• Seems everything around here
    Stays like stone
    Seems it's about time, darling
    About time we let this all go.

    ‘Cause everything
    Will start again anew
    ‘Cause everything
    Just goes that way, my friend
    And every king
    Knows it to be true
    That every kingdom
    Must one day come to an end.

    And the sun, she may be long gone
    Lost to these memories we found
    But she'll be here
    When it's all done
    When our bodies are lain beneath the ground.


    - Ben Howard, Everything






    Lucy en Ilona Evers zijn een eeneiige tweeling, allebei geboren met het Syndroom van Usher, een erfelijke aandoening die op latere leeftijd doofblindheid veroorzaakt. Vanaf hun twintigste beginnen hun gehoor en zicht steeds sneller en sterker achteruit te gaan, waardoor ze zowel het contact met elkaar als met de wereld om hen heen dreigen te verliezen. Desondanks proberen de twee zussen er alles aan te doen om hun band met elkaar zo goed mogelijk te behouden, balancerend op een koord van begrip en angst voor de dag dat hun wederhelft verdwijnt. Ze besluiten te genieten van de momenten die er waren, die er zijn en nog zullen komen, levend naar het Renaissancistische spreekwoord ‘Carpe diem’, dat ‘Pluk de dag’ betekent. En alhoewel dat niet altijd even makkelijk blijkt wanneer wanhoop en verdriet de overhand nemen, blijven Lucy en Ilona samen strijden voor de wereld en hun zusterband, zoekend naar geluid zonder klank en zicht zonder beeld. Want van een kleine vonk komt een groot vuur.


    Edit: titel + omschrijving aangepast.

    Link.

    [ bericht aangepast op 19 juni 2013 - 13:37 ]


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Als je vindt dat je het best kunt doen, doe je het.


    Some people are art and do art at the same time

    Waarschuw je mij? Als jij het wilt, moet je het doen!


    Pretty is just a pretty word.

    Ik zou het doen. Het klinkt heel interessant en ik ben benieuwd naar hoe je het gaat uitwerken.
    Waarschuw me maar (:


    And in that moment, we were infinite.

    klinkt heel mooi, waarschuw me als je begint!


    Take risks and conquer your fears.

    Insurgent schreef:
    Klinkt heel mooi, waarschuw me als je begint!


    26 - 02 - '16

    Klinkt mooi! doen en mij waarschuwen. Ik vind de titel 'als het licht straks dooft' er mooi en toepasselijk.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Wauw, heel gaaf! Ik vind het ook origineel, zolang er maar niet straks lijstjes komen met de cliché dingen die ze nog moeten doen, zoals een jongen zoenen, bungeejumpen, enzovoort. Dan wordt het namelijk wel een cliché en erg onorigineel.


    From these ashes, I will rise

    Threnody schreef:
    Wauw, heel gaaf! Ik vind het ook origineel, zolang er maar niet straks lijstjes komen met de cliché dingen die ze nog moeten doen, zoals een jongen zoenen, bungeejumpen, enzovoort. Dan wordt het namelijk wel een cliché en erg onorigineel.


    Nee, ik wil niet speciaal met lijstjes werken :) Ik wil eerder gewoon dat ze proberen zo normaal mogelijk te leven, niet met lijstjes. Misschien dat er nog wel wat romantiek in voorkomt, maar ik wil me eigenlijk vooral focussen op de relatie tussen de twee zussen :)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Lancelot schreef:
    (...)

    Nee, ik wil niet speciaal met lijstjes werken :) Ik wil eerder gewoon dat ze proberen zo normaal mogelijk te leven, niet met lijstjes. Misschien dat er nog wel wat romantiek in voorkomt, maar ik wil me eigenlijk vooral focussen op de relatie tussen de twee zussen :)

    Dan mag je mij ook wel waarschuwen (:


    From these ashes, I will rise

    Ik vind het wel een geweldig idee.


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    Link.

    Het verhaal zal wel pas beginnen nadat ik van vakantie terug ben, dat lijkt me wel zo handig :) Maar dan kunnen degenen die geïnteresseerd zijn al een abo nemen en gewaarschuwd worden als het begint ^^


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Insurgent schreef:
    klinkt heel mooi, waarschuw me als je begint!

    Laat maar, ik neem een abo :')

    [ bericht aangepast op 19 juni 2013 - 13:39 ]


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Maz schreef:
    (...)
    Laat maar, ik neem een abo :')


    Haha, oké :)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle