Harrison 'Harry' Clarke. - Heuveltje met Nim.
'Bereid je maar voor van wel. Dat is hun hobby, ons pesten. Mijn moeder zei vroeger altijd dat het kwam doordat ze jaloers waren. Ik geloofde het toen al niet. Ze pestten ons omdat ze het leuk vinden, omdat we freaks zijn. We zijn anders in hun ogen, maar dat zijn hun toch ook?' zei Nim verdrietig. 'Of is er echt wat mis aan ons? We kunnen toch niet zó anders zijn?' voegde ze eraan toe. Ik zuchtte en keek haar aan. 'Hun zijn in onze ogen anders, ik bedoel, de tattoos, piercings, en zo voorts... Maar wij lopen er wel langs met bloemen in ons haar en hun denken dan dat we heel zachtaardig zijn en niets geven om de Punks. En ik denk dat zo die ruzie en alles is begonnen...' Ik keek wat verdrietig naar de grond. 'Maar niemand durft hen aan te spreken om te stoppen met het pesten van ons.' Ik keek weer op naar Nim. Soms haatte ik school echt enorm. Er bestonden enkel groepen, neutrale mensen, Punks, Flower Children, Nerds... Maar de Punks moesten per sé de Flower Children hebben. Ze konden niet even de Nerds te grazen nemen; de Flower Children waren altijd de klos. We konden amper wat gaan eten in de pauze of we werden al uitgescholden. Ik dacht altijd dat ze de jongens bij de Flower Children het ergste vonden, omdat we er wat 'vrouwelijker' uitzagen dan de normale jongens en niet zoals de Punks. Ik zuchtte opnieuw kort en keek Nim aan. 'Hoe denk jij dat de ruzies zijn begonnen? Ik bedoel... Het moet ergens begonnen zijn, toch?' vroeg ik om enkel de vreselijke stilte te verbreken. Ik hoopte maar dat geen enkele Punks ons hier zag zitten want anders zouden we in de les komen met modder in onze haren, gebroken bloemenkransjes, natte kleding en kapotte schriften en boeken. Ik kromp wat in elkaar bij die gedachte en opnieuw zuchtte ik. Ik keek over het veldje heen naar het schoolplein waar iedereen met elkaar stond te lachen en te praten, soms roddelend over anderen. Sommigen waren aan het opscheppen over hun uiterlijk, sommigen over hun nieuwe auto. Het was niet elke dag hetzelfde, meestal waren ze elke dag over wat anders aan het praten. Zoal in de les als in de pauzes. Ik keek op mijn horloge en ik mompelde wat in mezelf. Het duurde nog redelijk lang voordat de eerste les zou beginnen en ik dacht na over wat ik ging doen. Waarschijnlijk zou ik nadat ik nog wat met Nim had gepraat richting het schoolplein gaan om één van de andere Flower Children op te zoeken en de Punks te ontwijken. Alhoewel dat nooit zo makkelijk was. Ik kneep wat gras bij elkaar met mijn handen en dacht na over de ruzies tussen de Punks en de Flower Children. Zou dat überhaupt ooit gaan ophouden of zou het voor eeuwig doorgaan? Ik had in ieder geval nog nooit een Punk en een Flower Child vredig samen gezien. Of zouden ze dat misschien stiekem doen? Ik keek stug en nadenkend voor me uit, naar het schoolplein en de school zelf. Ik dacht nog steeds rustig na over het onderwerp wat ik en Nim hadden aangehaald.
[ bericht aangepast op 13 juli 2013 - 16:22 ]
I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.