• Wie heeft afgelopen week ook de documentaire gezien van Nachtvlinder? De tering ... Dat laat pas een impact achter! ._.
    Omdat ik het even niet in me heb om alles uitgebreid uit te leggen en het simpelweg beter is om zelf te kijken, heb ik hier de trailer en onderaan het bericht een linkje naar de docu zelf. Als je hem nog niet gezien hebt is het zeker een absolute aanrader. Heb je hem wel gezien, vertel dan alsjeblieft wat je er van vond! (:

    "De jonge Priscilla is erfelijk belast met dezelfde ziektes als haar moeder. Ze wil geen lijdensweg en kiest op haar 26ste verjaardag voor euthanasie."


    Link naar de documentaire zelf.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2013 - 18:40 ]


    Til hug og blod.

    Het is iets wat ik nog wel wil kijken ja.


    Your make-up is terrible

    Ik heb 't gezien. Ik vond het heel erg heftig. Het is bewonderswaardig hoe ze dit naar haar eigen handelen heeft gedaan zoals zij wilt. Ik heb tranen erom moeten laten, maar dat krijg je met zo'n heftige docu.

    Yep, gezien (: Erg indrukwekkend, beladen. Wel de hele avond met een vreemd, melancholisch gevoel gezeten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    iSkyscraper schreef:
    Ik heb 't gezien. Ik vond het heel erg heftig. Het is bewonderswaardig hoe ze dit naar haar eigen handelen heeft gedaan zoals zij wilt. Ik heb tranen erom moeten laten, maar dat krijg je met zo'n heftige docu.


    Inderdaad ... Hoe alles zo uitgedacht was en dan zo ... Ja, positief toch. Echt bizar.
    Ik heb niet gehuild ... Expres. Heb wel met dikke tranen in m'n ogen gezeten en een dichtgeknepen keel op sommige stukken, maar als zij er zo uit kan stappen ... Kan ik minstens voor d'r lachen en een toast op d'r maken en drinken.


    Til hug og blod.

    Nierika schreef:
    (...)

    Inderdaad ... Hoe alles zo uitgedacht was en dan zo ... Ja, positief toch. Echt bizar.
    Ik heb niet gehuild ... Expres. Heb wel met dikke tranen in m'n ogen gezeten en een dichtgeknepen keel op sommige stukken, maar als zij er zo uit kan stappen ... Kan ik minstens voor d'r lachen en een toast op d'r maken en drinken.


    Och, ja, ze heeft het compleet op haar eigen(zinnige) manier gedaan. Ze heeft het gepland en precies gedaan zoals ze zelf het liefste wou. Een enorm feest geven met drank en weet ik allemaal niet wat, maar het was voor haar de ideale manier om haar verjaardag, het einde van haar levensloop en om afscheid te nemen op haar eigen manier. Ik moet heel erg slikken van de shot waarbij je haar lichaam zag; je zag dat zij het niet meer was toen ze eenmaal dood was. Het is zo raar om een persoon te zien als het leven eruit is; mijn oma's waren ook niet meer hetzelfde na ze dood waren. Maar ja, ik vind het bitter dat ze zo jong is overleden. Ze was zo mager en onder de medicatie voor het feest. :c

    Ik heb alleen het einde gezien, maar denk dat als ik na deze week weer tijd heb ook de hele documentaire ga kijken.
    Wouw, wat heb ik een respect voor haar, om deze beslissing zo te nemen. En ik vond haar begrafenis heel erg mooi, hoe die vrienden er een feestje van bouwden.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Ik heb een deel ervan gezien.. Echt heftig en respect voor haar dat ze de keuze heeft gemaakt om euthanasie te plegen. Ik geef haar groot gelijk dat ze het op deze manier heeft gedaan, want anders had ze echt een lijdensweg moeten volgen voordat ze zou sterven..

    Assassin schreef:
    Het is iets wat ik nog wel wil kijken ja.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Assassin schreef:
    Het is iets wat ik nog wel wil kijken ja.


    26 - 02 - '16

    Ik denk adt ze het in België niet hebben uitgezonden, maar ik weet niet of ik het wil zien. Het lijkt me echt een ontzettend pakkende documentaire, maar ik weet niet of ik er tegen kan.

    Incredulity schreef:
    Ik denk adt ze het in België niet hebben uitgezonden, maar ik weet niet of ik het wil zien. Het lijkt me echt een ontzettend pakkende documentaire, maar ik weet niet of ik er tegen kan.


    Mm, als je er iets aan hebt; Ondanks dat het een heel zware docu is, is hij wel heel sereen en sluit hij heel mooi af.
    Ik heb er nu zelf wel sinds afgelopen nacht dat ik gekeken heb af en aan mee in mijn hoofd gezeten, maar niet eens op een storende manier. Dat terwijl het de potentie had om bijzonder vulgair of angstwekkend (in zekere zin) over te komen. Maar nee, het is echt de moeite waard.


    Til hug og blod.

    Nierika schreef:
    (...)

    Mm, als je er iets aan hebt; Ondanks dat het een heel zware docu is, is hij wel heel sereen en sluit hij heel mooi af.
    Ik heb er nu zelf wel sinds afgelopen nacht dat ik gekeken heb af en aan mee in mijn hoofd gezeten, maar niet eens op een storende manier. Dat terwijl het de potentie had om bijzonder vulgair of angstwekkend (in zekere zin) over te komen. Maar nee, het is echt de moeite waard.

    Ik ga nog zien.
    Ik ben heel bang van de dood etc. Films waarin mensen doodgaan vind ik niet erg, maar dit is een docu, alles hierin is echt. Ik weet niet of je haar ziet doodgaan? Maar ik zie nog wel, al moet ik dan eerst wel een link vinden (die link die jij hebt geplaatst kan ik niet zien)

    Nierika schreef:
    (...)

    Mm, als je er iets aan hebt; Ondanks dat het een heel zware docu is, is hij wel heel sereen en sluit hij heel mooi af.
    Ik heb er nu zelf wel sinds afgelopen nacht dat ik gekeken heb af en aan mee in mijn hoofd gezeten, maar niet eens op een storende manier. Dat terwijl het de potentie had om bijzonder vulgair of angstwekkend (in zekere zin) over te komen. Maar nee, het is echt de moeite waard.


    Klopt, dat had ik ook. Ik ben een enorme nadenker en heb vooral problemen met de dood. Ik heb dus professionele hulp gekregen omdat ik er zo met heb gezeten dat het niet meer normaal was - huilen tijdens een les godsdienst waarbij je het over de dood hebt etc. Maar ik wou het toch graag kijken en op de één of andere vreemde manier ben ik er rustiger door geworden. Ik vind het bewonderenswaardig hoe die vrouw dit heeft aangepakt en dat je het ook volledige aar je eigen ahdn kan zetten. It's an eye-opener.

    Ik kijk nooit graag meer naar zulke jankprogramma's, bah. Heb zelf genoeg meegemaakt, dus dan is van zulke programma's gauw de 'lol' eraf :Y) Al vind ik het wel goed dat er een docu over is en dat er zo open over wordt gepraat enzo, want volgens mij rust er nog best wel een taboe op.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    Ik kijk nooit graag meer naar zulke jankprogramma's, bah. Heb zelf genoeg meegemaakt, dus dan is van zulke programma's gauw de 'lol' eraf :Y) Al vind ik het wel goed dat er een docu over is en dat er zo open over wordt gepraat enzo, want volgens mij rust er nog best wel een taboe op.


    Sommige dingen kijk je ook niet voor je "lol", maar om te leren. Want dat kan een mens nooit genoeg.
    Al is iedereen natuurlijk vrij om te kiezen wat ze willen zien of niet, want ik kan best snappen dat het voor sommige mensen een moeilijke keuze is of iets waar ze bij moeten slikken.


    Til hug og blod.