• Wanneer het psychiatrische ziekenhuis Western State in Massachusetts in 1997 het verminkte lichaam vind van een jonge stagiaire wordt aangetroffen, is er geen gebrek aan verdachten. De inrichting zit er vol mee. Het psychiatrische ziekenhuis is er vooral om gekken binnen te houden, de buitenwereld buiten te sluiten en hun behandeling is niet op vooruitgang gebaseerd. Er worden maar zelden patiënten ontslagen. Het ziekenhuis zit veel te vol en hulpkreten worden niet beantwoord, deels door de onderbezetting in personeel. Vanuit Boston komt een officier van Justitie om de moordenaar binnen de muren te zoeken. De verplegers willen wel een handje helpen, maar de leiding probeert dit zoveel mogelijk tegen te houden omdat 'de dagelijkse gang van zaken en de behandelingen niet verstoord mogen worden'. Welke partij wint het uiteindelijk en zal de moordenaar gevonden worden voordat er meer moorden gepleegd worden?


    Het Western State Hospital bestaat uit meerdere gebouwen. Deze RPG speelt zich in één van deze gebouwen af, met de naam Amherst. Elk gebouw is genoemd naar college's in Amerika. In elk gebouw bevind zich een minigemeenschap vol met gekken. Er zit geen systeem in de gebouwen, elk gebouw krijgt schizofrenen, depressieven, dementen, zwakzinnigen, verstandelijk gehandicapten en catatonen. Wat er vooral gedaan word is ze medicijnen geven en als ze onrustig worden nog meer medicijnen geven. Het ziekenhuis is niet zozeer uit op voortgang, af en toe worden er enkelen ontslagen, maar dit enkel als ze ergens heen kunnen hierna.

    Het gebouw bestaat uit drie verdiepingen. Op de begane grond vind je de ingang, samen met de verpleegkundigen post. Er is een lange gang zoals op elke verdieping, waaraan verschillende kamers grenzen. Op de begane grond is dit de eetzaal, de dagbesteding kamer waar twee tv's staan, verschillende banken en tafels, spelletjes en een pingpong tafel. Verder zijn er nog allerlei kamers die iets weghebben van klaslokalen, dit zijn kamers voor de dagbehandeling. Daar worden groepssessies gedaan.
    Op de eerste verdieping vind je de slaapzalen. De trap erheen zit tegenover de verpleegkundigen post. Als je boven aankomt heb je eerst de slaapzalen voor mannen. Het is hier veel te vol, de slaapzalen zijn niet berekend op zoveel mensen en de bedden staan dicht op elkaar. Aan ieders voeteneind staat een kist met persoonlijke spullen. Aan het einde van de slaapzaal zijn de douches en de wc's. Hier heb je echter maar weinig privacy. Tussen de mannenslaapzaal en de vrouwenslaapzaal zit opnieuw een verpleegkundigen post.
    Op de derde verdieping vind je de paar kantoren die er zijn, plus de opbergplekken voor dossiers. Hiernaast heb je daar ook de isoleercellen, deze zijn 2 bij 3 meter groot. Erin staat een bed die vastgespijkerd is aan de grond en een wc pot. Patiënten in de isoleercel hebben doorgaans een dwangbuis om. Van deze cellen zijn er 6.
    Tevens zijn er op elke verdieping wc's en kasten die altijd op slot zitten. Hierin zitten schoonmaakspullen en wat nog meer nodig is. De muren en vloer van het gebouw zijn wit, er zijn genoeg ramen, maar ze hebben allemaal tralies ervoor. Naar buiten gaan is enkel mogelijk onder begeleiding van verplegers en met toestemming van de arts of psycholoog. Er is een basketbalveldje en een tuin waarin patiënten mogen werken. Aan de rand van het terrein ligt een armoedige begraafplaats. Het komt vaak voor dat patiënten geen familie (meer) hebben en daar sterven of zelfmoord plegen.

    De verpleegkundigen dragen uniformen, deze zijn over het algemeen wit met lichtblauw, broeken, vesten, shirts en rokken. Voor de vrouwen is er ook nog een kapje maar het is niet verplicht om te dragen. De psychiater en de medisch directeur dragen hun eigen kleding. De patiënten krijgen kleding van het ziekenhuis, maar mogen ook hun eigen kleding dragen die ze hebben meegenomen. Ze krijgen een witte pyjama, een witte broek, een wit vest en een blauw t-shirt. Schoenen kunnen op aanvraag gedaan worden, maar zijn meestal croc-achtige dingen in alle kleuren.

    Alle werknemers wonen tijdelijk of definitief op het terrein van het ziekenhuis. Er staat een grote flat met woningen, sommige speciaal voor gezinnen en anderen voor alleenstaande mensen.


    Regels:
    - Geen perfecte karakters.
    - Niemand buitensluiten.
    - 16+ is toegestaan.
    - Minstens 300 woorden per post.
    - Alleen ik open nieuwe topics.
    - Naamsveranderingen graag melden.
    - Blijf realistisch, ze leven in een psychiatrisch ziekenhuis, dus houd je aan het ziekenbeeld.
    - Maximaal 2 rollen per persoon in variatie.
    - Niet offtopic gaan, hiervoor is een praattopic.
    - Let op je spelling en grammatica.
    - Speel alleen je eigen karakter.
    - Reserveringen blijven maximaal 3 dagen staan, ook als ze nog niet helemaal ingevuld zijn. Dit kan veranderen in overleg ivm vakanties.


    Rollen:

    Officier van Justitie: [1 vrouw] (doet onderzoek naar de moord)
    - Lucy Ryu - Assassin

    Medisch Directeur: [1 man] (schrijft recepten uit, houd gesprekken met patiënten en is de baas)
    - Geert Gijsbrecht - dooddoenervo

    Psychiater: [1 man] (heeft gesprekken met patiënten, is de baas over de verpleegkundigen en raad de medisch directeur dingen aan)
    - Zayden Rhys Burke - Assassin

    Verpleegkundigen:
    - Andrew Tyler Jenkins - Tyrion
    - Scarlett Bane - Pom

    Patiënten:
    - Remy Terence Shaw - Assassin
    - Vintain Perssons - TragicYouth
    - Alexander Jean Rýmers - Vlahos
    - Sawyer Finn - Ramsays
    - Mick Daimon - Shion
    - Isabelle Reanne Fonseca - Lahey
    - Gracie Mirabelle Peyton - Tyrion
    - Faye Luna Caldwell - Macabre
    - Faith Shepperd - HippieDream
    - Janet Brooklyn - Etoiles

    Invullijstjes:

    Rol: Medisch directeur/psychiater
    Naam:
    Bijnaam: Iedereen heeft een bijnaam, een afkorting van hun naam of gebaseerd op hun karakter/verleden/ziekte
    Leeftijd: 25+
    Geslacht:
    Innerlijk:
    Uiterlijk: Foto + beschrijving
    Extra:

    Rol: Verpleegkundige
    Naam:
    Bijnaam: Iedereen heeft een bijnaam, een afkorting van hun naam of gebaseerd op hun karakter/verleden/ziekte
    Leeftijd: 18+
    Geslacht:
    Innerlijk:
    Uiterlijk: Foto + beschrijving
    Extra:

    Rol: Patiënt
    Naam:
    Bijnaam: Iedereen heeft een bijnaam, een afkorting van hun naam of gebaseerd op hun karakter/verleden/ziekte
    Leeftijd: 18+
    Geslacht:
    Innerlijk:
    Uiterlijk: Foto + beschrijving
    Ziekte:
    Verleden: Familie, sinds hoelang in het psychiatrische ziekenhuis (kan niet onder de 18 daar gekomen zijn) eventueel eerder beroep.
    Extra:


    Wil je de moordenaar spelen? Stuur mij een pbtje. Als alle rollen ingevuld zijn kies ik zelf de moordenaar en krijgt diegene een pbtje van mij terug. Dit mag je echter aan niemand vertellen. Het kan ook een werknemer zijn.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 15 juli 2013 - 19:59 ]


    Your make-up is terrible

    TragicYouth schreef:
    I really like him!


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Echt heel goed beschreven!


    Your make-up is terrible

    When do we start? :3


    Ich liebe dich 27.12.23

    Ik moet de rol van Cheryl nog hebben. Mijn vakantie van morgen gaat schijnbaar niet door dus komt het topic ergens de komende dagen.


    Your make-up is terrible

    Aw waarom niet?


    Ich liebe dich 27.12.23

    Assassin schreef:
    Ik moet de rol van Cheryl nog hebben. Mijn vakantie van morgen gaat schijnbaar niet door dus komt het topic ergens de komende dagen.

    Awh, dat is jammer :c


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Het gaat nogal ingewikkeld hier op het moment, maar ik neem mijn laptop mee als we toch wel weggaan. Dus dan word hij ergens 's avonds online gezet de komende dagen.


    Your make-up is terrible

    Ik ga vandaag op vakantie, ik neem mijn laptop mee maar schijn dus alleen buiten wifi te hebben. Dat wordt dus zielig op een kleedje zitten Quizletten met gestolen wifi van een supermarkt.


    I can't define who I am.

    Ik ga dit weekend sowieso mijn rol afmaken. Ik zit er alleen mee met welke ziekte past bij het idee dat ik voor haar had - dat van Peter Pan - want dat wil ik graag hebben voor ik aan het karakter begin, aangezien het wel moet aansluiten.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lahey schreef:
    Ik ga dit weekend sowieso mijn rol afmaken. Ik zit er alleen mee met welke ziekte past bij het idee dat ik voor haar had - dat van Peter Pan - want dat wil ik graag hebben voor ik aan het karakter begin, aangezien het wel moet aansluiten.


    Misschien sluit dit aan?
    klik of dit

    [ bericht aangepast op 12 juli 2013 - 14:36 ]


    26 - 02 - '16

    Alecia schreef:
    (...)

    Misschien sluit dit aan?
    klik of dit


    Die was ik ook al tegengekomen :')
    Ik vind het gewoon echt lastig om iets te vinden, aangezien ik er echt géén verstand van heb xd.
    Ik las wel op Deze site dit "Denken dat je iemand anders bent, is een bekend verschijnsel bij een psychose. " Dus het wordt waarschijnlijk een psychose, maar ik kan nergens echt duidelijk vinden wat dat inhoud.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lahey schreef:
    (...)

    Die was ik ook al tegengekomen :')
    Ik vind het gewoon echt lastig om iets te vinden, aangezien ik er echt géén verstand van heb xd.
    Ik las wel op Deze site dit "Denken dat je iemand anders bent, is een bekend verschijnsel bij een psychose. " Dus het wordt waarschijnlijk een psychose, maar ik kan nergens echt duidelijk vinden wat dat inhoud.


    Ik heb hier ook nog wat info
    Verschijnselen die voor kunnen komen bij psychosen:
    Als iemand psychotisch is, dan is hij het normale contact met “de realiteit” kwijtgeraakt. Dat wijst op een ernstige verstoring van de verwerking van informatie. Dit kan blijken uit een of meer van de volgende verschijnselen:

    Hallucinaties
    Iemand die psychotisch is kan zintuigelijke prikkels waarnemen (horen, zien, ruiken, voelen, proeven) die er in werkelijkheid niet zijn. Deze ervaringen zijn voor de betrokkene zeer 'echt'. Het horen van stemmen is de meest voorkomende hallucinatie. Soms geven stemmen commentaar op het gedrag of geven ze opdrachten. Hallucinaties kunnen zeer hinderlijk zijn voor degene die er last van heeft. Vaak lukt het iemand een lange tijd om deze ervaringen voor zichzelf te houden, zonder dat mensen in de omgeving er iets van merken.

    Wanen
    Dit zijn individuele ideeën of overtuigingen die absoluut niet in overeenstemming zijn met de ideeën of opvattingen van de mensen die bij je betrokken zijn. Het draait bij een waan vaak om de betrokkene zelf; hij heeft bijvoorbeeld de overtuiging dat hij buitengewone kwaliteiten bezit, rechtstreeks in verbinding staat met een hogere macht of zeker weet dat er een complot tegen hem wordt gesmeed. Ogenschijnlijk gewone gebeurtenissen krijgen een speciale betekenis. Het is vrijwel onmogelijk iemand met wanen op andere gedachten te brengen: hij houdt sterk aan zijn ideeën vast en is vaak niet gevoelig voor logische tegenwerpingen.

    Desorganisatie van het denken
    Het denkproces kan te snel, te langzaam of chaotisch zijn. Vaak lukt het niet om helder te denken. Soms gaat het verband tussen gedachten verloren. Hierdoor is het nogal eens moeilijk om te begrijpen wat iemand die psychotisch is precies bedoelt. Ook kan iemand die een psychose heeft moeite hebben om anderen te begrijpen. Dit komt doordat hij zich niet goed kan concentreren en problemen heeft met onthouden. Het kan hem vaak moeite kosten het gedrag van anderen te plaatsen.

    Ontstaan en verschillende vormen van een psychose
    Een psychose ontstaat vaak in de adolescentie of vroege volwassenheid en kan samenhangen met verschillende psychiatrische ziektebeelden. Zo zijn er psychosen door drugsgebruik, psychosen bij een manisch-depressieve aandoening, psychosen bij schizofrenie en kortdurende psychotische stoornissen. Welke aandoening het precies is, hangt onder andere af van bijkomende verschijnselen, oorzaken en duur van de psychose. Omdat het verloop van de aandoening mede de diagnose bepaalt, kan het soms enige tijd duren voordat de diagnose met zekerheid gesteld kan worden.

    Zijn er bijkomende verschijnselen?
    Vaak komen voorafgaand aan, tegelijk met of na afloop van een psychose ook andere verschijnselen voor, zoals negatieve symptomen, cognitieve stoornissen en depressie:
    Negatieve symptomen duiden op het ontbreken van gedrag dat normaal wel aanwezig is. Voorbeelden zijn: weinig spreken, weinig initiatief tonen, weinig energie hebben, weinig gebaren maken, een vlakke gezichtsuitdrukking hebben of een teruggetrokken gedrag vertonen. De patiënt heeft zijn vitaliteit en enthousiasme verloren. Anderen kunnen dit opvatten als luiheid en 'niet willen deugen'. De patiënt kan er niets aan doen dat hij deze negatieve symptomen heeft. Negatieve symptomen zijn soms moeilijk te behandelen.
    Cognitieve stoornissen zijn verslechteringen in de verwerking van informatie door de hersenen. De patiënt heeft moeite om zich te concentreren, is gemakkelijk afgeleid of heeft moeite om verschillende soorten informatie gelijktijdig te verwerken (bijvoorbeeld lezen terwijl de radio aanstaat).
    Bij een depressie is er sprake van een sombere stemming en een gedaalde zelfwaardering. Soms is de wanhoop zo groot dat mensen zelfdoding overwegen of zelfs een suïcidepoging doen.


    26 - 02 - '16

    Alecia schreef:
    (...)

    Ik heb hier ook nog wat info
    Verschijnselen die voor kunnen komen bij psychosen:
    Als iemand psychotisch is, dan is hij het normale contact met “de realiteit” kwijtgeraakt. Dat wijst op een ernstige verstoring van de verwerking van informatie. Dit kan blijken uit een of meer van de volgende verschijnselen:

    Hallucinaties
    Iemand die psychotisch is kan zintuigelijke prikkels waarnemen (horen, zien, ruiken, voelen, proeven) die er in werkelijkheid niet zijn. Deze ervaringen zijn voor de betrokkene zeer 'echt'. Het horen van stemmen is de meest voorkomende hallucinatie. Soms geven stemmen commentaar op het gedrag of geven ze opdrachten. Hallucinaties kunnen zeer hinderlijk zijn voor degene die er last van heeft. Vaak lukt het iemand een lange tijd om deze ervaringen voor zichzelf te houden, zonder dat mensen in de omgeving er iets van merken.

    Wanen
    Dit zijn individuele ideeën of overtuigingen die absoluut niet in overeenstemming zijn met de ideeën of opvattingen van de mensen die bij je betrokken zijn. Het draait bij een waan vaak om de betrokkene zelf; hij heeft bijvoorbeeld de overtuiging dat hij buitengewone kwaliteiten bezit, rechtstreeks in verbinding staat met een hogere macht of zeker weet dat er een complot tegen hem wordt gesmeed. Ogenschijnlijk gewone gebeurtenissen krijgen een speciale betekenis. Het is vrijwel onmogelijk iemand met wanen op andere gedachten te brengen: hij houdt sterk aan zijn ideeën vast en is vaak niet gevoelig voor logische tegenwerpingen.

    Desorganisatie van het denken
    Het denkproces kan te snel, te langzaam of chaotisch zijn. Vaak lukt het niet om helder te denken. Soms gaat het verband tussen gedachten verloren. Hierdoor is het nogal eens moeilijk om te begrijpen wat iemand die psychotisch is precies bedoelt. Ook kan iemand die een psychose heeft moeite hebben om anderen te begrijpen. Dit komt doordat hij zich niet goed kan concentreren en problemen heeft met onthouden. Het kan hem vaak moeite kosten het gedrag van anderen te plaatsen.

    Ontstaan en verschillende vormen van een psychose
    Een psychose ontstaat vaak in de adolescentie of vroege volwassenheid en kan samenhangen met verschillende psychiatrische ziektebeelden. Zo zijn er psychosen door drugsgebruik, psychosen bij een manisch-depressieve aandoening, psychosen bij schizofrenie en kortdurende psychotische stoornissen. Welke aandoening het precies is, hangt onder andere af van bijkomende verschijnselen, oorzaken en duur van de psychose. Omdat het verloop van de aandoening mede de diagnose bepaalt, kan het soms enige tijd duren voordat de diagnose met zekerheid gesteld kan worden.

    Zijn er bijkomende verschijnselen?
    Vaak komen voorafgaand aan, tegelijk met of na afloop van een psychose ook andere verschijnselen voor, zoals negatieve symptomen, cognitieve stoornissen en depressie:
    Negatieve symptomen duiden op het ontbreken van gedrag dat normaal wel aanwezig is. Voorbeelden zijn: weinig spreken, weinig initiatief tonen, weinig energie hebben, weinig gebaren maken, een vlakke gezichtsuitdrukking hebben of een teruggetrokken gedrag vertonen. De patiënt heeft zijn vitaliteit en enthousiasme verloren. Anderen kunnen dit opvatten als luiheid en 'niet willen deugen'. De patiënt kan er niets aan doen dat hij deze negatieve symptomen heeft. Negatieve symptomen zijn soms moeilijk te behandelen.
    Cognitieve stoornissen zijn verslechteringen in de verwerking van informatie door de hersenen. De patiënt heeft moeite om zich te concentreren, is gemakkelijk afgeleid of heeft moeite om verschillende soorten informatie gelijktijdig te verwerken (bijvoorbeeld lezen terwijl de radio aanstaat).
    Bij een depressie is er sprake van een sombere stemming en een gedaalde zelfwaardering. Soms is de wanhoop zo groot dat mensen zelfdoding overwegen of zelfs een suïcidepoging doen.


    Dankje c:
    Maar het blijft lastig D:

    Ik denk dat ik er maar van maak dat ze dissociatieve identiteitsstoornis heeft - want dat is tenminste nog te snappen - en dan gepaard met een psychose o.i.d., waardoor één van haar identiteiten dus is dat ze denkt dat ze Peter Pan's tweelingzus xd


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lahey schreef:
    (...)

    Dankje c:
    Maar het blijft lastig D:

    Ik denk dat ik er maar van maak dat ze dissociatieve identiteitsstoornis heeft - want dat is tenminste nog te snappen - en dan gepaard met een psychose o.i.d., waardoor één van haar identiteiten dus is dat ze denkt dat ze Peter Pan's tweelingzus xd


    Eey die neem ik ook xD


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Eey die neem ik ook xD


    Oh, ik zoek dan nog wel verder.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered