• A game made by xfragile and Jonquil.

    Alle leerlingen hebben één iets gemeen, en dat is dat ze geen familie meer hebben. Dat is de reden dat ze naar deze school worden gestuurd. Een school waar je kan leren en wonen. Wat niemand weet, is dat op deze school geen levende mensen rondlopen, maar eigenlijk alleen maar dode mensen en moordenaars. Zowel leraren als leerlingen...


    » Uitleg «
    De dode mensen kunnen gezien worden door iedereen in de school. De dode mensen kunnen deze school ook niet meer verlaten. De school staat in the middle of nowhere, dus de nieuwe leerlingen kunnen ook niet ontsnappen. De reden dat leerlingen zonder familie hier heen worden gestuurd is zodat nooit iemand er achter zal komen dat ze eigenlijk helemaal niet meer leven. Sommige dode zijn eeuwen oud en sommige zijn pas een week oud. Je kan de dode mensen gewoon zien, horen en voelen. De nieuwe leerlingen weten dus ook niet dat ze dood zijn. Alleen de dode mensen van zich zelf weten dat. Er zijn maar vijf moordenaars in het spel, niet meer of minder. Of terwijl iemand een moordenaar vermoord, dat moet je aan de spel eigenaar vragen of dat mag. Vraag altijd of je een moordenaar mag spelen.

    » Meedoen «
    Er mogen max. vijf moordenaars zijn, vraag het alsjeblieft als je er een wilt spelen. Vul dit lijstje a.u.b. in en ik zet je er bij, oh en iedereen is welkom!

    Gebruikersnaam | Naam + achternaam [V,M/leeftijd] | mens/dode/moordenaar | foto url

    » Personages «

    Perfume
    Daniël Thomas Anderson [M/21] | Moordenaar | x +
    Finn Frayn Harries [M/19] | Engel | x
    Charlize Drew Tewan [V/18] | Mens | x
    Jamie McGraffe [M/18] | Duivel | x

    xfragile
    Violet Everal [V/19] | Moordenaar | x
    Seff McGibbens [M/19] | Dode | x

    primarsum
    Marley Summer [V/16] | Mens | x

    » Regels «

    » Vragen «
    Stel ze.

    x.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2013 - 18:46 ]


    “Voel je het?”

    xfragile | Violet Everal [V/19] | Moordenaar | http://25.media.tumblr.com/7198cef2a0995f0c3395533b2bdd84c6/tumblr_morsx7pzjO1sv06szo1_500.gif
    xfragile | Seff McGibbens [M/19] | Dode | http://24.media.tumblr.com/06cb22c19369fbd6b7ab6fbd8c3e7215/tumblr_mh1jjrYoUW1s1ma8zo1_500.gif

    later nog meer. ;d



    Violet Everal.

    Schijn bedriegt.
    Ik wist dat ik de touwtjes hier in handen had. Alle doden konden mij niets meer maken. Alle nieuwe, levende leerlingen hadden geen flauw benul. Zo wel, dan zou ik ze alsnog de dood in jagen. Doden vroegen het mij vaak genoeg, "hoe is het mogelijk dat iemand met zo'n lief uiterlijk van binnen zo'n pure slechtheid in zich heeft?". Antwoord gaf ik nooit. Ik vond het heerlijk om zulke macht te hebben. Ik voelde de slechtheid koken in mijn bloed, terwijl ik van buitenaf nieuwe leerlingen met een schattige glimlach welkom heette. Zolang niemand merkte wie ik werkelijk was, voelde ik me op mijn gemak.
    Ik was aan het dansen op het podium van de theaterzaal. Dit deed ik alleen als er niemand anders was. Daarom stopte ik ook abrupt toen ik een dode zag verschijnen. Ik stopte de muziek en keek de dode met een geamuseerd lachje aan. 'Hé, Seffje van me!' Met een elegant sprongetje kwam ik van het podium af en liep naar hem toe. Hij gaf me echter een harde duw tegen mijn schouders en wou me ieder moment slaan. 'Nou, dat is niet zo aardig van je Seff.' Ik probeerde alles op een luchtige manier te brengen, al was de relatie tussen mij en hem totaal niet luchtig. Hij drukte zijn wijsvinger dreigend tegen mijn borst. "Kom nóóit meer in mijn buurt." Ik trok arrogant mijn wenkbrauw op. 'Nou Seff, jij bent hier toch echt degene wie zonodig mij lastig moet vallen. Nou moet je het niet gaan omdraaien.' Seff stond nu echt op het punt te exploderen. Hij deed een stap dichterbij me, aan zijn handen gezien die hij balde tot vuisten kon ik merken dat hij ieder moment mijn gezicht kon verbouwen. "Je blijft bij me vandaan. Begrepen?" Ik haalde mijn schouders nonchalant op, al lachte ik niet meer zo als eerst. "Goedzo." Hij draaide zich om en maakte aanstalte om de zaal voor eens en voor altijd uit te lopen, toen hij zich plotseling weer naar me toe draaide. "Oh, en nog één ding... Er komen vandaag nieuwe leerlingen op school... Ik laat het niet gebeuren dat je ze in gevaar brengt." Ik haalde een haarlok uit mijn gezicht. 'Seff... Je denkt toch niet serieus dat je me kunt tegenhouden.' Hij klemde zijn kaken zo hard op elkaar, dat ik het zelfs van zo'n grote afstand kon zien. "Ik meen het. Nu ik dood ben, kan ik ze koste wat kost beschermen. Want wat heb ik te vrezen, nu ik toch voor eeuwig en altijd zo zal blijven? Ik zal er alles aan doen om deze school te laten leven. Ik laat nog geen één leerling door jouw toedoen sterven. Ik weet niet hoevaak je dat geflikt hebt, maar nu is het genoeg. Het spel is over, Violet." Hij trapte de deuren die hem zouden leiden naar de gang richting de ingang van de school open. 'Ik bepaal zelf wanneer het spel over is, Seff, het is namelijk mijn spel!' riep ik. Dat was voor Seff de druppel. Zijn schouders verbreedden, de spieren in zijn armen spanden zich aan en al schreeuwend rende hij op me af. "DAT IS HET NIET!" Hij duwde me zo hard hij kon tegen de muur en legde zijn hand rond mijn keel. Alsof zijn leven er vanaf hing, drukte hij mijn luchtpijp dicht. "IK MAAK JE DOOD!"



    wauw. wist jij dat zij in het echt 17 jaar is? ze is geboren in '96...

    [ bericht aangepast op 29 juni 2013 - 16:07 ]


    Charlie Tewan.
    Met twee kuiltjes in mijn wangen en een brede glimlach liep ik door de gangen van mijn nieuwe school heen. Eindelijk. Eindelijk was ik af van dat rot dorp in het Zuiden van Engeland. Van de vervelende meisjes die een hekel aan mij hadden zonder dat ze ook maar één woord met mij hadden uitgewisseld. De mensen die zich zelf mijn vrienden en vriendinnen noemde maar achter mijn rug om praatte over wat een aandacht trekker ik was. Voorheen nam ik het mijzelf kwalijk, dat ik mijn grootste geheim had verteld aan mijn beste vriendin van toen. Ik had het haar nooit moeten vertellen. Maar hoe kon ik het weten dat zij zo ontzettend onbetrouwbaar was na zelfs op vakantie met haar geweest te zijn? Het maakte allemaal al niet meer uit. Ik was weg van alles en iedereen. Geen pleeggezin meer, geen ruzie meer, geen niets meer. Dit was mijn tweede kans. Een nieuwe school, nieuwe mensen en eigenlijk, een nieuw leven.
    "Oké, dus... wie is zij?" Vroeg ik nieuwsgierig en wees met mijn pink naar een meisje waar gewoon iedereen naar staarde. "Oh, eh. Dat is Violet, maar... Charlie, als ik jou was zou ik niet met haar om gaan." Ik fronste licht en keek Celine kort aan. Mijn blik richtte zich weer op het meisje die naar een iets langere jongen toe liep met krullen. Ze gaven elkaar en knuffel. "En met hem ook niet." Het meisje Violet en de jongen met krullen leken haar allebei wel mensen waarmee ze het goed zou kunnen vinden. Ze zagen er beide vriendelijk uit én knap. "Hoezo niet? Ik bedoel... Ze ziet er best lief uit." Celine grinnikte wat vreemd en schudde haar hoofd. "Precies. Ze passen niet bij je, geloof me maar." Opnieuw fronste ik en nog steeds keken mijn ogen nieuwsgierig naar de twee knappe mensen die leuk met elkaar stonden te praten en te lachen. "Hoe weet jij nou wie er wel en niet bij mij past?" Celine keek strak voor zich uit. "Dat weet ik niet." Ik wilde meteen antwoorden, maar toen zei Celine: "Ze passen bij niemand hier behalve bij elkaar. Als je een slechte vriendin zoekt, ga maar naar haar. Als je een slechte jongen zoekt, ga maar naar hem. Charlie, geloof me. Deze twee zijn niet goed." Op de manier hoe Celine het zei kreeg ik rillingen over mijn blote armen heen. Ze meende het. Ik keek kort naar haar gezicht. Celine's ogen keken hatelijk, bijna.. dodelijk naar de twee. "Beloof het me." Zei ze ineens en draaide zich naar mij toe. De manier hoe ze dat zei, gaf mij een onzeker gevoel. "O-oké, ik beloof het." Ze zou niet voor niets zo iets tegen mij zeggen en beloven. Ik keek opnieuw naar de twee die aan een tafel zaten en precies op dat moment, gingen beide hun ogen naar mij toe. Ze glimlachte. Ik sloeg direct mijn ogen neer op de tafel. "Kom, we gaan. Ik laat je wel de rest van de school zien." Zei Celine en trok voorzichtig aan mijn arm mij omhoog.


    Daniël Anderson.
    "Ik haat Celine." Zuchtte Violet verveeld net toen Celine en het mensen meisje wegliepen. "Ze probeert het nog altijd. Mensen te waarschuwen. Alsof iemand luistert. Ik bedoel, kijk naar ons. We zijn eigenlijk net dat lekkere stukje brood wat hangt aan een aas en hun zijn domme visjes die in onze zee zwemmen." Ik glimlachte ongemakkelijk en knikte. Ik frummelde een beetje aan mijn vingers terwijl Violet doorging, ze keek het meisje na. "Zodra ze happen, bam, een vlijm scherpte haak in hun wang." Ik keek Violet kort aan. Ik zag aan haar gezicht dat ze al plannen begon te maken. "Misschien kunnen we dat wel doen met dit meisje. Een haak in haar wang steken en er de hele tijd aantrekken." Ik slikte bij die gedachte. Violet keek mij aan. Op een of andere manier, schrok ik altijd als ze opeens aankeek. Ik voelde me altijd weer opnieuw betrapt. "Of denk je dat er een betere... gruwelijkere manier is?" Ik keek naar de deur waar het blonde meisje in was verdwenen. "Naalden." Fluisterde ik. "Op élke centimeter van haar lichaam, steken we een naald er één centimeter in." Violet begon te lachen. Ze klonk daadwerkelijk als een engel wanneer ze lachte, maar.. het feit dat ze lachte om dat, was wat minder engelachtig. "Oh Dan, ik hou van jou ideeën. Dat is ook zeker de reden dat ik je heb laten leven. Én natuurlijk vanwege die schattige blauwe ogen van je." Haar stem klonk zo liefdevol, maar.. Ik wist dat ze er geen bal van meende. De reden dat ik hier al mens rondliep, was omdat ze wist dat ik véél geld bezat, zoveel geld dat ik deze school kon redden. Daarbij, ze had nog een moordenaar nodig. Ze had een andere moordenaar al vermoord omdat ze hem verveelde. Dus gebruikte ze mij maar. Ze moest ook élke keer weer lachen als ze mijn gezicht zag wanneer ik iemand van haar moest vermoorden. Ik keek elk mens zo spijtig aan, vol met medelijden. Ik moest het doen, anders zou ze me dood maken. En zo lang ik nog leefde, kon ik ontsnappen, alleen wist ik nog niet hoe. "Ik denk trouwens aan om Seff te vernietigen." Zei ze zacht. Violets gezicht nu iets anders. Ze keek serieus. "Vernietigen? Seff is een geest." Zei ik zacht. "Daniël, ik heb over de vier duizend mensen vermoord. Denk je dat hier vier duizend geesten rond lopen?" Ik fronste. Nee. Er liepen hooguit duizend. Met een verwarde blik keek ik haar aan. "Heb je een manier om... geesten weg.. te jagen?" Vroeg ik heel zacht. Violet boog zich iets voorover en knikte. "Natuurlijk. Je kan ze vernietigen, maar op één manier. En die ga ik je niet vertellen. Maar Seff moet weg. Hij irriteert me behoorlijk." Ik knikte kort. "Ja, hij is vervelend." Mompelde ik maar. Al had ik nooit echt met Seff gesproken. Mijn blik viel op een jongen, die achterin alleen zat. Ik had hem eerlijk gezegd nog nooit eerder hier gezien. "Wie... is hij?" Violet nam de poging niet om te kijken. "Vast een nieuwe leerling." Ik schudde direct mijn hoofd. "Violet. Hij is geen mens." Violet zuchtte. "Dan een geest." Nee. Een geest herkende je gewoon. Ik kon élke geest op deze school. Je kon een geest ook herkennen aan... alles. Ik wist niet eens hoe. Maar je herkende een geest gewoon, tenminste, een mens die een andere mens had vermoord, die wist het. "Violet. Ik meen het. Het is geen geest." Violet keek geïrriteerd achterom en haar gezicht, veranderde in één seconde. Ik zag iets in haar gezicht wat ik nog nooit eerder had gezien. Angst...?


    Finn Harries.
    Ik zat in de hoek van de kantine, te staren naar de geesten die hier rondliepen. Ze leken allemaal zo... echt. Alsof ze hier daadwerkelijk op school zaten. Alsof ze echt leerlingen waren. Ze waren gewoon dood. -

    Ik speel Finn wel later x'DDD.


    “Voel je het?”



    Violet Everal.
    De avond naderde. De duisternis drong het schoolgebouw binnen. Leerlingen was het verboden om 's avonds nog buiten hun kamers te treden, maar ja, wat zou het een groep moordenaars en een nog grotere groep doden wat kunnen schelen? Hooguit de nieuwe leerlingen luisterden hiernaar. Ook ik was buiten te vinden. Ik ging de gezichten af van een groep nieuwe leerlingen die het lef hadden om samen met een paar dode leerlingen weg te sluipen. Ook dat meisje, Charlie, was erbij. Dit waren niet bepaald de mensen waar ik naar zocht. Ik zocht naar de jongen wie ik vanmiddag was tegengekomen. Hij was geen mens, maar ook geen overledene. Wat kon het dan zijn? Het bracht me de stuipen op het lijf bij de gedachte dat er iemand op school rondliep die ik niet de baas kon zijn. Kon ik hem doden? Kon ik hem vernietigen? Dat waren de belangrijke vragen. De rest deden er voor mij niet toe. Maar zolang ik hem niet kon vinden, waren deze vragen niet beantwoord. En zolang deze vragen nog niet waren beantwoord, bleef ik bang. "Hoi." Plotseling stond dat meisje voor mijn neus. Charlie. Ik keek haar ietwat verward aan. Wat had zij bij mij te zoeken? 'Hé.' Ik draaide me volledig naar haar toe, om geïnteresseerd over te komen. 'Jij bent nieuw hier hè? Ook een pleeggezin gehad?' Het meisje knikte. Ik trok met mijn vingertoppen mijn haren achter mijn oor. 'Ik denk dat je het hier wel...leuker gaat vinden. De buitenwereld is een wrede plek. Mensen denken alleen maar aan hun eigen problemen en doen niet eens de moeite om de jouwe te begrijpen. Ze veroordelen anderen, omdat ze geen zin hebben om verder te kijken dan hun neus lang is. Hier komen leerlingen om dezelfde reden naartoe: hun familie is er niet meer. Hoewel ieders verhaal anders is, heeft toch iedereen hetzelfde probleem: eenzaamheid.' Ik schudde haar de hand. 'Ik ben Violet. Ik hoop dat je het al aardig kunt vinden hier met anderen.' Ik glimlachte mijn tanden bloot, mijn wangen bolden tot rode appeltjes. Daarmee stak ik Charlie aan om ook breeduit te grijnzen. Ze knikte hevig. "Ja. Best wel, eigenlijk. Ik had het veel erger verwacht, maar...het loopt allemaal op rolletjes." Ik liet nu pas haar hand los. Charlie's glimlach vervaagde. "Mag...ik je misschien een vraag stellen die me totaal niets aan gaat?" Ik grinnikte geruststellend. 'Natuurlijk. Je kan me alles vragen.' Charlie voelde zich al wat meer op haar gemak met de vraag die ze op haar hart had. "Ik wil niet stoken, maar... Er wordt hier door meerdere mensen verteld dat ik niet...met je om zou moeten gaan. Ben jij hiervan op de hoogte? En...weet je ook toevallig waarom ze dat over je zeggen?" Celine. Dit moest Celine's werk zijn. Het verbaasde me ook niet om dit te horen. Seff had het me zelfs al verteld, de laffe puppy. Maar ik zou niet uit mijn rol vallen. Ik zuchtte theatraal. 'Ja, ik weet hiervan. Ik weet niet wat het is. Mensen hebben gewoon de pik op mij, denk ik. Tegen alle anderen zijn ze overigens wel aardig. Ik weet het niet, ze hebben dit oordeel al klaar voordat ze überhaupt met me gepraat hebben...' Charlie's ogen werden waterig toen ik deze leugen vertelde. "Ik...ken dat maar al te goed." Ik legde snel een arm rond haar schouder. 'Hé. Ik weet dat we elkaar pas net kennen, maar je kunt altijd bij me terecht. Altijd.' Charlie had haar ogen gericht naar de grond. Ze had hele mooie, lange wimpers van zichzelf, ze had geen make-up op. Dit maakte me eerlijk gezegd een beetje jaloers. Net op het moment toen ik haar al wou loslaten, kwam Seff zich bij ons voegen. Of eerder mij afstoten. "Violet. Het wordt denk ik tijd voor jou om weg te gaan." Hoewel het donker was, keken Seff's lichte ogen dwars door mijn ziel. Charlie keek hem wat vervreemd aan, maar zei niets. 'Ja, misschien ook wel inderdaad. Ik moet nog naar iemand op zoek.' Ik keek Seff geen moment meer aan en zocht oogcontact met Charlie. 'Voor straks weltrusten, Charlie.' Ik glimlachte schattig. Zij glimlachte schattig terug. Toen liep ik vlug door. Ik had eigenlijk de zoektocht naar de "vreemde" jongen opgegeven en maakte een weg terug naar mijn slaapkamer, toen ik om de hoek opbotste tegen hem. Ik viel haast om, toen hij me nog net rond mijn middel wist vast te pakken. Ik stond half tegen de muur aan, hij dicht tegenover me. We keken elkaar kort, maar diep in de ogen aan. Het was maar een fractie van een seconde, maar ik merkte aan de blik van zijn ogen dat hij geen mens was. Nee, dit was iets heel anders. Iets waarvoor ik moest vrezen. "Het spijt me!" Toen hij zeker wist dat ik weer stabiel op de grond stond, liet hij me langzaam los. "Goede avond nog verder." Hij liep weer door, maar gek genoeg liep hij richting het bos. Wat wou hij doen? Ontsnappen? Dan had hij nog een lange weg te gaan. Hoewel hij er goed uitzag, was aan zijn uiterlijk te zien dat hij geen diehard was. Hij zou het nog geen dag overleven in dat woud en al helemaal niet bij de bewoonde wereld aankomen. Ik besloot hem te volgen. Ik kon hem nauwelijks bijhouden, hij had overduidelijk haast. Ik dacht er eerst over na om hem te bespieden, maar iets in me zei dat ik gewoon open kaart moest spelen. Als hij niet als ik was - dus geen mens - dan had hij waarschijnlijk al van mijn identiteit gehoord. Doden willen nooit aan mensen werkelijk vertellen dat ik een moordenaar ben, want ja, ze willen geen paniek zaaien. Maar de rest vertellen ze het wel. Hij móést het dus al gehoord hebben. Ik versnelde mijn passen en wist hem met moeite in te halen. Hij stopte met lopen. 'Wat ben jij?' De jongen leek niet bepaald met stomheid geslagen te zijn dat ik het vroeg, al was hij wel verbaasd dat ik hem gevolgd was. "Pardon?" Ik fronste en siste: 'Doe niet alsof je niet weet waar ik het over heb. Jij weet wie ik ben, dus nu wil ik weten wat jij bent. Dus ik vraag het je nog één keer: wat ben jij?'



    Seff McGibbens.
    "Wat is je probleem?" Charlie leek verontwaardigd dat ik de moordenaar - ik weigerde haar naam te denken, laat staan te noemen - bij haar had weggestuurd. Het was voor haar eigen bestwil. Als ze het had geweten... Maar dat deed ze niet. En dat mocht ze ook niet. 'Heeft niemand je het dan nog uitgelegd? Je hoort niet met haar om te gaan. Ze is achterbaks.' Charlie deed een stap bij me vandaan. "En dat bepaal jij? Sorry, maar ik kom er liever zelf achter of ze achterbaks is of niet." 'Je moet haar niet in vertrouwen nemen,' zei ik oprecht. 'Ze vertelt álles door en erger. Ze probeert áltijd andermans leven zuur te maken.' Maar ik leek Charlie alleen nog maar afstandelijker te maken naar mij toe. "Nee, jullie proberen háár het leven zuur te maken! Met jullie vooroordelen... Jullie zijn geen haar beter dan de buitenwereld." Ze wou weglopen, maar ik pakte haar hand. 'Alsjeblieft, luister n-...' En toen kwam de andere moordenaar erbij. Hij gaf me een harde duw naar achteren. En hij, met zijn postuur, kon mij toch wel beter aan. Al had ik niets te verliezen, omdat ik nou eenmaal dood was. 'Wat moet jij nou weer?' siste ik. "Ik kon aan haar zien dat ze door jou werd lastiggevallen." Daniël keerde zich naar Charlie. "Of niet?" Charlie knikte instemmend. Toen keek Daniël weer naar mij. "Precies. Dus...ja." Daniël stond daar niet alsof hij op ruzie uit was. Zo was hij ook niet. Hij leek eerder moe te zijn om ruzie te zoeken met mensen. Of doden. Of met wie dan ook. Violet, de échte moordenaar, stookte hem altijd op. "Kom..." zei hij tegen Charlie en liep snel met haar mee.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2013 - 20:57 ]



    Finn Harries.
    Er verscheen een lichte scheve verbaasde glimlach op mij gezicht. Nog één keer en dan wat? "En dan wat?" Mijn glimlach verdween. Ik keek haar serieus aan. "Dan vrees ik dat ik je moet neersteken." Siste ze fel. Mijn wenkbrauwen trokken zich op. Ik begon te grinniken. "Dan wens ik je succes met iemand neer te steken die al neergestoken is." Ik knipoogde speels naar haar en liep verder. "Je lult, je bent geen geest." Riep ze me na. Ik stopte weer. "Ik heb ook nooit gezegd dat ik een geest ben." Violet begon achter mij aan te rennen tot ze weer naast mij liep. Ze keek mij fronsend aan. "Moet ik bang van je zijn?" Vroeg ze. Een lichte onzekerheid was er te bekennen in haar stem. Ik haalde mijn schouders op. Ik had mijn handen in mijn zakken terwijl ik doorliep. "Laat ik het zo zeggen... Dat hoeft niet perse." Ik hoorde een geïrriteerde zucht ontsnappen uit Violets mond. "Wat kan ik er aan doen om niet bang voor je te zijn?" Dat was een slimme vraag. Ik keek haar weer aan. Ze had prachtige ogen. Ik stopte opnieuw en draaide me naar haar toe. Ik had een lieve glimlach op mijn gezicht. Mijn vingers gingen langs haar wang, maar er niet op. Ik raakte haar net niet aan. Ik zag hoe verward ze mij aankeek. "Zorg ervoor dat deze prachtige ogen niet in hel belanden, dan zou ik ze nooit meer kunnen zien." Ik trok mijn hand terug en stopte hem weer in mijn broekzak. Violets mond stond heel licht open. Ik had nog nooit iemand zo verward zien kijken. Ik kon niet precies aan haar zien wat ze dacht. "Goedenavond, Violet. Ik zie je morgen avond wel." Zei ik zacht en liep door. Morgen avond was een schoolfeest, die hielden ze elke zaterdag. Vrijdag was nog school, zaterdag feest, zondag was iedereen moe en maandag begon school weer. Ze bleef dit keer staan, ze keek me na zonder nog maar één woord te zeggen.

    (op een of andere manier, is deze post precies goed zo, zo kort)


    Charlie Tewan.
    "Maar meneer, wáárom-" De leraar keek de leerling vrij hatelijk aan. "Hou je bek, je bent dood. Wat ga je nog wijsneus doen. Niemand is geïnteresseerd in geschiedenis. Niémand. De reden dat je in deze klas zit, is omdat ik uren moet maken en jij. Jij moet aan je schooluren komen en ik ook. Jullie zijn vrij. En doe maar zogenaamd je huiswerk." Mijn ogen stonden groot en verbaasd. Iedereen stond op en liep naar de deur toe. Ik keek vragend om mij heen. Wat... was dit voor een reactie. Ik keek om mij heen en zag de jongen van gisteren ineens zitten. Ik rolde mijn ogen en stond direct op. Ik liep naar de leraar toe met mijn schrift in mijn hand. "Meneer... Ik heb nog mijn huiswerk gemaakt van gisteren, maar aangezien u er niet om vroeg... Hier is..." De oudere man keek mij serieus zo aan: -.- "Meisje, ga naar je kamer toe en... ga je nagelslakken of zo." Ik wist hier gewoon niets op te zeggen. Wat een onbeleefde, slechte leraar. Ik schudde mijn hoofd en liep naar de deur. "Charlie, wacht even!" Ik liep door. Dat was die jongen weer. Hij moest serieus oprotten met ze vooroordelen. Zonder iets te zeggen liep ik met mijn hoofd geheven door de gang richting naar mijn kamer. Ik hoorde dat hij achter mij aan liep. Ik draaide me om en keek hem echt woedend aan. "Stop met me te achtervolgen!" Riep ik naar hem. De jongen stond stil en keek me moeilijk aan. "Charlie, luister alsjeblieft naar me..." Opnieuw schudde ik met mijn hoofd. "Luister jij eens. Jij kent dat meisje niet eens, en je beoordeeld haar. Weet je hoe vervelend dat is als mensen je beoordelen terwijl ze je niet eens kennen?!" De jongen rolde zijn ogen. "Geloof me maar, ik ken haar al te goed," Mij bozige blik verdween ligt. "Hoe dan? Kan iemand me überhaupt uitleggen waarom niemand hun mag?" De jongen schudde zijn hoofd. "Nee. Je moet me hier op vertrouwen dat ze niet te vertrouwen is." Ik rolde met mijn ogen en draaide me weer op. Terwijl ik weg liep mompelde ik geïrriteerd: "Vertrouwen, vertrouwen. Natuurlijk, eens doe je dat, wordt je de grond alweer ingetrapt," Natuurlijk. Vertrouw me. Hoe vaak heb ik dat al niet moeten horen? Ik hoorde geen voetstappen meer achter me aan. Ik liep mijn kamer binnen en sloeg de deur dicht. Ik liet me vallen op mijn bed en zuchtte diep. Het was allemaal zo raar. Ik was net nieuw, en eigenlijk was er nu a gezeik. Onduidelijk gezeik. "Niet schrikken!" Ik schrok me echt wild. Ik drukte mezelf tegen de muur aan en keek hem aan. "Wat... Hoe... Wat doe je in me kamer!?" De jongen keek een beetje afwezig. Hoe kwam hij hier in godsnaam!? "Oké, ik wil het je best vertellen. Maar je moet me beloven om... Hou het gewoon voor jezelf, wil je?"

    - Je kan het laten vertellen en ze reageert van; bullshit.
    - Je kan het laten vertellen en ze reageert oke,
    - Of iemand komt binnen waardoor hij het niet kan vertellen.
    - Of je bedenkt iets héél anders.


    “Voel je het?”



    Seff McGibbens.

    Ik liep daar heel zelfverzekerd naar binnen. Ik had een smoking aan, met een prachtige strik om mijn nek. Het was niet mijn uiterlijk waarom ik me zo goed voelde. Het was het feit dat ik Charlie had verteld wat ik was en dat ik wist dat ik haar kon vertrouwen. Ook was ikj blij dat ik haar vanavond zou zien. Een paar meisjes bekeken me, al deed het me niets. Het enige wie ik zocht, was Charlie. Een tijdje wachtte ik, totdat een meisje binnenkwam, in een prachtige galajurk. Het toonde haar benen nog, wat ik echt super mooi vond. Ik glimlachte zelfs een beetje, wat ik nooit deed omdat ik verlegen werd als ik een meisje zo mooi vond. Voorzichtig stapte ik op haar af. 'Charlie. Je ziet er echt....h-héél mooi uit. Ook je haar, echt... Alles is..perfect.' Ze keek me kwaad aan. "Rot toch op." Ze wilde langs me lopen, maar dat liet ik niet gebeuren. 'Wat is er? Heb ik iets verkeerds gezegd?' vroeg ik meteen onzeker. "Stop gewoon met me te stalken!" siste ze. 'Ik snap het niet. Ik dacht dat alles goed was na gisteren... Na het gesprek...' Het was zo'n goed gesprek. Ze was zelfs van plan hem te helpen om Violet te doden en vervolgens vernietigen, zoals Violet dat ook altijd deed met doden waar ze last van had. Violet was een gevaar voor ieder levend wezen, ze móést hier weg. En Charlie was het daar gisteren nog mee eens, hoe kon ze nu ineens zo boos op me worden? "Gesprek? Waar heb je het over, Seff? Blijf gewoon uit mijn buurt, ik praat met wie ik wil. En áls Violet niet te vertrouwen is, dan merk ik dat vanzelf wel." Ik fronste. 'Charlie, doe nou niet zo raar... Ik heb het je gisteren uitgelegd, waarom ze zo doet. Ben je het soms vergeten of zo?' Al is dat lastig voor te stellen. Hoe kan je nou een gesprek vergeten waarin gezegd is dat ik dood ben en zij een moordenaar is? "Vergeten? Wat vergeten? Wat heb je gisteren uitgelegd?" Ik fronste zo diep, dat het haast niet dieper kon. 'Violet is een moordenaar. Dáárom kan je haar niet vertrouwen. Dát gesprek misschien?' Charlie keek me schaapachtig aan. "Waar heb je het in vredesnaam over." 'Dat ik dood ben? Gedood door Violet? Dat ik haar daarom zo verafschuw? Omdat ze jou en de rest hetzelfde lot geeft?' Ze leek helemaal gek te worden. "Blijf uit mijn buurt!" Ze duwde me bij haar vandaan en greep haar hoofd ineens beet. "Dat is nooit gebeurd... Dat gesprek tussen ons... Ik weet er niets van... Ik heb echt geen idee waar je het over hebt..." Ik werd er eerlijk gezegd bang van dat ze zo deed. Ik sloeg mijn armen om haar heen. 'Hé, het i-...' Opnieuw duwde ze me weg. "GA WEG!" Nu waren er nog meer mensen die haar vreemd aankeken. Ze greep haar haren beet, het leek wel alsof ze ze er ieder moment uit kon trekken. "Wat gebeurt er met me?" riep ze. Ik keek haar bang aan. 'Charlie?' Ze begon te schreeuwen. "Laat het stoppen! M'n hoofd! M'n hoofd doet zo'n pijn!" Ze raakte helemaal in paniek. "Ik kan me niets meer herinner-..." Haar ogen draaiden weg en toen sloot ze ze. Ze viel neer op de grond, maar ik wist haar nog net op tijd op te vangen, zodat ze niet hard viel. Ik zat daar op mijn knieën, met haar in mijn armen. Ze leek zo levenloos. 'HELP! BEL 112!' riep ik. Dat hoefde ik geen tweede keer te roepen, want er waren zo'n drie leerlingen die al een telefoon tevoorschijn haalden. Ik had geen idee wat er aan de hand was. Ik voelde haar pols, ik voelde gelukkig wel een hartslag. 'Blijf hier...' fluisterde hij zachtjes. Meisjes die erbij stonden begonnen te huilen, omdat iedereen dacht dat ze doodging. De directeur van de school kwam en even later kwamen ook de ambulancebroeders. "Het komt goed met haar," zei er één. "Ze moet wel snel naar het ziekenhuis. Is er iemand die met haar meegaat?" Ik deed snel een stap naar voren. 'Ja, ik.' Maar toen ik mee wou lopen, bedacht ik me ineens dat dat niet mogelijk was. Verdomme. Ik kon dit gebouw niet verlaten. Hoe red ik me hier nog uit? De directeur greep gelukkig in en zei: "Ik denk dat dat geen goed idee is, jongen. We zullen haar later wel opzoeken. Je moet nu even tot rust komen, je bent flink geschrokken." Ik knikte maar. Ik keek hoe Charlie op een brancard weg werd gebracht. Als ze dood zou gaan, zou ik het mezelf nooit vergeven. Toen pas schoot het me te binnen. Haar geheugen leek wel gewist. Alsof ze is gehersenspoeld of zo. Dit moest Violet geweest zijn. Het kon niet anders.

    (dit stuk van Violet speelt zich af nog allemaal voordat dat met Charlie gebeurde. Je zult zien wanneer de tijden weer met elkaar lopen.)

    Violet Everal.

    Schoolfeest. God, wat had ik daar een pesthekel aan. Als ik daar verscheen in de kleren waarmee ik me op mijn gemak voelde - wat óf danskleren, óf gewoon casual kleren waren - werd ik raar aangekeken. Niet dat ik aandacht niet gewend was. Vaak eiste ik juist aandacht van anderen op. Maar dit was anders. Dit had met uiterlijk te maken. Dat was mijn zwakke plek. Dit was de enige menselijkheid die ik nog enigszins in mij had. Voor de rest zat mijn hart in de schaduw. Mijn hart was koud. Een hart van een moordenaar. Ik liep aardig ongemakkelijk de zaal in waar het schoolfeest werd gehouden, een aparte zaal waar allerlei feesten werden gehouden. Al had ik niet zo'n opvallend jurkje aan, toch keek ie-de-reen me aan toen ik daar aankwam. Ze waren me niet gewend in een jurk te zien. Sterker nog, ik droeg ze nooit. Gelegenheden waar ik ze aan moest trekken vermeed ik altijd. Maar ik wist dat ik hierheen moest komen. Nog nooit was iets bij mij zó van belang geweest. Ik móést weten wat die jongen was. Alle leerlingen waren flink aan het dansen in het midden van de zaal. Ik hield me gedeisd door me bij de ingetogen mensen te voegen, die bij de hapjes- en drankjestafels stonden. Ik roerde met de doorzichtige lepel door de vreemde punch. Hoe konden mensen dit lekker vinden? Verderop zag ik Daniël staan. Hij keek me betekenisvol aan. Was er soms iets aan de hand? Ik wilde naar hem toe gaan, maar iets belangrijkers liep voor mijn neus rond. De jongen liep daar, met zijn handen in elkaar gevouwen achter zijn rug, naar de dansende menigte te kijken. Wat was zijn doel hiervan? Ik wou naar hem toe gaan, maar plots baande hij zich een weg tussen de dansende tieners en was ik hem uit het oog verloren. Waar was hij heengegaan? Ik duwde iedereen die in mijn weg stond aan de kant en naderde het geroep en gejuich van allemaal jongens. Toen ik doorliep zag ik pas wat er aan de hand was. Twee jongens wilden ruzie maken, maar net toen de eerste klap bijna werd uitgedeeld, wist de jongen ze tegen te houden. Door hen beiden indringend aan te kijken wist Finn de ruziemakende jongens kalm te krijgen. De twee jongens schudden elkaar de hand en gingen haast vrolijk met elkaar weer verder feesten. Had ik dit zojuist goed gezien? Had het met Finn te maken dat die twee jongens tot rust kwamen en vrede sloten? Opnieuw wilde ik naar hem toe gaan, maar ook nu weer liep hij bij me vandaan. Ditmaal liep hij de zaal uit. Ik volgde hem geruisloos, hij had naar mijn idee geen flauw benul dat er een moordenaar achter hem aan liep. Hij ging de hoek om, ik ook. Hij liep de trap op, ik ook. Hij ging een lokaal in. Toen ik het lokaal in kwam, leek het leeg. Was hij zojuist verdwenen? Toen ik me omdraaide, sloeg mijn hart over. Daar stond hij. Op zijn gemakje leunde hij met zijn schouder tegen de deuropening. "Je ziet er prachtig uit, Violet," zei hij charmant. Maar het deed me niets. Dacht ik. Hij stond weer rechtop en kwam naar me toegelopen. Alleen al het feit dat hij dat deed, maakte me angstig. Of zenuwachtig. Of angstig én zenuwachtig. "Waarom vermoord je mensen, Violet?" Ik schudde mijn hoofd, ik zou me niet gek laten maken. 'Zolang jij geen antwoord op mijn vraag geeft, geef ik geen antwoord op de jouwe.' Hij lachte geamuseerd. "Oh, is dat zo?" Hij ging weer dicht tegenover me staan, bekeek mijn haren, mijn gezicht, mijn lichaam. Hij maakte me zó verschrikkelijk zenuwachtig. "Ik zie het zweet al haast langs je gezicht lopen. Vind je me echt zo eng?" Ik ging snel met mijn handen langs mijn gezicht, hij begon te lachen. Toen pas merkte ik dat hij een grapje maakte over dat ik zweette. "Je zult dit vast ook zelf al bedacht hebben, maar je ziet er niet uit als een moordenaar." Ik knikte. 'Schijn bedriegt. Dat is wat ik altijd zeg.' Ik vernauwde mijn ogen tot spleetjes, dat gold ook voor hem. 'Dus stop met je "aantrekkelijke" gedrag, en laat me gewoon zien wie je echt bent. Wat deed je net? Bij die jongens? Hoe bracht je ze tot rust?' Hij opende zijn mond, maar iets leek hem van zijn woorden af te leiden. Zijn ogen week hij van me af. "Wacht." Ik fronste. 'Wat is er?' Hij antwoordde niet. Een tijd stond hij stil en toen siste hij: "Pas op!" Hij duwde me naar achteren. Net op dat moment ging de deur open en Seff stormde naar binnen. "NU GA JE ERAAN!" Seff wou me bij de keel grijpen, maar Finn kwam beschermend voor me staan. Hij hield Seff tegen. Ik wist dat Seff de laatste tijd van de bedreigingen was, maar zo erg had ik het nog niet meegemaakt. Hij was woedend. "Seff, rustig! Wat is er?" Toen Seff geen oogcontact met Finn wilde maken, pakte Finn stevig Seff's hoofd vast en keek hem diep in de ogen aan. Zodra dat gebeurd was, werd Seff alweer wat rustiger. Finn drukte Seff met zijn schouders op een stoel. Omdat Finn het niet helemaal vertrouwde, hield hij zijn hand nog op één van Seff's schouders. Seff keek voor zich uit naar het niets. Ik bleef op mijn hoede door op een afstand te blijven. "Zij heeft het gedaan. Zij heeft Charlie gehersenspoeld." Finn keek van mij terug naar Seff. "Wat bedoel je, Seff?" "Ik was net bij Charlie... Ze kon zich niks meer herinneren van...bepaalde dingen. Hoe meer ik haar duidelijk probeerde te maken, hoe meer ze juist alles leek te vergeten. En voor ik het wist....t-toen..." Seff kreeg tranen in zijn ogen. Hij keek me weer kwaad aan, half huilend. "Het is jouw schuld! Door jou is ze alles kwijt. Door jou ligt ze nu in het ziekenhuis!" Opnieuw maakte Finn oogcontact. "Ziekenhuis?" Seff knikte en staarde naar de grond. Zijn tranen druppelden op de grond. "J-ja... Voor ik het wist zakte ze in elkaar... E-en nu..." Hij kon niet meer uit zijn woorden komen. Finn zuchtte diep. "Het spijt me..." zei hij zachtjes tegen Seff. 'Ik heb het niet gedaan.' Ik liep naar de jongens toe, het kon me niet schelen als ik aangevallen zou worden. Beiden keken ze op. 'Ik heb jarenlang verstand van moorden plegen en mensen pijn doen, ik weet het. En ik ben ook niet te vertrouwen, maar... Geloof me, als ik één of ander trucje wist waarbij ik iemands geheugen kon wissen... Dan had ik dat niet bij haar uitgeprobeerd.' Ik richtte mijn blik op Seff. 'Dan had ik het namelijk op jou uitgeprobeerd.' Al klonk het sarcastisch, het was wel zo. Aan Finn te zien geloofde hij me. Maar Seff vertikte het. "Wie had het dan moeten zijn?" 'Weet ik niet, maar Seff... Al zegt het je misschien niet veel: ik zweer het op mijn leven dat ik het niet geweest ben.' Ik mocht Charlie wel. Ze mocht van mij nog wel blijven, tenzij ze vervelend was. En tot nu toe was ze dat niet. "Het doet er nu niet toe wie het gedaan heeft," mompelde Finn. "Wat er nu toe doet, is dat Charlie iemand nodig heeft. Is er iemand met haar meegegaan naar het ziekenhuis?" Seff schudde zijn hoofd en begon opnieuw te snikken. "Ik kon verdomme niet mee, want ik kan dit verdomde gebouw niet uit nu ik dood ben! Ook al dankzij haar!" Opnieuw wees hij naar mij. Al was dat inderdaad mijn schuld. Het was een tijdje stil. 'Ik kan naar haar toe gaan,' zei ik toen. Seff fronste. "Nee. Ik vertrouw je voor geen cent, je blijft verdomme waar je bent en zet geen stap in de kamer waar Charlie nu zit!" Seff wou opstaan, maar Finn drukte hem weer op de stoel. "Rustig aan. Seff, zou je het wel goed vinden als ik met Violet mee zou gaan? Mij kun je wel vertrouwen. En ik beloof je dat ik Charlie veilig houd." Even twijfelde Seff, maar toen knikte hij maar. 'Goed. Dan gaan we.'

    laat ze maar gewoon sowieso met z'n tweeën naar het ziekenhuis gaan.
    ik wou eerst nog een stukje doen waar ze in het ziekenhuis aan het wachten waren en waar finn uitlegt wat hij is & wat hij doet.
    maar dat is te lang & ik wil ook nu gaan slapen....
    dus bedenk jij maar wat leuks! ;d
    en we kijken nog wel wie die "hersenspoeler" is geweest hahaha.



    Finn Harries.
    We zaten on de taxi, het was nogal stil. Heus niet ongemakkelijk was het. Maar ik merkte aan Violet dat zij dat wel vond. Het was natuurlijk nacht, pik zwart was het buiten. Ik keek even naar Violet en sloeg mijn arm om haar middel heen. "Wat doe-" Ik trok haar tegen me aan en legde mijn andere hand op haar wang en duwde haar gezicht tegen mijn schouder aan zodat ze misschien nog kon gaan slapen, aangezien het een uur rijden was. Violet verzetten zich eerst maar gaf daarna een soort van op. Haar ogen stonden wijd open. "Mag je niet zeggen wat je bent?" Vroeg ze ineens. Ik gniffelde zachtjes en schudde mijn hoofd. "Ik mag dat wel, maar ik vind dit wel grappig eigenlijk." Violet duwde zich direct van mij af. "Oh mijn god, zeg het gewoon!?" Ik schudde glimlachend mijn hoofd en keek naar buiten. "Ik mag je echt niet." Zei ze chagrijnig. "Ik jou wel. Ondanks dat je een moordenaar bent." Ik hoorde Violet heel licht lachen. Ik keek haar aan en ze keek me direct woedend aan. Ik rolde met mijn ogen en keek weer naar buiten. Ik merkte gewoon dat ze naar me keek. Ik voelde haar opeens weer tegen me aan liggen. Ik moest zacht grinniken. "Ik dacht dat je me niet-" "Hou je bek. Serieus. Anders haal ik dat hoofd van je er af."
    We stonden naast het bed van Charlie. Ze was wakker en keek iet was verdrietig voor zich uit. "Violet..." Begon ze. Violet keek meteen op. "Ja?" "Wil je me alsjeblieft hier vandaan halen, nu." Ik keek Violet aan die mij net zo verward aankeek. "Eh, dat kan niet. Je moet hier mini-" "Het ziekenhuis is de meest afschuwelijke plaats op aarde. Er is geen plaats die ik erger haat." Ik zat op de stoel aan de linkerkant van het bed van Charlie. "Hoezo dat?" Vroeg ik voorzichtig. Charlie keek mij aan. "Omdat iedereen altijd bloemen krijgt, bezoek, familie... Vrienden. En... Ik word altijd wakker, alleen. Ik beland hier echt jaarlijks en elk jaar... weer opnieuw. Geen kaartjes. Niemand die bezorgd is. Niemand die.. om me g-" Ze viel stil en keek strak voor zich uit. "Ik moet hier nú uit." Ik schudde mijn hoofd. "Sorry Charlie, dat..." Ik zag Violet opstaan. Ze gooide het deken van Charlie af en haalde alle buisjes van haar af. "Violet? Dat kan je niet doen, dat mag-" "Hou je bek, Finn en help mee." Ik rolde met mijn ogen. Ik stond op en begon alles ook los te maken. "Je hoeft niet altijd zo gemeen te commanderen. Ik voel me hier niet goed bij, Vio. Misschien-" Violet stopte en keek me echt dodelijk aan. "Finn, kan je stoppen met zo'n schijnheilig engeltje uit te hangen en verdomme meewerken." Charlie moest heel zachtjes schattig lachen. "Jullie passen wel bij elkaar." "Charlie, niemand vraagt om jou mening hier." Ik keek even naar Violet die echt een super rood gezicht had. Charlie keek mij speels aan. Ze gaf mij zo'n blik van; zie je dat ook? Ik moest zacht grinniken en tilde Charlie op. "En nu? Hoe gaan we ontsnappen?" Violet greep mijn arm vast en liep naar een duidelijke VERBODEN TOEGANG, ALLEEN PERSONEEL deur toe. "Violet, kom op dit kunnen we.." Ze draaide zich om. Ze had een naald in haar hand vast. "Oké, laat maar we gaan." We begonnen snel te rennen door de gangen heen en stopte bij elke hoek om te kijken. Met moeite kwamen het ziekenhuis uit. Toen we er uit waren zag nét iemand ons. "Rennen!" Gilde Violet. We rende naar de eerste beste taxi en stapte in.
    k had Charlie net terug gebracht naar haar kamer en liep met Violet mee naar haar kamer. Toen ik voor haar deur zei om doeg te zeggen, trok ze me in de kamer in. Ze deed de deur op slot en duwde mij tegen de muur aan. Ik had geen idee waar ze het nou weer vandaan haalde, maar ze had ineens een vlindermes in haar hand. "Zeg nú wat je bent." Ik schoot gewoon in de lach. Dit had ze natuurlijk helemaal bedacht. "Ik zou het je laten zien, weet je nog. Dan moet je wel dat mes uit me gezicht halen en me los laten." Violet keek mij streng aan en liet mij langzaam los. Ze deed een stap achteruit. "Laat dan zien!?" Ik zuchtte diep en deed mijn shirt uit. "Een stripper." Ik rolde met mijn ogen. "In dat geval laat ik je leven." Ik keek Violet recht aan. We schoten beide zacht in de lach. "Nee, sorry." Ik liep een beetje naar het midden van de kamer toe. Ik keek Violet aan die serieus naar mij stond te kijken alsof ik haar volgende avondmaal zou worden. Ik keek naar beneden en hield mijn handen vast. Ik draaide me om. Violet keek met grote ogen naar mijn rug. Op mijn rug was er met een mes vleugels getekend. "Depressief?" (X'DD) "Wacht, wtf Finn er gebeurt-" Mijn rug begon een soort van barsten te krijgen. Twee witte elegante vleugels van ongeveer vijf meter schoten er met pijn uit. Ik draaide me weer om. "Je bent een vogel." Zei ze lachend. Ik zuchtte heel diep. "Nee, oké. Ik snap het. Een schijnheilige engel.... Shit. Je bent... wat doe je hier?!" Ik liep een beetje op Violet af. "Als je hier bent om van mij een goed mens te maken, kan je echt direct oprotten." Ik stond dicht tegenover haar en keek haar recht aan. "Ik 'rot' niet zo maar op. Ik ben hier... om meerdere redenen. Te eerste ben ik hier voor jou, inderdaad. De reden waarom precies, dat is iets wat ik je niet mag vertellen." Ik beet even op mijn lip. "Daarnaast ben ik hier om vrede te houden." Violet rolde met haar ogen. Ze liep om mij heen en stopte achter me. Ik voelde haar vingers over mijn schouders heen gaan. Ze.. masseerde mij heel zacht. Mijn ogen sloten zich en net toen ik aan het genieten was van haar aanrakingen, voelde ik haar nagels in mijn huid boren. Ik maakte een schrik beweging en draaide me direct om, waardoor zij tegen mijn vleugels aan knalde en op de grond viel. "Waarom deed je dat!?" Vroeg ik licht beledigd. "Gewoon, ik wilde even kijken of je pijn kon voelen." Ik rolde met mijn ogen en bukte voorzichtig neer. Ik trok haar omhoog. Haar hand ging direct naar mijn vleugels en aaide er zacht over heen. Dit keer was ik wat meer op mijn hoede. "Dus... Wat is nou de reden dat je hier bent voor mij?" Ik rolde glimlachend met mijn ogen. "Ik ben hier om je te beschermen en te verbeteren." Ineens hoorde Violet en ik een gil.


    Charlie Tewan.
    Mijn ogen schoten op toen ik gekraak in mijn kamer hoorde. Ik kwam overeind en keek om me heen. Ik deed het licht aan. "Seff.... Ben jij daar?" Ik fronste. Ik zag een zwarte schim. "Sef... Het is half zeven in de ochtend... Sef...?" Ik wreef in mijn ogen. Ik... rook bloed. Een sterkte geur. Veel bloed. Ik kwam voorzichtig uit bed en liep naar het grote licht toe. Ik deed het licht uit en gilde de longen uit mijn lijf. Daniël!? Mijn ogen geleden naar de muur waarop met zijn bloed een vreemde taal stond geschreven: מֵת


    "Jamie McGraffe" - Abaddon.
    Met mijn blote arm veegde ik het bloed af van mijn mond en liep met mijn meest gelukkige glimlach rond. Mijn ogen, stonden zoals altijd het zelfde. Alles aan mij zei het. Het lievelingetje van Satan. Ik kwam hier om iemand het beste leven ooit te geven. Beter dan die van wie dan ook. Ik kwam hier om de dochter op te halen van Satan. Violet Everal. Ik sloeg de deur open van Violet. "Oh tyfus. Jij hier." Ik keek super geërgerd naar Finn die met ze malloten grote vleugels Violet stond te versieren. Of wat hij ook aan het doen was. "Wie is dat, Finn?" Violet keek mij aan. Ik glimlachte naar haar.

    Jamie McGraffe [M/18] | Duivel | x


    “Voel je het?”



    Violet Everal.

    Een korte pijn van angst schoot door mijn lichaam. Het drong door mijn hele ruggegraat. Tegelijkertijd voelde ik ook een soort warmte. De persoon - wie het ook mocht wezen - leek minstens zo slecht als ik. Het was nog niet eens zozeer zijn uiterlijk die dat verraadde. Het was zijn uitstraling. Zijn lach. Zijn houding. Alles aan hem liet aan Violet zien dat er niet met hem gesold moest worden, anders zou je in de problemen komen.
    "Violet, zou je alsjeblieft naar buiten kunnen gaan? Ik moet deze...jongen even in mijn eentje spreken." Ik had Finn nog nooit met zo'n kille blik naar iemand zien kijken. Waarom zou hij, als hij een engel was, een dienaar van de Almachtige? De jongen die hier zo tegenover ons stond met een charmante grijns op zijn gezicht moest wel héél slecht zijn om Finn zo te laten kijken. "Nee," antwoordde ik geërgerd. "Dit is mijn kamer. Daarbij, ik ben een moordenaar. Niemand legt mij op wat ik moet doen. Ook een engel niet." De jongen begon te schaterlachen. "Zo mag ik het horen!" zei hij luid. Maar ik was niet van plan om partij te kiezen voor de vreemde jongen. "En wie mag jij wezen, vreemdeling?" Jamie's duivelachtige schaterlach veranderde in een engelenglimlachje. "Ik ben Jamie. En jij bent Violet." Ik knikte, ik probeerde hem niet te laten zien dat het me verbaasde dat hij wist wie ik was. "Is het goed als ik je even van Finn mag inpikken? Ik moet je een paar dingen uitleggen. Cruciale dingen over de toekomst." Wederom knikte ik. Ik liep met hem de deur uit en liet Finn achter in mijn slaapkamer. "Violet... Mag ik je een persoonlijke vraag stellen?" Hij wachtte niet op toestemming. "Heb jij ooit geweten wie je échte vader is?" Die vraag boorde dwars door mijn hart. Ik stond ook even stil omdat dit me teveel pijn deed. "Nee," fluisterde ik, omdat ik mijn stem verloren was. "Ik ken je vader. Nog goed ook, trouwens. Sterker nog, ik praat met hem elke dag. En het zal je verbazen, maar... Hij kijkt elke dag naar je. Je hebt hem zo trots gemaakt, Violet." Tranen liepen over mijn wangen. Normaal liet ik niemand mijn zwakke kanten zien, maar deze jongen raakte me zó diep. Dit onderwerp lag me te gevoelig. "Wie is hij?" murmelde ik. Jamie's ogen fonkelden toen hij de naam uitspraak: "Satan." Ik sloeg een hand voor mijn mond. "De vijand van..." Jamie knikte. "De vijand van Finn, ja. En alle andere engelen. Toen ik nog leefde, kende ik Finn. We waren vrienden. Maar toen ik stierf, koos ik de slechte kant en hij de goede. Sindsdien haten we elkaar." Hij stopte met lopen en pakte mijn gezicht plotseling vast. "Je bent niet voor niks op aarde gezet, Violet. Je hebt een belangrijke taak voordat je met je vader herenigt kan worden. De enige manier is om van iedereen een duivel te maken." Ik fronste. "En waarom dan?" vroeg ik zachtjes. Jamie haalde zijn schouders op. "Dat is wat ik moest doorgeven. Maar om die opdracht te voltooien heb je wel hulp nodig..." Hij glimlachte. "Je hebt sowieso al mijn hulp." Mijn wenkbrauwen schoten omhoog. "Van wie nog meer?" Jamie grijnsde breed. "Vandaag zal een hele familievereniging voor je worden... Je zult je broer ontmoeten."



    Seff McGibbens.

    Ik zat nu al een half uur op Charlie's bed om haar te troosten. Finn had voor het lichaam van Daniël gezorgd en had de troep op haar kamer opgeruimd. "Het spijt me zo..." lispelde ik in haar oor. "Je hebt al zoveel meegemaakt hier... Je verdient dit alles niet..." Opnieuw hadden Finn en ik Charlie uitgelegd wat de situatie hier was op school. Zij was de enige mens wie hiervan wist. Ze kon maar niet stoppen met huilen. "En nu?" vroeg ze. Finn stond daar met zijn handen in zijn zakken te ijsberen door de kamer. "Ik zal er alles aan doen om jullie veilig te houden en daarmee Violet aan onze kant te brengen. Ze mag dan de dochter van Satan zijn, in ieder mens zit iets goeds. En ook zij is een mens. Zolang ik de menselijkheid in haar blijf weerspiegelen aan haar, zal ze niets geks doen." Finn trapte kwaad tegen een aantal boeken van Charlie aan, die op de grond lagen. "Als die verdomde Jamie nou niet was gekomen! Door hem lopen we allemaal gevaar, ook Violet..." Charlie stopte haar gehuil door te vragen: "Hoezo ook Violet...?" Finn stopte met lopen en leunde tegen Charlie's meisjesachtige kast aan. "Satan is het enige wezen dat geen genade kent. Geen liefde. Dus ook niet voor zijn familie. Ik weet dat dit vanaf het begin al zijn plan is geweest. Hij bracht zijn nakomeling Violet op aarde. Omdat ze alleen maar tegenslagen in het leven had, werd ze slecht en bouwde ze dit op. En snel ook, aangezien ze ook slecht bloed in zich heeft. Eén van haar zwakke punten is de liefde voor haar vader wie ze nooit gekend heeft. Nu ze weet dankzij Jamie wie haar vader is en ze weet wat haar vader van haar wil met als beloning dat ze weer met hem herenigd kan worden... Zal ze er alles aan doen om dat te bereiken. Maar als ze dat eenmaal bereikt heeft, zal ze door haar vader worden vermoord. Dat weet ik honderd procent zeker. We moeten iedereen redden. En háár." Ik zuchtte. "Ja, en hoe dan? Ik ben dood. Ik kan niks doen." Finn schudde hevig zijn hoofd. "Dat kan je wel. Je kunt een engel worden, net als ik. Hoe meer engelen, hoe meer we kunnen strijden tegen de duivels." Charlie stond op. "Ik wil er ook één worden." Ik stond onmiddellijk als reflex ook op. "Dat kan niet. Je moet eerst dood zijn gegaan om een kant te kunnen kiezen tussen goed of kwaad." Charlie knikte. "Precies." Ik keek haar verward aan en toen Finn. Wat bedoelde ze hier nou weer mee? En toen ik de blik van Finn zag, kreeg ik door wat ze bedoelde. "Ben je gek geworden? Ik heb een hele nacht in doodsangst gezeten of je het in het ziekenhuis zou overleven en nu ben je ineens een zelfmoordactie van plan? Geen denken aan."

    - de volgende dag -



    Evan Everal.

    Gisteren was de eerste dag dat ik mijn zusje had gezien. Ik kon aan haar merken dat familie haar zwakste plek was. Mijn zwakke plek zat erg diep verborgen en zou ik ook nooit laten merken. Dat was te gevaarlijk. In ieder geval, mijn zusje had nog veel te leren voordat we ook daadwerkelijk een heel duivelleger konden gaan opbouwen voor onze vader. Voor nu zou ik me gedeisd houden. Niemand mocht weten dat er nog een vijand voor de mensheid in het spel zat. Zolang mensen zich zouden focussen op Violet, zou niemand zien dat ze nog veel meer te vrezen hadden. En nog iets veel ergers.
    Ik liep per ongeluk een verkeerde kamer binnen. "Oh, s-..." Maar mijn verontschuldiging ging niet door toen ik zag wat er aan de hand was. Het was een meisje. Een soort van vriendin van Violet, had mijn zusje verteld. Violet had Jamie en mij verteld dat als we echt wilden dat ze aan ons plan zou meedoen, dat we Charlie niets zouden aandoen tot het moment zover was. Ook dit was een zwakke plek van Violet: vriendschap. Charlie zat daar in haar kamer op een onnatuurlijke plek: in een hoekje. Ze had haar knieën opgetrokken van de schrik en liet het doosje dat ze in haar handen had op de grond vallen. Alle witte pillen die erin zaten, rolden door de kamer. Aan haar gezicht was te zien wat deze actie was: een zelfmoordpoging. "Wat heb je gedaan?!" riep ze boos en in paniek tegelijk. Ze wou de pillen oprapen, maar ik trapte ze allemaal kapot. "Proberen jou niet van het leven te laten beroven," antwoordde ik. Ze ging weer in het hoekje zitten en legde haar hoofd tegen haar knieën. "Ik.... I-ik doe het niet omdat ik depressief ben..." "Bestaat er nog een andere reden om jezelf van het leven te beroven?" Net toen ze wat wou zeggen, werd de deur geopend. Finn en Seff, ook jongens waar Violet me over had verteld, kwamen naar binnen gehaast. Ik wist dat Finn een engel was. Daarom voelde hij ook aan dat hij hierheen moest, omdat er gevaar dreigde. Finn voelde altijd aan wanneer hij de vrede moest bewaren, of iemand moest beschermen. "Charlie?!" Seff rende naar haar toe en omhelsde haar stevig. "Ze probeerde ze allemaal in te slikken," legde ik uit. "Ik trapte ze maar snel allemaal kapot." Finn gaf een klein knikje. "Bedankt. Ik ben Finn." "Evan. Ik eh...ga maar weer." Na ze gedag te hebben gezegd, liep ik de kamer weer uit. Ik zag Jamie en Violet aan komen lopen. Ze liepen hand in hand en lachten naar elkaar. Waren ze verliefd op elkaar aan het worden...? "Evan? Wat is er?" vroeg Violet me toen ze zag welke kamer ik net uit kwam lopen. "Je eh...'vriendin' Charlie probeerde zelfmoord te plegen." Violet's gezicht betrok.


    Jamie McGiffe.
    Ik keek naar Violets gezicht. "Alsof iemand geeft om haar. Ze is een irritant blondje." Mompelde ik en pakte Violets hand steviger vast. "Violet, je begrijpt toch wel dat als je op je vader wilt lijken, je geen gevoelens toont. Voor niemand niet. Geen liefde, geen vriendschap. Niemand is te vertrouwen." Violet keek mij moedig aan. Ze slikte even. "Ja, je hebt gelijk." Het kwam er niet al te overtuigend uit. Ik keek Evan aan. "Vio, ga anders alvast even naar gang B." Violet keek om het hoekje van de deur en keek Charlie aan die wat naar de grond staarde. Violet liep door. Ik keek Evan weer aan. "Je begrijpt toch wel dat niemand zit te wachten op nieuws van vriendinnetjes. Hou die Charlie uit Violets buurt vandaan. Hou haar wel levend, maar wáág het om Violet iets te vertellen over Charlie. Ze moet leren om met haar trieste gevoelens om te gaan." Evan keek mij strak aan. Ik wist wel dat hij het haatte als ik zo tegen hem praten. Hij wist het ook heus wel. Satan vond mij beter, leuker, slimmer, sterker. Eigenlijk alles beter dan zijn eigen zoon. Ik glimlachte triomfantelijk naar hem en liet expres mijn schouder tegen die van hem aan knallen.
    "Vertel, hoe is me vader?" Vroeg Violet nieuwsgierig aan mij. Ik keek in haar donker bruine(?) ogen en glimlachte licht. "Hij... is.." Was er een ander woord voor Satan dan slecht? Nee. Dat was het enige wat hij was. Nou ja, "Hij denkt altijd twee stapjes vooruit. Hij is wijs en reëel. En... Slecht natuurlijk. Hij heeft briljante plannen." Zei ik rustig en keek Violet weer aan. "Maar genoeg over je vader, je zult hem snel ontmoeten," Jamie stopte uit het niets en tilde Violet op in zijn armen. "Er is een klein nadeel aan hel," Zei Jamie. Hij tilde zonder moeite Violet op zijn nek zodat ze met haar benen over zijn schouders heen zat. Ze hand zijn hoofd vast en plaagde hem steeds met haar handen. Hij had haar scheenbenen vast terwijl hij door de gangen liep. "En dat is? Het is er zeker erg heet. Vanwege het vuur enzo." Ik moest zacht grinniken en knikte. "Ook, maar waar ik, Satan en jij binnenkort heen gaat, is het precies zoals jij wilt. "Nee, het echte nadeel is, is dat ze er nooit slapen. Wat betekent, dat er geen bedden zijn. Want we zijn ook nooit moe in hel." Violet was een tijdje stil aan het denken. "Wacht, wat is dan zo erg daar aan..?" Ik liep een kamer binnen van zomaar een leerling. Een meisje keek mij geschrokken en ligt geïrriteerd aan. "Moven, hup. Je hebt drie seconde," Het meisje kreeg direct een verwarde blik. Ik haalde Violet van mij af en zuchtte diep: "Ach, ik had toch al honger." Ik pakte het meisje vast en sloeg mijn vuist door haar heen en greep naar haar hart. Ik hoorde Violets adem voor een moment stoppen. Ik nam een hap van het hart alsof het een appel was en draaide me naar Violet. "Het erge daar aan is, is dat we.." Hij gooide het hart neer en liep naar de kraan toe. Violet liep langzaam om het dooie meisje heen en stond vlak achter mij. Ik waste mijn handen en draaide mij om. "Is dat we dit niet kunnen doen," Ik tilde haar op en gooide haar op het bed.

    Charlie Tewan.
    "Charlie. Nee. Jij hoort je hier niet eens mee te bemoeien. Je hoort dit pand te verlaten, weg te gaan. Een nieuw, beter leven te zoeken. Ik laat jou niet dood gaan. Al moet ik je 24/7 in de gaten houden," Seff liep de hele tijd heen en weer in mijn kamer. "Hoe kan Finn nou weer een engel zijn, hij wilt een jong meisje laten dood gaan voor een dom engelen leger!? Geen. Denken. Aan." Ik zuchtte diep en keek kort naar Seff. De jongen met bruin haar en perfecte groene ogen. Ik fronste. Hij was best wel knap. Alleen niet mijn typ. Hij was irritant, zorgzaam, lief. Hij.... Meestal viel ik eigenlijk op... Stomme jongen. Lelijke jongens die je negen van de tien keer gebruikte voor seks. Ik wist niet waarom dat mij zo trok, maar ze hadden altijd iets spannends. Ik viel heus niet op slechte jongens, niet slecht zoals Satan en zijn crew. Drugsgebruikers waren ook niet mijn favoriet, maar gewoon die jongens die populair waren voor hun brutale opmerkingen. Ik zuchtte. Oké, ik viel gewoon op domme jongens. Het was heus niet dat...ik niet met een knappe jongen wilde eindigen. Alleen.. Knappe jongens waren moeilijk te bereiken. Meestal waren ze lichtelijk arrogant en omdat ik blond was, namen ze me nooit echt serieus. Ik keek weer naar Seff. Deze jongen leek zo makkelijk. Zo makkelijk pijn te doen. Zou... hij mij leuk vinden? Ik kwam overeind. Het viel me nu pas op dat Seff al de hele tijd aan het praten was. Ik liep naar hem toe en stond voor hem stil. Zijn gepraat werd langzamer en langzamer tot hij gewoon uit onzekerheid stopte met praten. Ik glimlachte licht in mezelf. Wat nou als ik dichterbij ga staan? Ik deed een stap dichterbij tot dat er maar tien centimeter tussen onze neuzen inzaten. "Seff?" Seff was stil en keek mij met ze grote groene ogen aan. Hij staarde al de hele tijd in mijn ogen. "Ja?" Ik fronste heel licht. "Ik heb misschien een oplossing voor je waardoor ik niet zelfmoord zou gaan plegen voor dit hele engelen gedoe." Seff ademde diep in. "Vertel." Zei hij zacht. Oké, Charlie. Zet je charmes in. "Wat nou als jij mij bezig houdt met leuke dingen in plaats van met jou oh zo interessante zorgen?" Seff fronste heel licht. "Hoe bedoel je leuke dingen?" Ik beet kort op mijn lip en keek hem iets uitdagend aan. Ik was hier zeker weten gewoon slecht in. Ik raakte voorzichtig zijn hand aan met mijn vingers. Maar heel kort. "Ik zou.. zeggen... Zet je charmes in. Ver...leidt me." (X'DDDDDDDDDDDDDDD SORRY) OMG MOET JE DIT NUMMER NU LUISTEREN; wax - Rosana. X'DDDD. Sorry ik zie het helemaal voor me.


    Finn Harries.
    Ik zat in mijn kamer met een boekje in mijn hand. Ik wist dat we Jamie niet konden vermoorden. Ik pakte mijn mobiel erbij en smste Seff: "Lukt het met Charlie?" Na twee minuten had ik nog geen antwoord. Ik fronste direct. Wacht. Seff smste altijd direct. Opnieuw smste ik: "Seff. Lukt het? Moet ik helpen?" Ik keek naar het boekje waar in ik een plan zat te bedenken. Mijn mobiel trilde. "SHIT FINN HOE VERLEIDT JE CHARLIE!? SHRIGGTDFVKV HET IS HAAST ONMOGELIJK" Ik fronste een tijdje en keek naar het smsje. Ik had Seff gevraagd om bij Charlie te blijven. Meer... toch niet? Hij hoefde haar toch niet ... pubers. Natuurlijk. Zoals enige was ik hier serieus bezig. Jamie zou wel een grappig plan maken om de school af te branden en natuurlijk zou Violet hem blindelings volgen. Hoe... kreeg ik Violet... aan onze kant? De deur werd ineens open geslagen. Ik draaide me direct om en zag Violet staan. Ze deed de deur dicht. Aan haar houding zag ik alweer dat ze ... gewoon een soort van 'bejamiet" was. "Finn, hoe oud ben je eigenlijk?" Vroeg ze. Ik draaide me weer om. "Lekker belangrijk." Zei ik zacht. Ik was hier bezig met serieus de wereld te redden en dan kwam... Violet aan met haar vragen. Wat was er met iedereen? Charlie had natuurlijk Seffs wereld op de kop gezet. Violet was bad ass aan het doen met Jamie die niets serieus nam. Ja, ik stond er pittig alleen voor. "Nou zeg, je kan ook gewoon de vraag beantwoorden." Ik deed het boekje dicht en deed hem in de la. Ik stond op en liep naar Violet toe die op mijn bed zat. "20." Violet grinnikte. Had ze iets op? "Ja, maar hoe lang ben je al engel?" Ik keek haar een tijdje aan. "Ik... denk vierhonderd jaar." Violet pakte mijn hand vast en trok mij naast zich op het bed. Ik rook gewoon Jamie's geur op haar. "Je hebt met Jamie zitten te knuffelen?" Violet schoot hard in de lach. Net even te hard. "Ja, hij knuffelt wel lekker." Ik keek voor mij uit. "Ben jij ooit wel eens boos?" Ik schudde mijn hoofd. Ze leunde iets over mij heen. "Jaloers?" Ik schudde direct mijn hoofd weer. "Zeker omdat nooit iemand je boos of jaloers maakte?" Ik keek even opzij. "Violet, wil je normaal gaan doen. Ik vind je raar doen." Violet kwam weer overeind. "Je bent echt de saaiste engel ooit." Ik wilde opstaan maar Violet trok me weer terug. "Je hebt zeker geen seks gehad?" Ik trok me los en ging iets verder van haar weg zitten. Ik keek haar aan en glimlachte nogal sarcastisch. "Niet toen ik een mens was." Violet was even stil en zei nogal bot: "Engelen seks. Ik wist niet dat dat bestond." Ik trok mijn wenkbrauwen op. "Zijn je vleugels dan gespreid?" Waar ging dit in godsnaam naar toe? Dit was echt zinloos. "Ja, Violet. Het zijn net twee vogels die tegen elkaar aanzitten te vliegen." Het kwam er nogal geïrriteerd uit. "Oh jezus, dat moet wel sexy zijn." Ik keek haar aan en fronste. "Heb je ruzie met Jamie?" Ze trok zich terug en schudde haar hoofd. "...Nee? Waarom denk je dat?" Ik kon eindelijk opstaan. "Omdat je naar mij toe komt. Waarom ben je hier? Moet je van Jamie met mij seks hebben? Moet je iets van hem doen?" Ik liep naar mijn bureau toe. Violet was een tijdje stil. "Nee." Ik pakte mijn pen op en keek er naar. "Waarom ben je hier dan?" Violet haalde haar schouders op. "Jamie... zei dat... Je.. Niet dat ik ze überhaupt heb. Maar.. Geen vrienden mag hebben, gevoelens... Zulk soort dingen." Ik keek weer even voor me uit en knikte. Ik draaide me om en ging weer naast haar zitten. "En bij mij mag dat wel?" Violet haalde haar schouders op. "Hmm.. Zo iets. Jamie... die is meteen na het... knuffelen.. " Knuffelen. Natuurlijk. "Zo... Hij.. vindt zich wel best wel wat. Dat is hij ook. Maar... het is even.. snel en dan doeg. Ik weet niet." Violets met haar meisjes problemen. Ik knikte maar wat. "Dus ik dacht, ik wil eigenlijk wel seks met jou." Ik schoot direct hard in de lach. Toen ik haar aankeek zag ik dat ze het meende en stopte ik direct en slikte. "Oh. Eh. Ja, Violet. Zo werkt het niet." Violet zuchtte geïrriteerd. "Hoezo niet? Moet ik dreigen?" Ik rolde met mijn ogen en nam een beetje afstand. "Ben ik niet goed genoeg voor je?" ... Ik schudde mijn hoofd langzaam heen en weer. "Ik denk dat God het misschien niet zo goed gaat vinden als ik met de dochter van Satan... ga.. vrijen." Violet schoot spontaan in de lach. "Is dat de reden?" Ik schudde mijn hoofd weer. "Nee, de reden is, is dat ik niet dat.. met je wil doen." Ik zag aan Violets blik en houding dat ze dat niet gewend was om te horen. "... Echt niet?" Ik was stil. Misschien wel. Wist ik veel? "Misschien wil ik wel. Maar... Je lag tien minuten geleden met Jamie. En dan kom je nu naar mij toe. Violet. Je zult snel genoeg merken dat het óf Jamie is, óf ik. Of slecht, of goed. Ik zou..." Ik keek haar aan en glimlachte heel licht. Misschien hielp dit wel om haar over te halen. Ik leunde voorover tot mijn lippen haar oor hadden bereikt. "Super graag... willen." Ik trok me weer terug. "Maar ik ben trouw, dus dan stopt het."

    wtf elke post heeft met seks te maken en ik ben facking moe dus ze zijn zoals je ziet, niet uitgebreid, beschreven, duidelijk, wat dan ook X'DDD.


    “Voel je het?”



    Violet Everal.
    De volgende dag voelde ik me raar. Gisteren weigerde ik te kiezen. Wat kon ik anders? Ik was slecht geboren. Ik deed slechte dingen. Als ik nu voor het goede zou kiezen, zou ik daarmee mezelf verloochenen. Maar deed ik dat al niet door helemaal voor het slechte pad te kiezen? Want helemáál slecht was ik niet. Als ik dat was geweest, zou ik geen gevoelens hebben voor Finn: wat ik dus wel had.
    "Hé Finn." Zodra ik hem zag, keek ik hem vragend aan. "Waarom moest ik komen?" Hij had me ge'smst dat ik naar de gangen moest komen, dus hier was ik. Finn antwoordde niet en staarde strak naar het punt voor zich... Jamie kwam aangelopen. "Wat heeft dit nou weer te betekenen?" vroeg ik verontwaardigd. De jongens hadden duidelijk deze afspraak met elkaar gemaakt en hadden mij erbuiten gehouden. "Vandaag is de dag dat je moet kiezen, Violet," prevelde Finn. Mijn mond viel open, mijn ogen schoten naar Jamie. Maar hij zweeg. "Tussen wát?" Plotseling kwamen ook Charlie en Seff tevoorschijn. Ze gingen schuin achter Finn staan. "Het is zij of ons. Het goede...of het kwade. Kies je voor ons, dan zullen we je beschermen en je als vriend beschouwen. Kies je voor hen, dan zal ik er alles aan doen om mijn kant te beschermen." De grond viel onder mijn voeten weg. De omgeving werd duister. Eindelijk stond ik voor de keuze waar ik al mijn hele leven voor heb gestaan. Maar ditmaal moest ik dan ook echt beslissen. "Ik kan het niet," mompelde ik. Finn zuchtte ongeduldig. "Wil je me als vriend, of wil je me als vijand?" Mijn ogen haakten in de zijne. En voor een moment dacht ik aan hem te kunnen zien dat hij wist wat ik met die blik bedoelde: ik wou hem niet als vriend, ik wou hem niet als vijand... Ik wou hem als méér. Vervolgens keek hij weer weg. "Het is jouw keuze," zei hij nog. Een tijdje stond ik daar, tussen twee partijen, tussen twee uitersten. Als ik Finn koos, verloor ik mijn vader. Als ik mijn vader koos, verloor ik de enige persoon wie mijn goedheid zag. Plotseling wist ik het. Ik keek Jamie aan en liep naar hem toe. Hij begon al breeduit te grijnzen. "Kijk, zo mag ik het zien." Hij trok zijn armen om mijn middel en kuste me hevig, maar ik duwde hem zachtjes van me af. "Doe de groeten aan mijn vader." Ik deed wat passen achteruit totdat ik bij Finn aankwam. Ik pakte voorzichtig zijn hand. Hij glimlachte. "Verbaasd het je niet?" vroeg ik zachtjes. Finn schudde zijn hoofd. "Ik wist wel dat je wat om ons gaf." Jamie werd woest. "Dus je wilt goed zijn, Violet? Je wilt weer om mensen geven?" Hij begon gevaarlijk te lachen. "Dan zal ik je eraan herinneren hoe dat is...." In een flits schoot Jamie tegenover Seff en stak een mes tussen zijn ribben. Charlie begon te gillen. "NEE!" schreeuwde ze. Jamie kon alleen maar lachen. Ik ging bij Seff zitten die in elkaar zakte. "Goed zijn is niet leuk of makkelijk," zei Jamie toen hij was uitgelachen. "De wereld is gruwelijk, net als alle gevoelens die erin zitten. En diep van binnen weet je dat je goed zijn niet aankunt." Hij stapte achteruit. "Als je je nog bedenkt, dan roep je me maar." En toen verdween hij. Uit het hele gebouw. Was Seff dood...?

    Exposed | Rhozali Ysabel Wynter [V/17] | Mens | klik
    Exposed | Tobias Fredric Ralcon [M/21] | Moordenaar | klik


    Feel the fire, but do not succumb to it.



    Finn Harries.

    "Kijk, het is niet zomaar een mes. Het is een van de acht messen van de duivel. Wat betekent dat het hem langzame pijnlijke dood zal geven. Maar aangezien ik een engel ben, kan ik hem helpen. Maar niet volledig. Goed en kwaad zijn soms even sterk en soms is het ene sterker dan het ander. Het enige wat ik kan doen is Seff niet dood laten gaan. Maar hij zal wel voor altijd met pijn leven of terwijl Satan een traan aan hem geeft." Ik keek charlie aan. Seff was gedoemd tot eeuwige pijn. Alsof Satan een traan zou geven. Alsof Satan ooit zou huilen. "Is er echt geen andere oplossing?" Vroeg Charlie zacht. Ik keek weg. Jawel. Die was er. Maar ik mocht die oplossing niet vertellen. "Ja, maar daarbij kan ik of Satan je niet helpen. Dat is iets wat je zelf moet... doen. Onbewust. Ik kan het je niet vertellen, Charlie." Charlie keek mij zwaar beledigd aan. "Hoezo niet?! Seff ligt hier dood te gaan en jij wilt mij de oplossing niet vertellen?!" Ik keek kort naar Seff die mij wanhopig aan keek. Zijn ogen waren gevuld met tranen van de pijn. "Wat is de oplossing?" Vroeg Violet bot toen we richting mijn kamer liepen. Ik keek haar even fronsend aan. "Ik heb al gezegd, dat ik je dat niet kan vertellen," Violet stopte voor mij en keek mij geïrriteerd aan. "Nee. Dat kan je Charlie niet vertellen. Mij wel." Ik schudde glimlachend met mijn hoofd en stak mijn handen in mijn broekzakken. Ik liep weer verder. "Ik mag het niet van God vertellen." Violet greep mijn arm vast. "Oh dus God wilt dat Seff dood gaat?" Ik schudde opnieuw mijn hoofd. "Nee. God kan met die oplossing niet helpen," Violet liet langzaam mijn arm los en bestudeerde mijn gezicht. "Wat kan pijn genezen?" Vroeg ze ineens. Ik keek naar haar gezicht. Haar bruine ogen staarde denkend voor zich uit. "Naast medicijnen?" Vroeg ze verder. "Wat... bestrijd... zo iets als Satan..." Ik glimlachte kort en zei er niets op. "Is... er iets wat sterker is dan Satan? Finn? Waarom glimlach je?" Ik moest grinniken en stopte voor mijn kamer deur. "Er is inderdaad iets sterkers dan Satan. Maar je kan hem daarmee niet doden." Violet staarde mij een tijdje aan. "Pas jij morgen op Seff?" Vroeg ik toen maar. Violet knikte. Nog steeds staarde ze me aan. Ik zette een stapje dichterbij en legde mijn hand op haar schouder. Ik liet mijn vingers omhoog gaan naar haar kin en liet haar weer los. Violet deed een stao achter uit en zei rustig: "ik zie je wel morgen,"
    Ik voelde mijn hoofd opgetild worden en neergelegd worden op iets zachts. Iets zachters dan mijn kussen en vleugels. Ik hoorde een hart kloppen, heel dichtbij. Twee handen gingen over mijn rug heen en ik hoorde én voelde een warme lichte zucht bij mijn wang. Ik werd meer omhoog getild. Mijn ogen waren licht gesloten en ik was eigenlijk nog te slaperig om ze te openen. Ik voelde ineens op mijn voorhoofd een kus gedrukt worden. De handen die net nog over mijn rug heen gingen, kropen naar boven. Lange nagels gingen over mijn nek, door mijn haar heen en opnieuw voelde ik een kus op mijn voorhoofd. Ik liet mijn handen zonder er echt bij na te denken om het lichaam heen gaan van het persoon die zich zo bij mij hield. Opnieuw hoorde en voelde ik een zucht. En vlak daarna, een kus. Maar dit keer was hij anders. Alles in mijn lichaam tintelde. Er ging kippenvel over mijn hele lichaam heen en mijn adem stokte. Deze kus, die zojuist op mijn mond was gegeven, zat vol liefde. Ik opende mijn ogen langzaam. Ze had het nog niet door dat ik wakker was geworden aangezien ze opzij keek naar de deur. Ik wist wat ze hoorde, dacht en aanvoelde. "Geen zorgen. Jamie kan niet in een kamer komen die vol zit met liefde." Violet keek mij geschrokken aan. Haar ogen stonden wijd open. "Weet je dat zeker?" We keken beide naar de deur die niet opslot zat en er werd aan de hendel getrokken. Direct hoorde we Jamie schelden van de pijn. "Violet?!" Riep hij. "Wat... wie is met je?!" Ik keek Violet aan en trok mezelf meer over haar heen. Ik keek haar aan. Ik heb nooit precies geweten hoe het voelde om echt verliefd te zijn. Maar ik wist zeker dat ik dat zo juist was geworden. Violets wangen werden knalrood. Ze kon het vast zien aan mijn blik. Mijn vleugels kwamen te voorschijn en begonnen uit het niets wat sukkelig te wapperen. Ik kreeg zelf nu net zulke rode wangen als haar. Mijn hart ging tekeer. Violet wist zich geen houding te geven. Ze leek zich een beetje terug te trekken. Ik ging direct van haar af. Me vleugels bleven maar random bewegingen maken wat te beschamend was. Violet kwam voorzichtig over eind en liep naar de deur toe. Ze keek me nog een keer aan en verdween toen.

    Charlie Tewan.

    Het was vrijdag avond. Het was een week geleden sinds ik in het ziekenhuis was en opnieuw was er gala. Seff zat in een rolstoel met grote zwarte wallen onder zijn ogen. Soms kon hij niet eens meer praten van de pijn. Hij was zo ontzettend ongelukkig. Huilen deed zelfs teveel pijn. Finn bleef volhoud en dat hij het niet mocht vertellen maar dat als Seff geluk had, zou genezen door de onbekende oplossing. Ik wist daardoor niet helemaal meer wat ik van Finn moest vinden. Maar hij zei dat ik Seff misschien kon helpen. Maar dan kwamen we weer bij die vraag, hoe? Ik keek kort naar Finn die de hele tijd om zich heen stond te kijken. "Is er iets?" Vroeg ik langzaam. Finn keek mij een moment aan en schudde zijn hoofd. "Nee. Ik wacht gewoon op Violet. Ze doet er lang over hè? Zou er iets gebeurt zijn?" Ik fronste kort. "Finn. Violet doet overal lang over. Maak je maar geen zorgen hoor," Ik bestudeerde Finn nog even. Hij keek continu om zich heen. Ik ging achter Seffs zijn rolstoel staan en legde mijn handen op zijn schouders. Seff leunde met zijn wang op mijn hand. Ik glimlachte licht en ging met mijn andere hand voorzichtig over zijn haar heen. Opnieuw keek ik naar Finn die wat zenuwachtig heen en weer zat te lopen. Zo had ik hem eigenlijk nog nooit eerder gezien. "Vindt je Violet leuk?" Vroeg Seff ineens. Ik keek naar Seff die een vermoeide grijns op zijn gezicht had. Finn slikte en keek ons alleen aan. Mijn ogen werden groot en direct kreeg ik net zo'n brede grijns op mijn gezicht. "Awh, echt waar!? Dat is zó schattig! Alleen... huh, wtf? Violet?" Ik fronste even. "Jullie zijn zo ontzettend verschillend... Naja, dat past dus precies, vindt ze jou ook leuk?" Finn keek kort naar de grond en schudde zielig zijn hoofd. "Nee, ze...deed eerst heel lief tegen me en toen reageerde ik er op en toen liep ze zo de kamer uit..." Seff keek even omhoog, mij aan. "Wat voor liefs kan er uit Violet komen dan?" Vroeg Seff licht verbaasd. Finn haalde zijn schouders op en keek nog om zich heen. "Ze... trok me bij me en kuste me steeds... Dat is wel lief, vind ik dan..." De verbazing op Seffs gezicht was te mooi. Ik schoot meteen in de lach. "Is... dat raar?" Vroeg Finn licht onzeker. Ik hield mijn hand voor mijn mond. "Naja, volgens mij zit je dan wel goed bij haar Finn... Oh, daar hebben... we... haar," Het viel direct stil. Ze liep met Jamie hand in hand de versierde aula binnen. Ze had de meest prachtige jurk aan die ze juist nooit zal aan doen. Ze keek niet blij. Ik staarde haar aan tot ze ons ook zag. Ik maakte een vragend gebaar. Ze keek alleen snel weg. Ze wierp nog een blik op Finn. Ik keek naar Finn die verloren zijn hand in zijn haar sloeg. Hij zuchtte heel diep en liep snel weg. "Finn! Laat je feest niet ver..." Maar Finn was alweer weg. Ik zuchtte diep en trok Seff mee richting Violet en Jamie. "En wat heeft dit te betekenen?" Vroeg ik licht arrogant. Violet knikte naar haar hand. Jamie hield haar pols vast. Ze trok er zacht aan, maar hij trok haar ruw weer dichterbij. Ik keek Jamie even aan. "Violet is vanavond mijn date." Zei Jamie glimlachend.


    “Voel je het?”