• Dat ben ik voor de komende vijf dagen en als dat bevalt misschien wel voor nog twee weken. Deze week heb ik een groep met kinderen van 8 jaar tot en met 11 jaar. Maar aangezien ik stage heb gelopen bij de kleuters zijn kinderen van 8 jaar en ouder een redelijke nieuwe ervaring. Op mijn stageschool heb ik wel eens met ze te maken gehad tijdens het buiten spelen van de kleuters maar dat is toch anders.

    Het is gelukkig niet zo dat ik de hele dag op ze moet letten maar op vast gestelde tijdstippen moet mijn groep weer bij mij en mijn mede begeleidster zijn.

    Ik was sowieso van plan om wat regels op te stellen en aan hen te vertellen. Die hebben natuurlijk te maken met wat wel en niet mag van het kamp en de hoofdleiding.

    Maar heeft iemand ervaringen met werken/stage lopen in die leeftijdscategorie? Zo ja, wat tips zou ik wel kunnen gebruiken.


    Physics is awesome

    Je kan veel grote monden verwachten :')


    -

    Ik heb een week stage gelopen in groep 6, waar de kinderen ongeveer 8-10 jaar waren. Het beste dat je gewoon kunt doen is niet te streng zijn maar wel consequent blijven, en ze laten merken wanneer ze de lijn overschrijden. Verder gewoon veel met ze spelen en doen, en dan gaan ze vanzelf van je houden. :'D


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Visenya schreef:
    Ik heb een week stage gelopen in groep 6, waar de kinderen ongeveer 8-10 jaar waren. Het beste dat je gewoon kunt doen is niet te streng zijn maar wel consequent blijven, en ze laten merken wanneer ze de lijn overschrijden. Verder gewoon veel met ze spelen en doen, en dan gaan ze vanzelf van je houden. :'D


    Ik ben ook niet echt heel streng maar ik weet niet of het handig is om met waarschuwingen te werken? Op het kamp is wel een strafbank.


    Physics is awesome

    mijn stage van groep 6,7&8 was eigenlijk heel soepel, ik kreeg pijn aan mijn wangen van het glimlachen maar ieder kind mocht me. Ik was aardig tegen ze en als ik zei dat iets niet mocht dan luisteren ze ook. Dus hou ze te vriend is mijn tip.


    You were born original, don't die as a copy.

    Blutbad schreef:
    (...)

    Ik ben ook niet echt heel streng maar ik weet niet of het handig is om met waarschuwingen te werken? Op het kamp is wel een strafbank.

    Het is altijd goed om ze te waarschuwen voordat je ze echt straf geeft, maar waar je mee op moet passen dat je niet alleen maar waarschuwingen geeft. Dan verliest het na de derde keer namelijk zijn impact haha.
    wat is een strafbank?


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Visenya schreef:
    (...)
    Het is altijd goed om ze te waarschuwen voordat je ze echt straf geeft, maar waar je mee op moet passen dat je niet alleen maar waarschuwingen geeft. Dan verliest het na de derde keer namelijk zijn impact haha.
    wat is een strafbank?


    Nu ik had bedacht twee keer waarschuwen en dan naar de strafbank. De strafbank is (nou bij het kamp waar ik dan kinderen ga begeleid) een grijze kist waarop de kinderen kunnen zitten als ze echt vervelend of echt niet willen luisteren. De hoofdleiding zit in de tent waar de bank staat en die bepalen wanneer het kind er weer vanaf mag. Ze vragen ook aan de begeleider die het kind naar de strafbank wat het kind heeft gedaan.

    En met twee keer waarschuwen, bedoel ik dat ik ze echt een waarschuwing geef en hen dit ook vertel. Zeg maar net zoals met voetbal, eerst krijg je een gele kaart en dan een rode kaart, bij de rode kaart moet de speler dan van het veld en dan bij mij moet het kind in kwestie naar de strafbank.


    Physics is awesome

    SPECS schreef:
    mijn stage van groep 6,7&8 was eigenlijk heel soepel, ik kreeg pijn aan mijn wangen van het glimlachen maar ieder kind mocht me. Ik was aardig tegen ze en als ik zei dat iets niet mocht dan luisteren ze ook. Dus hou ze te vriend is mijn tip.


    Bedankt voor de tip, ik heb kleuters mee gemaakt dan kon je echt op je hoofd gaan staan bij wijze van spreken en dan luisterden ze nog niet.


    Physics is awesome

    Blutbad schreef:
    (...)

    Nu ik had bedacht twee keer waarschuwen en dan naar de strafbank. De strafbank is (nou bij het kamp waar ik dan kinderen ga begeleid) een grijze kist waarop de kinderen kunnen zitten als ze echt vervelend of echt niet willen luisteren. De hoofdleiding zit in de tent waar de bank staat en die bepalen wanneer het kind er weer vanaf mag. Ze vragen ook aan de begeleider die het kind naar de strafbank wat het kind heeft gedaan.

    En met twee keer waarschuwen, bedoel ik dat ik ze echt een waarschuwing geef en hen dit ook vertel. Zeg maar net zoals met voetbal, eerst krijg je een gele kaart en dan een rode kaart, bij de rode kaart moet de speler dan van het veld en dan bij mij moet het kind in kwestie naar de strafbank.

    Da's toch prima zo? Dan weten ze dat ze gewaarschuwd zijn, maar dat het geen loze waarschuwingen zijn. (:


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Wees duidelijk in wat je wilt en verwacht en wat je regels zijn. Ze gaan je waarschijnlijk uitproberen, dus geef niet toe als ze iets willen dat eigenlijk niet mag. Ik heb twee oppaskids van 9 en 10, waarvan de oudste ADD heeft. De jongste zegt soms dingen zoals: "Mogen we even op de DS? Van papa en mama mag het altijd wel." En dat terwijl ik net van diezelfde papa en mama te horen heb gekregen dat ze onder geen beding meer mogen gamen :')
    Probeer vrolijk en enthousiast tegenover te zijn, maar reageer streng op het moment dat ze te ver gaan.


    From these ashes, I will rise

    Visenya schreef:
    (...)
    Da's toch prima zo? Dan weten ze dat ze gewaarschuwd zijn, maar dat het geen loze waarschuwingen zijn. (:


    Ja, dat moet ik dan wel duidelijk hebben en daarin ook consequent zijn. Ik vind het zo jammer dat ik mijn mede begeleidster nog niet heb ontmoet want dat had ik even kunnen overleggen over hoe zij het morgen wil gaan doen.


    Physics is awesome