Celebration schreef:
[Months yayy je hebt eindelijk gereageerd(: ]
Tigerlily Templesmith || Hoorn
Geschrokken zie ik hoe Jules Gionni aanvalt. Terwijl ze buurjongens zijn! Ook de andere tributen zijn aan het vechten en ik kijk een beetje verloren om mij heen. Okey, misschien kent niet iedereen in het Capitool elkaar, maar de meesten zullen elkaar wel kennen, doordat onze ouders belangrijke Capitoolmensen zijn. Hoe kunnen ze dan elkaar gewoon aanvallen?
Met grote ogen kijk ik toe hoe Gionni Jules raakt en Jules weg strompelt. Opgelucht haal ik adem. Gionni leeft tenminste nog.
'Ik ben nog nooit zo blij geweest om jou in leven te zien.' zegt hij, terwijl hij er erg aangedaan uitziet. Waarschijnlijk door het feit dat zijn buurjongen hem aanviel.
'Ik ben ook blij dat jij er bent.' fluister ik naar hem.
Het voelt alsof dit niet echt is. Alsof dit niet werkelijk gebeurdt. Meer alsof dit een film is, waar ik middenin zit. Maar toch veilig, alsof ik zelf niet geraakt kan worden. Alsof ik naar de Spelen van een ander jaar kijk.
Binnen een paar seconden ben ik terug in de realiteit, zodra ik iets op me af zie komen vliegen. De pijl is ook moeilijk te missen. Ik ben net te laat met wegduiken en de pijl schaaft langs mijn been.
Ik geef een gil en zonder na te denken gooi ik één van mijn messen naar de tribuut die de pijl geschoten heeft. Het mes boort zich in de keel van de jongen en ik kijk toe hoe hij op de grond valt. Dood.
Met grote ogen staar ik hem aan. Het is Sam, hij zat bij mij in de klas. Vragen schieten door mijn hoofd, terwijl ik naar hem toe ren. Viel hij me nou echt aan? Heb ik serieus zo goed gegooid dat ik hem op een gevaarlijke plaats raakte? Maar de belangrijkste: heb ik hem....gedood?
'Sam, Sam!' gil ik, terwijl ik voor hem op de grond zak. Tranen stromen over mijn wangen, zodra ik merk dat hij echt niet meer beweegt. Mijn mes, dat nu onder het bloed zit, trek ik uit zijn lichaam. Ik zal die vast nog wel nodig hebben.
Want de spelen zijn nu echt begonnen. En ik..., ik bijt even op mijn lip, ik ben een moordenares geworden.
Gionni Flickerman || Hoorn
'Ik ben ook blij dat jij er bent,' fluistert Lily. Ik glimlach naar haar, op het moment dat een pijl naar haar toevliegt. Ze weet nog net weg te duiken. Ik kijk woedend om, wie is hier zo gek om Lily te willen vermoorden? Mijn ogen blijven rusten op een lange jongen. Ik ken hem niet zo goed, maar ik herken zijn gezicht. Een mes van Lily vliegt op hem af en raakt hem. De klap is fataal voor hem, en hij zakt neer op de grond waar hij roerloos blijft liggen. Ik voel een steek. Dit is alweer een. Ik kijk om me heen, en zie verscheidene lichamen rond de hoorn. Ik herken een aantal gezichten. Vrienden. Familie. Mensen die ik zo liefhad. Nee. Nee, dit mag niet. Dit is verschrikkelijk.
'Sam, Sam!' hoor ik ergens op de achtergrond. In een waas zie ik hoe Lily naar de jongen rent en hoe ze over hem heenbuigt. Sam, dat was zijn naam. Ik herinner me opeens weer waarvan ik hem ken. Hij zat bij Lily in de klas.. Ik weet hoe dit voor haar moet voelen. Ik had daarnet precies hetzelfde met Jules.
'Lil..' ik loop op haar af, sla een arm om haar heen en voel me absoluut niet ongemakkelijk. Lily en ik zijn al zo lang vrienden. 'Lily, het komt allemaal goed. Dat beloof ik je. Het is jouw schuld niet. Echt niet.' Ik heb het gevoel dat ik het vooral mezelf wijs probeer te maken.
[ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 13:02 ]
:)