. De warme drank gleed door mijn keel en lichaam en ik voelde me helemaal top. Mijn dag kon niet meer stuk. Eerst dreuzels vermoorden en dan een fles boterbier. Héérlijk. Ik pakte de krant van vandaag en las hem door. Niets bijzonders, de dreuzels hebben een nieuwe uitvinding gemaakt en Cornelius Droebel had een dreigbrief gekregen van de Heer. Ik moest lachen toen ik dat artikel las en dacht na over hoe Droebel gereageerd zou hebben. Hij zou paniekerig door het gebouw rennen en overal mensen commando's geven. Doe dit, doe dat. Blablablabla. Ik moest nog harder lachen, het boterbier schudde uit te fles en kwam op mijn arm. Ik stopte met lachen en dronk met een teug het flesje leeg en ging er nog een halen.

    (Iemand voor Amycus?)


    Goed, op 1 ding na
    We zijn veeleisend ik weet het:)
    Droebel was in die tijd nog geen minister, toen was het Milene Boterberg


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!