• Briarcliff is een groot en statig herenhuis dat is gebouwd in 1908 aan de rand van het gelijknamige dorpje : Briarcliff village wat zich bevind in de staat New York.
    Het diende destijds als de grootste tuberculose kliniek van de oostkust, er zijn in die tijd ruim 46.000 patiënten gestorven binnen de muren van het gebouw.
    ______________________
    In 1962 word het gebouw overgekocht door de katholieke kerk die er een gesloten psychiatrische instelling van maakt, de veelbelovende plannen en het beeld wat de buitenwereld van deze instelling heeft komt echter niet eens dicht in de buurt van de verschrikkelijke dingen die hier werkelijk gebeuren.
    Een enkeling zal ooit nog een stap buiten Briarcliff zetten. Misbruik, moord en zelfmoord zijn dingen die veel voorkomen.
    Niet iedereen zit hier terecht in deze gesloten instelling, sommigen zitten hier vals beschuldigd vast maar zullen dit nooit kunnen bewijzen.




    Het verhaal speelt zich af in 1964, de psychiatrische inrichting is nu 2 jaar open en loopt al behoorlijk goed. Alle duistere zaken zijn vanaf dag 1 al in volle gang, al was het nog wat kleinschaliger. Lang niet al het personeel weet er van of beweerd in ieder geval van niet. De verhalen van de patiënten worden zelden serieus genomen. Hoe langer de kliniek open is hoe verschrikkelijker de taferelen worden die zich daar afspelen.


    Zal de waarheid over Briarcliff ooit naar buiten komen ?



    Afgeleid van American horror story.



    redenen voor opname kunnen erg uiteenlopend zijn:
    Schizofrenie, autisme,Angststoornissen tot Exhibitionisme en zelfverminking.
    maar ook Homoseksualiteit wordt hier behandeld.


    Wees vooral creatief met de reden voor opname!


    • Leeftijd patiënten tussen de 18 en 35
    • Leeftijd van de werknemers en nonnen: tussen de 20 en 40
    in overleg zijn andere leeftijden mogelijk

    Volledige naam :
    Bijnaam (niet verplicht):
    Leeftijd:
    Patiënt of personeel [Arts/zuster/psychiater]:
    Reden voor opname:
    Uiterlijk+foto:
    karakter:
    Verleden:
    Extra:




    Zusters/broeders:
    Zusters en broeders zorgen voor de algemene verzorging van de Patiënten en begeleiden ze ook als ze ergens heen moeten.

    - Sadie Emma Fitzpatrick • Assassin
    -
    -
    -
    -

    Artsen:
    Artsen behandelen de zieken samen met de zusters en broeders en voeren operaties uit, zij kunnen medicatie geven en diagnoses stellen.
    -
    -

    Hoofdzuster:
    De hoofdzuster maakt uiteindelijk de belangrijke beslissingen binnen Briarcliff en ontvangt ook nieuwe Patiënten.
    -
    Priester:
    Ook de priester heeft veel in te brengen en kan net als de psychiaters en de hoofdzuster opname gesprekken bijwonen.
    -


    Psychiaters:
    Psychiaters behandelen de Patiënten met verschillende therapieën en zijn ook aanwezig bij het opname gesprek.
    - Elijah Ciaran Foster • Castamere
    -
    -

    Patiënten :

    Vrouwelijk
    - Ashley Aveline Blackburn • Macabre
    - Evangeline Fonseca • Lahey
    -
    -
    -
    -

    Mannelijk:
    - Matthew Luke Cooper • Coven
    -
    -
    -
    -





    • 16+ is toegestaan.
    •minimaal 300 woorden per post
    • Niemand buitensluiten en geen ruzie zoeken met andere spelers OOC
    • Bestuur alleen je eigen personage
    • Geen perfecte personages.
    • OOC graag tussen haakjes: () [] {} en alleen als het echt nodig is, als er een praat topic nodig is open ik die wel.
    • Melden als je nieuwe username hebt.
    • Je mag meerdere personages zolang je ze niet verwaarloosd.
    • Reserveringen blijven 2 dagen staan.
    •Melden als je langere tijd afwezig bent.
    •Alleen ik, Coven maar een nieuw topic aan
    •Spam niet met z'n tweeën een heel topic vol, wacht op tenminste twee nieuwe berichten voor je verder gaat.
    •Het uiterlijk van een bepaald personage uit de serie gebruiken is toegestaan zolang je de naam en het innerlijk maar veranderd, dit geld ook voor het omgekeerde.






    Ik ben nog bezig met het uitschrijven van de regels en therapieën, als iemand daar nog ideeën voor heeft hoor ik het graag!.







    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 2 juli 2013 - 19:15 ]

    Lahey schreef:
    (...)

    Ik denk dat ze Theatrale persoonlijkheidsstoornis krijgt, dus die claim ik eventjes - als je mag claimen - .
    Of misschien een één of andere stoornis dat ze denkt dat ze Rapunzel o.i.d. is :') Ik heb alleen geen idee hoe zoiets heet.

    Hahaha, dat laatste. Genius.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Haha geweldig, als jullie trouwens nog ideeën hebben voor de regels en of therapieën hoor ik dat graag, want ik loop een beetje vast.. (:

    Mag ik een zuster? :3 Cheryl heeft me toch over gehaald.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Mag ik een zuster? :3 Cheryl heeft me toch over gehaald.

    Yess, is goed !

    Ik kan niet kiezen welke ik zal doen D:

    The Little Mermaid (Ariel), dan gaat ze waarschijnlijk denken dat ze gevangen is genomen door de bedienden van de Zee Heks (Ursula)
    Rapunzel, dan gelooft ze constant dat ze gered moet worden door een knappe prins
    Een vrouwelijke Peter Pan, dan zal ze vaak in haar zelf praten, terwijl ze zelf denkt dat ze tegen Tinkerbell praat + vaak van tafels springen omdat ze denkt dat ze kan vliegen

    Of weet iemand anders nog een leuk sprookjesfiguur?

    [ bericht aangepast op 1 juli 2013 - 22:18 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik zou graag een mannelijke psychiater reserveren? (:


    kindness is never a burden.

    Lahey schreef:
    Ik kan niet kiezen welke ik zal doen D:

    The Little Mermaid (Ariel), dan gaat ze waarschijnlijk denken dat ze gevangen is genomen door de bedienden van de Zee Heks (Ursula)
    Rapunzel, dan gelooft ze constant dat ze gered moet worden door een knappe prins
    Een vrouwelijke Peter Pan, dan zal ze vaak in haar zelf praten, terwijl ze zelf denkt dat ze tegen Tinkerbell praat + vaak van tafels springen omdat ze denkt dat ze kan vliegen

    Of weet iemand anders nog een leuk sprookjesfiguur?

    Die van Peter Pan is leuk, hahaha.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Castamere schreef:
    Ik zou graag een mannelijke psychiater reserveren? (:


    Helemaal top (:

    Volledige naam: Elijah Ciaran Foster.
    Bijnaam: De pervert, dokter Foster.
    Leeftijd: Vijfentwintig, geboren op de zesentwintigste van december.
    Personeel: Psychiater.
    Uiterlijk:



    Kit Harington.
    Elijah meet 1 meter 82 en is redelijk gespierd. Zijn huid draagt een natuurlijke lichtbruine kleur en Elijahs haar is donkerbruin tot zwart, evenals zijn wenkbrauwen en het kleine baardje op zijn kin. Zijn ogen hebben een mooie donkerbruine kleur. Elijah heeft een charmante glimlach, maar die toont hij niet vaak. Wanneer hij wel lacht, werpt hij zijn hoofd in zijn nek. De kledingstijl van de man is vrij nonchalant. Meestal een gewoon grijs shirt of een trui en een spijkerbroek met laarzen.
    Karakter: Elijah Foster is niet de gezelligste of überhaupt vriendelijkste persoon die je tegen zal komen. Hij kan erg sarcastisch uit de hoek komen en geeft soms de indruk dat hij de meeste mensen in minachting neemt en zichzelf beter voelt, maar hij zit iets complexer in elkaar. Althans hij erg arrogant en sarcastisch kan overkomen, heeft hij dat enkel te danken aan zijn angst voor de dood en aan de vreemde nachtmerries waarmee hij 's nacht geteisterd word over, onder andere, de wrede manier waarop zijn ouders omkwamen. Meneer en mevrouw Foster werden namelijk bruut vermoord en Elijah kon vanop een afstand zien hoe zijn moeder meerdere malen verkracht en neergestoken werd.
    Er word gezegd dat hij sindsdien de weg kwijt is geraakt en dat hij even gek is als de patiënten in Briarcliff. Soms heeft hij wat last van losse handjes, vooral bij zijn vrouwelijke patiënten. Die verkiest hij boven mannelijke en noemt hen dan 'liefje'. Desondanks dat kleine detail, waar de zusters en broers van Briarcliff zeker niet overvallen, voert Elijah zijn beroep haast feilloos uit.
    Elijah is een erg koppig persoon. Wanneer hij iets wil gaat hij ervoor totdat hij zijn zin krijgt. Hij heeft altijd de juiste argumenten klaarliggen en raakt geïrriteerd door mensen die hem zijn gelijk niet geven. Ook is de man nogal impulsief. Hij denkt nooit lang na over acties, maar krijgt er nooit spijt van. Telkens vind hij wel een reden waardoor alles goed komt, of op z'n minst minder erg lijkt.
    Verleden: Elijah woonde tot z'n zeventiende bij zijn ouders. Hij had geen andere broers of zussen en zijn ouders keken niet echt naar hun zoon. Elijah werd vroeger vaak gepest op school en had dus ook geen vrienden. Meestal speelde hij op de zolder met zijn kat en zijn speelgoed. Na de dood van meneer en mevrouw Foster ging hij nog een aantal jaar bij zijn grootouders wonen tot hij zijn diploma als psychiater behaalde. Toen al was hij niet erg stabiel, maar niemand merkte dat op, zelfs zijn grootvader en -moeder niet. De man zocht lang naar werk, want de vele ziekenhuizen en andere verzorgingscentrums vonden hem vreemd en waren nogal wantrouwig tegenover Elijah. Slechts op enkele plaatsen kreeg hij het werk, maar niet veel later werd hij ontslagen wegens ongewenste intimiteiten en andere.
    Extra: Elijah rookt.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2013 - 14:42 ]


    kindness is never a burden.

    Volledige naam: Evangeline Fonseca, maar ze noemt zichzelf Penelope Pan
    Bijnaam: Evie, Penelope Pan
    Leeftijd: 18
    Patiënt of personeel: Patiënt
    Reden voor opname: Ze denkt dat ze Peter Pan's tweelingzus is.
    Uiterlijk+foto:



    Karakter: 
    Verleden: 
    Extra:

    Ik moet nog even zoeken hoe zo'n stoornis heet waarbij je denkt dat je iemand anders bent. 

    [ bericht aangepast op 2 juli 2013 - 0:27 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mensen met een psychose kunnen dat ook hebben - Denken dat je iemand anders bent, is een bekend verschijnsel bij een psychose.
    Anyway, dit kan bijvoorbeeld een gevolg zijn van een Depressie, bipolaire stoornis en nog wel meer (:

    Kit Harington is niet de naam van mijn psychiater, btw. Dat is de naam van de acteur die ik als face claim gebruik. (;


    kindness is never a burden.

    Daar heb ik even heel raar overheen gekeken haha

    Trouwens, ik weet niet of je al klaar bent maar als dat wel het geval is kan je hem dan nog iets uitgebreider proberen te beschrijven?

    coven schreef:
    Trouwens, ik weet niet of je al klaar bent maar als dat wel het geval is kan je hem dan nog iets uitgebreider proberen te beschrijven?


    Hij is nog helemaal niet klaar hoor (;


    kindness is never a burden.