• Ik vind het écht niet leuk wat er mij mij gebeurd. Ik word thuis mishandeld door mijn moeder, alleen omdat ik nogal lage cijfers haal. Ik durf te wedden dat jullie mij hier allemaal een keertje wel gezien hebben, ik ben hier nogal bekend. Ik vind mijn moeder gewoon echt niet normaal, en de volgende dag gaat ze zitten janken omdat ze denkt dat ik niet van haar hou. Dan ga ik me weer schuldig zitten voelen omdat ik de vorige dag heb gewenst dat ik bij mijn vader woonde, en niet bij haar. Heeft iemand tips? Ik haat het, elke keer als ik thuis kom, ik kan er gewoon niet meer tegen. En ik begrijp wanneer jullie dit een onnozel topic vinden, maar ik heb gewoon wat steun nodig, en mensen die er voor me zijn. Want me vriendinnen hebben me ookal in de steek gelaten om de reden dat ik een vriendje had die zíj niet leuk vonden. Inmiddels is het al uit met die jongen, dus ik heb niemand meer.

    Hulp zoeken, je kunt dit niet alleen. Het liefst professionele hulp. Vooral niet denken dat je het allemaal zelf kunt, want in zo een situatie kun je dat echt niet. Bovendien, al aan een schoolniveau lager gedacht?


    Life is hard and then we die

    Hulp zoeken, je kunt dit niet alleen. Het liefst professionele hulp. Vooral niet denken dat je het allemaal zelf kunt, want in zo een situatie kun je dat echt niet. Bovendien, al aan een schoolniveau lager gedacht?

    Ik doe nu Havo, en me moeder heeft altijd al gewenst dat ik Gymnasium deed, net als mijn zus, die nu aan de universiteit zit. Soms kan ik wel wat kwijt aan mijn zus, maar zij heeft het te druk met andere dingen.

    OMG dat is focking erg, mijn steun heb je in ieder geval


    Ice-cream Rockt more than you x3

    Dit is niet normaal, serieus. Je moet echt hulp zoeken, je kan misschien naar je mentor gaan? Of je kan het misschien een keer met je vader over hebben?
    x


    ok

    OMG dat is focking erg, mijn steun heb je in ieder geval

    Dankjewel.

    Dit is niet normaal, serieus. Je moet echt hulp zoeken, je kan misschien naar je mentor gaan? Of je kan het misschien een keer met je vader over hebben?
    x

    Ja, maar weetje wat het probleem is?
    Mijn vader heeft in het verleden niet erg goede herinneringen voor ons achter gelaten. Hij heeft mijn moeder, mijn zus en ik in de steek gelaten en hij heeft mijn moeder bedreigt. Sinds ik naar de middelbare school ga, is dit allemaal al aan de gang. Ik kan wel goede cijfers halen, op de basisschool ging dat makkelijk, maar het komt door de thuissituatie dat ik mijn huiswerk niet af krijg enzo.;)

    Je MOET proffesionele hulp inschakelen. Jij gaat er niet alleen kapot aan, je moeder moet ook worden geholpen ;)
    Het is even doorbijten, maar geloof me, je krijgt er iets beters voor terug ;)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Misschien een keer iets leuks doen voor je moeder, of iets samen. Ik keer zeggen dat je van haar houd wat er ook gebeurd. Of ja hulp zoeken. Ik zou het eigenlijk niet weten. Maar mijn steun heb je. <3


    I live for the applause, you will die for it.

    Misschien een keer iets leuks doen voor je moeder, of iets samen. Ik keer zeggen dat je van haar houd wat er ook gebeurd. Of ja hulp zoeken. Ik zou het eigenlijk niet weten. Maar mijn steun heb je. <3

    Mijn moeder is ook hartstikke aardig, maar als ik een keer met een 7.5 thuiskom, kan ik het alweer vergeten.

    Kan je niet een keer goed met je moeder praten? Of pakt dat niet goed uit? In iedergeval ik steun je als je me nodig heb! <3.


    Regret is for pussies. Shit happens. Deal with it.

    Je MOET proffesionele hulp inschakelen. Jij gaat er niet alleen kapot aan, je moeder moet ook worden geholpen ;)
    Het is even doorbijten, maar geloof me, je krijgt er iets beters voor terug ;)

    Dankjewel, maar waar kan ik dan proffesionele hulp krijgen?

    Kan je niet een keer goed met je moeder praten? Of pakt dat niet goed uit? In iedergeval ik steun je als je me nodig heb! <3.

    Ten eerste, bedankt. Maar ookal heb ik het er met me moeder over, gaat me moeder weer zeuren: 'Het is niet voor mij, maar voor jou eigen bestwil. Jij wil later toch ook geen arm gezin, jij wil toch ook advocaat worden?' Niet normaal gewoon. Ik heb al een keer geprobeerd mezelf te laten stikken, maar heb het toch niet gedaan. Ik weet dat zelfmoord een heel slecht plan is, maar soms heb ik gewoon geen keus.:(

    (...)
    Dankjewel, maar waar kan ik dan proffesionele hulp krijgen?

    Je kan naar je mentor gaan. Die schakelt je als het goe dis door naar het AMW. En als die je niet kunnen helpen moet je dacht ik naar de huisarts voor een doorverwijzing naar een Psycholoog/psychiater.
    Het kan moeilijk zijn, maar als je het even niet aan kan, mag je naar mij toe komen ;)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Als ik dit zo hoor is je moeder zelf niet helemaal emotioneel stabiel. Ouders hebben naar mijn mening de verantwoordelijkheid om voor hun kinderen te zorgen, ook in emotionele zin. Hier kun jij dus helemaal NIKS aan doen. Als je moeder aanpreekbaar is moet je dit boven tafel brengen, recht voor z'n raap, open kaart spelen. Zeg dat dit gedrag jou niet zal helpen betere cijfers te halen. Als volwassene zou zij dat moeten weten. Steunen doe je niet door emotionele/lichamelijke mishandeling, door te pushen.
    Misschien is het handig van te voren belangrijke punten opschrijven die je naar voren wilt brengen en desnoods het gesprek even oefenen met jezelf. Zie het als een soort spreekbeurt, maar dan veel belangrijker. Ga ook pas praten wanneer jij eraan toe bent. Maar stel het niet te lang uit, stop het niet in de doofpot.
    Als dat niet mogelijk is, probeer steun te zoeken bij een psycholoog. Misschien klinkt het eng, maar voorkomen is beter dan genezen. Dit soort mensen is hierin getraind en kunnen je beter helpen dan de meeste users hier op Q.
    Als je wilt mag je ook wel met mij praten. Niet geschoten altijd mis, toch?


    No growth of the heart is ever a waste

    Bel de kindertelefoon, die kan je telefoon nummers geven.


    Your make-up is terrible