Celebration schreef:
Tigerlily Templesmith || Hoorn
Opgelucht kijk ik naar de spullen die Gionni in het gras laat vallen. Jammer dat er geen water in de flesjes zit, maar de rest komt goed van pas. Ik staar wat naar de reepjes vlees, maar gek genoeg heb ik helemaal geen honger. Ik moet er niet aan denken om nu wat te eten, terwijl mijn lichaam bijna uitgeput is en het wel nodig heeft. Op dit moment zou het echt handiger geweest zijn als ik wat beter mijn best gedaan zou hebben tijdens de trainingen. Dan zou ik een sterk en getraind lichaam hebben gehad.
'Zullen we maar gaan? Misschien is er ergens water te vinden..' denkt Gionni hardop.
Ik knik. Ook al heb ik geen honger, ik zou echt blij zijn met wat schoon, vers drinkwater.
'En we moeten misschien maar eens een goede slaapplek zoeken,' gaat Gionni verder.
Nu pas valt het me op dat het om mij heen eigenlijk al bijna helemaal donker is. Rillingen glijden over mijn rug. Ik houd niet van donker, helemaal niet buiten in een gebied dat ik niet ken en waar het doel is je mede tributen te vermoorden.
De wond in mijn been doet pijn en mijn handen zitten onder de schaafwonden. Ook mentaal ben ik op dit moment niet in de beste staat en eigenlijk wil ik nu alleen maar in mijn eigen warme, zachte bed zakken om te slapen. Waarschijnlijk houd ik het niet vol om nog lang op te blijven en nog een heel eind te lopen.
'Zullen we anders hier maar gewoon gaan slapen?' vraag ik met een klein stemmetje. Ik hoop niet dat Gionni me nu zwak vindt ofzo.
'Ik ben echt kapot en we kunnen wel verder gaan op zoek naar water.'
Gionni Flickerman || Hoorn -> duinen
'Ik ben echt kapot en we kunnen wel verder gaan op zoek naar water,' mompelt Lily. Ik zucht even. Ze heeft zelf toch ook wel door dat ze zich waarschijnlijk alleen maar beter zal voelen als haar wonden schoon gemaakt kunnen worden en ze wat kan drinken? Maar ze ziet er echt moe uit, en ik sta stil, nadenkend over een oplossing.
'Goed,' zeg ik uiteindelijk maar. 'Blijf jij anders hier.. ik ga water zoeken. Ik ga de duinen op, daar heb ik een goed uitzicht en zal ik goed kijken. Zie ik niets, dan ga ik weer terug. Maar is het dichtbij, dan haal ik het op en kom ik hier weer heen, oké?' Ik pak de waterflesjes uit de rugzak en laat de rest bij haar. Dan pak ik mijn speer, gewoon voor de zekerheid, al zal het eerste gevecht nu wel voorbij zijn, en loop weg. 'Ik ben zo terug.'
Het rulle zand loopt zwaar, maar het is niet meer zo warm als eerder vandaag. De zon is al onder, en de donkere sterrenhemel verwarmt het zand niet meer. Het wordt kouder, en ik verlang rillend naar mijn warme bed thuis. Maar ik loop verder. Boven op de duinen is het makkelijk om ver te kijken. De sterren en de maan verlichten het gebied, en ik zie een rivier om de duinen stromen. Alles lijkt perfect rond. Achter de rivier ligt een bos, en wat daarachter is, kan ik niet zien. Blij met het gevonden hebben van het water, ren ik van de duin waar ik op sta.
:)