• Ik ben door mijn boeken heen, zoals dat heet. Mocht je dus goede boeken kennen die historisch én fantasy zijn [allebei dus en niet één van de twee, als het kan] dan zou ik graag willen weten welke boeken dat zijn. Ik ben namelijk nu zelf nog bezig met "Het Lied van IJs en Vuur" van George R.R. Martin maar verder heb ik niet meer zoveel te lezen.

    Boeken zoals In de Ban van de Ring, Twilight of Harry Potter ken ik al. (:

    ---> Maar ik zoek dus boeken die een beetje in de trant liggen van In de Ban van de Ring [J.R.R. Tolkien] of Het Lied van IJs en Vuur [George R.R. Martin]

    Ik lees alleen Nederlandse boeken.


    Chaos is a ladder.

    Ik zou zeggen, probeer de boeken van Markus Heitz en Bernhard Hennen. Beide zijn denk ik wel goed, al heb ik nog geen gelezen. Maar hun boeken zijn Fantasy, beetje vergelijkbaar met Tolkien, denk ik.


    Stenenlikker

    De boeken van Eragon :Y) Ik vind ze echt geweldig! Het zijn Fantasy boeken.
    De serie heet: The Inheritance Cycle en is beschikbaar in het Nederlands.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2013 - 23:46 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dat is heel erg lastig te vinden allemaal. Ik lees zelf wel heel veel historische boeken, maar het zijn vooral romans en gebaseerd op dingen die echt gebeurd zijn. (van de prehistorie tot de tweede wereldoorlog)


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Dat is heel erg lastig te vinden allemaal. Ik lees zelf wel heel veel historische boeken, maar het zijn vooral romans en gebaseerd op dingen die echt gebeurd zijn. (van de prehistorie tot de tweede wereldoorlog)

    Ja, ik weet het. Meestal is een verhaal fantasy óf historisch, maar ik vind juist een mengelmoes van die twee genres altijd wel heel leuk. (:


    Chaos is a ladder.

    Arryn schreef:
    (...)
    Ja, ik weet het. Meestal is een verhaal fantasy óf historisch, maar ik vind juist een mengelmoes van die twee genres altijd wel heel leuk. (:


    Ja, inderdaad! Oh, de boeken van Thea Beckman misschien! De griemel rond met Korilu had vroeger heel veel indruk op me gemaakt.


    Your make-up is terrible

    Ik heb net vandaag trouwens de fantasy afdeling van mijn bieb gevonden. Als je daar wat gaat rondneuzen vindt je vast wat :Y)


    Stenenlikker

    Assassin schreef:
    Ja, inderdaad! Oh, de boeken van Thea Beckman misschien! De griemel rond met Korilu had vroeger heel veel indruk op me gemaakt.

    Oh, bedankt. Ik zal eens kijken binnenkort.


    Chaos is a ladder.

    EON! Van allison goodman, man.. Eon en Eona, die boeken zijn geweldig. Historisch én fantasy. Als je ze leest moet je het me echt melden, maar ik denk dat jij ze geweldig zal vinden (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    ik zal fallen eens gaan lezen dat heeft niet zo veel met historie te maken maar is wel een ontzettend mooi verhaal!!!

    Cuthalion schreef:
    Ik heb net vandaag trouwens de fantasy afdeling van mijn bieb gevonden. Als je daar wat gaat rondneuzen vindt je vast wat :Y)


    Hebben jullie dat? Wij hebben enkel voor 6-jarigen, 12-15 en volwassenen >3<


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik zou zeggen The Secret Commonwealth van Robert Kirk, maar dat is Engels.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2013 - 21:19 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Hebben jullie dat? Wij hebben enkel voor 6-jarigen, 12-15 en volwassenen >3<


    Jup, bij ons staat het onder spanning en dan weer onder sci-fi, maar daar zit ook veel fantasy tussen.
    Ik weet niet hoe het in jullie bieb zit. Anders zoeken op bekende fantasy schrijvers en kijken op welke afdeling hun boeken staan en of daar meer fantasy te vinden is ^^


    Stenenlikker

    Ubiquitous schreef:
    EON! Van allison goodman, man.. Eon en Eona, die boeken zijn geweldig. Historisch én fantasy. Als je ze leest moet je het me echt melden, maar ik denk dat jij ze geweldig zal vinden (:

    Omg ja! Dat was echt een van de beste boeken dat ik heb gelezen. :9~


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    (...)
    Omg ja! Dat was echt een van de beste boeken dat ik heb gelezen. :9~


    Haha ja echt hè? Alles was zo goed uitgewerkt en onverwachts en holy moly _O_ Zo'n lekker onbekend en goed boek.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik wilde, toen ik de titel van je topic zag, je meteen 'A Song of Ice and Fire' gaan aanraden, maar die ken je dus al. (': In het Engels vind ik 'm persoonlijk beter, though.
    Ik zou Eragon van Christopher Paolini eens proberen, de hele serie heet 'Inheritance Cycle'. Je kunt 'm ook in het Nederlands lezen, dan heet-ie de Erfgoed trilogie, maar ook deze serie vind ik leuker in het Engels. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)