• Briarcliff is een groot en statig herenhuis dat is gebouwd in 1908 aan de rand van het gelijknamige dorpje : Briarcliff village wat zich bevind in de staat New York.
    Het diende destijds als de grootste tuberculose kliniek van de oostkust, er zijn in die tijd ruim 46.000 patiënten gestorven binnen de muren van het gebouw.
    ______________________
    In 1962 word het gebouw overgekocht door de katholieke kerk die er een gesloten psychiatrische instelling van maakt, de veelbelovende plannen en het beeld wat de buitenwereld van deze instelling heeft komt echter niet eens dicht in de buurt van de verschrikkelijke dingen die hier werkelijk gebeuren.
    Een enkeling zal ooit nog een stap buiten Briarcliff zetten. Misbruik, moord en zelfmoord zijn dingen die veel voorkomen.
    Niet iedereen zit hier terecht in deze gesloten instelling, sommigen zitten hier vals beschuldigd vast maar zullen dit nooit kunnen bewijzen.




    Het verhaal speelt zich af in 1964, de psychiatrische inrichting is nu 2 jaar open en loopt al behoorlijk goed. Alle duistere zaken zijn vanaf dag 1 al in volle gang, al was het nog wat kleinschaliger. Lang niet al het personeel weet er van of beweerd in ieder geval van niet. De verhalen van de patiënten worden zelden serieus genomen. Hoe langer de kliniek open is hoe verschrikkelijker de taferelen worden die zich daar afspelen.


    Zal de waarheid over Briarcliff ooit naar buiten komen ?



    Afgeleid van American horror story.



    redenen voor opname kunnen erg uiteenlopend zijn:
    Schizofrenie, autisme,Angststoornissen tot Exhibitionisme en zelfverminking.
    maar ook Homoseksualiteit wordt hier behandeld.


    Wees vooral creatief met de reden voor opname!


    • Leeftijd patiënten tussen de 18 en 35
    • Leeftijd van de werknemers en nonnen: tussen de 20 en 40
    in overleg zijn andere leeftijden mogelijk

    Volledige naam :
    Bijnaam (niet verplicht):
    Leeftijd:
    Patiënt of personeel [Arts/zuster/psychiater]:
    Reden voor opname:
    Uiterlijk+foto:
    karakter:
    Verleden:
    Extra:




    Zusters/broeders:
    Zusters en broeders zorgen voor de algemene verzorging van de Patiënten en begeleiden ze ook als ze ergens heen moeten.

    - Sadie Emma Fitzpatrick • Assassin
    -
    -
    -
    -

    Artsen:
    Artsen behandelen de zieken samen met de zusters en broeders en voeren operaties uit, zij kunnen medicatie geven en diagnoses stellen.
    -
    -

    Hoofdzuster:
    De hoofdzuster maakt uiteindelijk de belangrijke beslissingen binnen Briarcliff en ontvangt ook nieuwe Patiënten.
    -
    Priester:
    Ook de priester heeft veel in te brengen en kan net als de psychiaters en de hoofdzuster opname gesprekken bijwonen.
    -


    Psychiaters:
    Psychiaters behandelen de Patiënten met verschillende therapieën en zijn ook aanwezig bij het opname gesprek.
    - Elijah Ciaran Foster • Castamere
    -
    -

    Patiënten :

    Vrouwelijk
    - Ashley Aveline Blackburn • Macabre
    - Evangeline Fonseca • Lahey
    -
    -
    -
    -

    Mannelijk:
    - Matthew Luke Cooper • Coven
    -
    -
    -
    -





    • 16+ is toegestaan.
    •minimaal 300 woorden per post
    • Niemand buitensluiten en geen ruzie zoeken met andere spelers OOC
    • Bestuur alleen je eigen personage
    • Geen perfecte personages.
    • OOC graag tussen haakjes: () [] {} en alleen als het echt nodig is, als er een praat topic nodig is open ik die wel.
    • Melden als je nieuwe username hebt.
    • Je mag meerdere personages zolang je ze niet verwaarloosd.
    • Reserveringen blijven 2 dagen staan.
    •Melden als je langere tijd afwezig bent.
    •Alleen ik, Coven maar een nieuw topic aan
    •Spam niet met z'n tweeën een heel topic vol, wacht op tenminste twee nieuwe berichten voor je verder gaat.
    •Het uiterlijk van een bepaald personage uit de serie gebruiken is toegestaan zolang je de naam en het innerlijk maar veranderd, dit geld ook voor het omgekeerde.






    Ik ben nog bezig met het uitschrijven van de regels en therapieën, als iemand daar nog ideeën voor heeft hoor ik het graag!.







    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 2 juli 2013 - 19:15 ]

    Het klinkt interessant, ik kijk nog even wat ik doe aangezien ik me de laatste tijd voor meer RPG's ingeschreven heb.


    Your make-up is terrible

    Hm, ik twijfel. Ik ga vrijdag namelijk op vakantie voor twee weken, zal dit een probleem zijn? Ik ga wel internet hebben, maar niet regelmatig posten, denk ik.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    ik denk niet dat dit een heel groot probleem is, je zult misschien wel wat missen maar je kan natuurlijk ook altijd iets later inspringen met een 'nieuwe' Patiënt of werknemer. En anders moeten mensen maar even wat langer wachten op een post.

    coven schreef:
    ik denk niet dat dit een heel groot probleem is, je zult misschien wel wat missen maar je kan natuurlijk ook altijd iets later inspringen met een 'nieuwe' Patiënt of werknemer. En anders moeten mensen maar even wat langer wachten op een post.

    Okay, bij deze reserveer ik dan vrouwelijke patiënt.

    I absolutely love AHS. <3


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Macabre schreef:
    (...)
    Okay, bij deze reserveer ik dan vrouwelijke patiënt.

    I absolutely love AHS. <3


    Prima,

    En jaa AHS is écht geweldig!

    Volledige naam: Matthew Luke Cooper
    Bijnaam (niet verplicht): Luke
    Leeftijd: 20
    Patiënt of personeel[ Arts/zuster/psychiater]: Patiënt
    Reden voor opname: Luke heeft een dissociatieve identiteitsstoornis: Mensen met een dissociatieve identiteitsstoornis (DIS) hebben minstens twee verschillende identiteiten of persoonlijkheidstoestanden, die vaak hun gedrag, gedachten en waarneming bepalen.
    Uiterlijk+foto:




    Zijn bruine haar zit altijd een beetje warrig en zijn eveneens diep bruine ogen lijken soms dwars door je heen te kijken. Met zijn 1.70 zit hij net iets onder de gemiddelde lengte. Zijn armen en benen zijn getekend door een flink aantal littekens. Hij is behoorlijk gespierd en heeft een goed figuur, Sinds hij in Briarcliff zit is hij echter veel afgevallen en is hierdoor een beetje aan de magere kant, zijn wangen beginnen iets in te vallen en ook zijn gespierde armen lijken dunner te worden.

    karakter: Luke zijn karakter is nogal moeilijk te beschrijven aangezien hij nogal onvoorspelbaar is, hij heeft echter twee persoonlijkheden die vaak en duidelijk naar voren komen.
    Karakter 1 is heel spontaan en makkelijk in de omgang, hij is een echte flirt en geniet van aandacht. Toch is hij erg onzeker en heeft veel bevestiging nodig van de mensen om zich heen. Hij cijfert zichzelf weg en zal erg ver gaan om anderen te plezieren, dit komt mede doordat hij bang is om verlaten te worden.
    Karakter 2 is terughoudender en zelfs een beetje agressief, de duistere gedachten die dit karakter naar boven brengen zijn soms moeilijk te bedwingen. Ook kan hij erg choqueren en manipuleren om dingen gedaan te krijgen. Bloed en dood fascineren hem en wraak is erg belangrijk.

    Beide karakters hebben moeite met hun emoties onder controle houden maar uiten dat op een totaal verschillende manier. Ook kan het zijn dat hij zich dingen die die hij eerder heeft gedaan vaag tot niet meer kan herinneren. Verder hoort Luke verschillende stemmen in zijn hoofd die ook een groot deel van zijn gedrag bepalen. Luke doet zichzelf pijn sinds hij een jaar of veertien is dit doet hij om reacties van mensen om zich heen uit te lokken, maar ook om ze stemmen in zijn hoofd wat af te zwakken.
    Hij is erg gesloten en zal moeilijke onderwerpen zoveel mogelijk vermeiden, hij is echter niet goed in liegen. Als hij iemand eenmaal vertrouwd zal hij makkelijker praten en ook beter luisteren, maar zodra hij erachter komt dat diegene zijn vertrouwen breekt zal hij dit niet snel meer vergeten en zal hij weer meer afstand houden.
    Verleden: Komt nog.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 1 juli 2013 - 19:07 ]

    TATE <3
    Ik vul haar strakjes in, trouwens.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Assassin schreef:
    Het klinkt interessant, ik kijk nog even wat ik doe aangezien ik me de laatste tijd voor meer RPG's ingeschreven heb.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Volledige naam: Ashley Aveline Blackburn
    Bijnaam (niet verplicht): Ash
    Leeftijd: 21
    Patiënt of personeel [Arts/zuster/psychiater]: Patiënt
    Reden voor opname: Schizofrenie.

    ''Schizofrenie is een ernstige chronische psychische aandoening. Een persoon met schizofrenie heeft een karakteristieke verstoring van het denken en het voelen. Kenmerkende symptomen zijn wanen (denkbeelden hebben die niet overeenkomen met de werkelijkheid) en hallucinaties (dingen waarnemen zonder dat daar een externe prikkel voor is). Patiënten kunnen daardoor het contact met de alledaagse realiteit verliezen.''

    Uiterlijk+foto:




    1
    2
    3
    4
    Zonder piercings, btw. c:

    Ashley is een meisje met een erg slank figuur en een hoogte van 1.55M. Doordat Ashley zo klein is, wordt en werd ze vaak als 'schattig' beschouwd. Ashley heeft hier een absolute hekel aan en het meeste van de tijd zie je haar dan ook rondlopen op hakken.
    Ash heeft iets grotere rondingen dan gemiddeld die ze koestert; ze weet dat ze een mooi lichaam heeft en accentueert dit dan ook graag.
    Een ander puntje waar Ashley blij mee is, zijn haar haren. Deze zijn lang, zwart en met een lichte slag rijken ze tot haar taille. Haar haren staan sterk in contrast met haar bleke huidskleur wat Ashley een mysterieuze, maar aantrekkelijke indruk geeft. Ze draagt haar haren vaak los; zelden zie je het in een staart of knot.
    Qua kleding is Ashley redelijk makkelijk. Het enige wat ze met haar volledige afgunst ontwijkt, zijn jurkjes. Je ziet haar vaak in een paar jeans en een leren jasje; haar stijl is een beetje stoer, wat alternatiever dan de rest. Haar kledingkast is overigens érg groot en uitgebreid, net als haar collectie aan schoenen. Men zal haar niet snel meisjesachtig noemen, maar op dat gebied is ze het zeker.
    Make-up draagt ze niet veel. Omdat Ashley al een redelijk egale huid van zichzelf heeft, vindt ze foundation overbodig. Ze draagt echter wel mascara dat haar lange wimpers nóg langer maken en zodat haar grote, donkere ogen nog meer opvallen. Haar ogen zijn de sleutel van alles; ze kan er heel onschuldig mee kijken, dat perfect gaat in combinatie met haar van nature zachtroze blosjes, of juist heel uitdagend of intimiderend.
    Haar volle lippen hebben een roodachtige kleur die ze verder goed onderhoudt zodat ze niet uitdrogen; zo af en toe draagt ze rode lippenstift, maar meer dan dat ook niet.
    karakter: Ashley is altijd een redelijk optimistisch meisje geweest, zo ongeveer tot haar veertiende levensjaar. Haar stiefvader trok bij haar moeder en Ashley in; ondanks dat hij neigde naar het zijn van een alcoholist, bleef haar moeder bij hem omdat ze het geld nodig had. In zijn dronken buien kon hij redelijk agressief zijn. Ashley zag altijd het goede in het slechte en probeerde het beste van haar dag te maken, ondanks dat ze er weer een blauwe plek bij had. Ze deed ontzettend haar best om 'de perfecte dochter' te zijn tegenover haar stiefvader in de hoop om de blauwe plekken te verminderen, maar negen van de tien keer mislukte dit. Haar zelfbeeld werd hierdoor steeds lager en ook de glimlach op haar gezicht werd met de dag kleiner.
    Het feit dat ze op school gepest werd, hielp ook niet echt mee; Ashley zat in de knoop met zichzelf en probeerde uit te vinden wie ze nou werkelijk was. De schizofrenie heeft ze al vanaf haar geboorte, maar nooit heeft ze er echt last van gehad; in deze moeilijke periode begon het pas écht. Ze begon zo af en toe onschuldige stemmetjes te horen, maar Ashley nam aan dat dit niks ernstigs was en vanzelf over zou gaan. Na een hele tijd begon ze ook te hallucineren. Ze praatte tegen mensen die er niet waren; hield er hele gesprekken mee. Ashley hield maar vol dat deze personen écht waren en haar opvrolijkten als ze weer eens huilend naar haar kamer was gevlucht, maar de stemmen werden met de dag kwaadaardiger en begonnen haar te kleineren.
    Ashley trok zich steeds meer terug en sloot zich volledig af van de buitenwereld. Ze praatte weinig; haast niks, enkel als ze een spottende of sarcastische opmerking moest uiten. Hoe ze vroeger het schattige, lieve meisje was; hoe ze nu vaak waarschuwingen op school kreeg in verband met vechten of spijbelen. Dankzij het feit dat haar stiefvader haar mishandelde en ze leed aan schizofrenie, vertrouwde Ashley mensen niet zo snel. Ze schoot direct in de verdediging als je ook maar één plagende opmerking maakte en kwam direct in de aanval als je haar voor de grap een tikje gaf - vooral tegenover het mannelijke geslacht. Dankzij haar thuissituatie is ze een opvliegend meisje geworden, maar van binnen heeft ze een groot hart dat smacht naar een beetje begrip en liefde, die ze amper kreeg.
    Vroeger was ze altijd een meisje dat een doel had waar ze naar streefde; deze eigenschap is echter niet verdwenen. Ze rust niet voordat ze heeft wat ze wilt en is heel koppig. Als jij wit zegt, zegt zij zwart; als jij links zegt, zegt zij rechts.
    Als je door haar muur bent heen gebroken zul je het kleine meisje van binnen vinden, het meisje dat meer spreekt dan sarcasme; de spontane kant van Ashley, die sommige dagen erg druk is en amper stil kan zitten. Ze beurt je altijd op als je je dag niet hebt maar over haar eigen problemen spreekt ze nooit. Ze schaamt zich voor haar ouders en nodigde daarom ook niemand uit om bij haar huis te komen; de blauwe plekken en eventuele littekens wist Ashley altijd als de beste te verbergen. Haar problemen uitte ze vooral aan de denkbeeldige personen. In het begin beurden de stemmen Ashley op, maar later stemden ze met haar stiefvader in. De dingen die ze vooral aan moest horen waren 'Je bent waardeloos', 'Je verdient de pijn die je voelt', 'Niemand houdt van je', etc.
    Maar als je eenmaal in haar hart zit, zul je er niet snel uitkomen en heb je een vriendin die voor je door het vuur zal gaan, al zie je dit niet snel aan haar buitenkant.
    Verleden:
    Extra:


    Working on it.
    Gosh, ik moet echt een nieuwe faceclaim zoeken. Ik heb haar al veel te vaak gebruikt, volgens mij x3

    [ bericht aangepast op 1 juli 2013 - 21:31 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Macabre schreef:
    TATE <3
    Ik vul haar strakjes in, trouwens.


    Jaaa ik hou echt van Tate en Kit, ben benieuwd wie Evan gaat spelen in seizoen 3 want tot nu toe heeft hij alleen maar awesome rollen gehad.

    En Ashley is leuk ! Ben benieuwd naar de rest.

    Meh, ik twijfel vooral nog heel erg omdat ik me al ingeschreven heb voor meerdere RPG's en omdat ik 17 dagen op vakantie ga. Én ik weet niet zeker of ik na de vakantie genoeg tijd ga hebben. Dus, het hangt er eigenlijk ook een beetje vanaf hoe snel het zal gaan.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dat kan ik ook niet zo goed inschatten, ik denk dat deze RPG sowieso pas over ongeveer een weekje van start gaat. Als er dan genoeg rollen zijn natuurlijk en ik alles goed heb uitgeschreven. En bovendien snap ik natuurlijk ook heel goed dat het vakantie is en iedereen buiten quizlet ook leven heeft en daar kan rekening mee gehouden worden. Rond de één of twee keer in we week een posten zou wel leuk zijn, vaker natuurlijk nog leuker haha. Maar als het even wat minder is kan daar rekening mee gehouden worden. Zolang het maar niet meteen helemaal dood loopt.

    [ bericht aangepast op 1 juli 2013 - 21:20 ]

    coven schreef:
    Dat kan ik ook niet zo goed inschatten, ik denk dat deze RPG sowieso pas over ongeveer een weekje van start gaat. Als er dan genoeg rollen zijn natuurlijk en ik alles goed heb uitgeschreven. En bovendien snap ik natuurlijk ook heel goed dat het vakantie is en iedereen buiten quizlet ook leven heeft en daar kan rekening mee gehouden worden. Rond de één of twee keer in we week een posten zou wel leuk zijn, vaker natuurlijk nog leuker haha. Maar als het even wat minder is kan daar rekening mee gehouden worden. Zolang het maar niet meteen helemaal dood loopt.


    Eén keer per week reageren moet sowieso wel lukken. En als ik het dan een periode heel druk heb, dan is mijn char gewoon stout geweest en moet ze in de isoleercel :Y) In de periode dat ik op vakantie ben kan ik btw helemaal niet reageren, aangezien ik geen laptop meenemen. Wel mobiel en Ereader, maar het is een hel daarop een post te typen.

    So, a female patient please c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lahey schreef:
    (...)

    Eén keer per week reageren moet sowieso wel lukken. En als ik het dan een periode heel druk heb, dan is mijn char gewoon stout geweest en moet ze in de isoleercel :Y) In de periode dat ik op vakantie ben kan ik btw helemaal niet reageren, aangezien ik geen laptop meenemen. Wel mobiel en Ereader, maar het is een hel daarop een post te typen.

    So, a female patient please c:


    Oké tof ! Ik zet je erbij.
    Mwaha langleven de isoleercel (:
    Ik ben deze vakantie ook ergens een weekje weg en ben inderdaad ook niet van plan om op mijn telefoon te posten want dat is gewoon echt niet te doen.
    Anyway, ben benieuwd naar je karakter.

    coven schreef:
    (...)

    Oké tof ! Ik zet je erbij.
    Mwaha langleven de isoleercel (:
    Ik ben deze vakantie ook ergens een weekje weg en ben inderdaad ook niet van plan om op mijn telefoon te posten want dat is gewoon echt niet te doen.
    Anyway, ben benieuwd naar je karakter.


    Ik denk dat ze Theatrale persoonlijkheidsstoornis krijgt, dus die claim ik eventjes - als je mag claimen - .
    Of misschien een één of andere stoornis dat ze denkt dat ze Rapunzel o.i.d. is :') Ik heb alleen geen idee hoe zoiets heet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered