• Ik zie steeds vaker dat mensen digitaal tekenen. Ze gebruiken daar speciale programma's voor. Maar hoe doen ze dat? Tekenen ze alles op de computer of scannen ze het in van papier? (Misschien rare vraag) En welke programma's gebruiken jullie? Ik ben wel benieuwd hoe dat werkt, ik vind het er altijd heel knap uitzien. ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Ik ben hier zelf ook wel benieuwd naar. Ik heb het wel eens met photoshop geprobeerd, maar bak er niks van. :W


    You are beautiful, you are love.

    Folklore schreef:
    Ik ben hier zelf ook wel benieuwd naar. Ik heb het wel eens met photoshop geprobeerd, maar bak er niks van. :W


    Haha, hm, ik ben echt benieuwd. ^^


    The sun will rise and we will try again.

    Je kunt het beste een tablet gebruiken om digitaal te tekenen. Op papier kan natuurlijk ook wel, maar dan is het niet meer digitaal, en met de muis wil echt niet. :'D
    Ik heb zelf een vrij goedkoop tablet van Bamboo en ik gebruik GIMP (gratis, kan vrij veel, maar niet drukgevoelig), FireAlpaca (gratis, simpel, maar dus ook gemakkelijk te begrijpen; voor tekenen mijn favoriet) en Adobe Photoshop Elements (stond al op mijn laptop, kun je niet heel erg veel mee). ^^

    [ bericht aangepast op 3 juni 2013 - 18:07 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Je kunt het beste een tablet gebruiken om digitaal te tekenen. Op papier kan natuurlijk ook wel, maar dan is het niet meer digitaal, en met de muis wil echt niet. :'D
    Ik heb zelf een vrij goedkoop tablet van Bamboo en ik gebruik GIMP (gratis, kan vrij veel, maar niet drukgevoelig), FireAlpaca (gratis, simpel, maar dus ook gemakkelijk te begrijpen; voor tekenen mijn favoriet) en Adobe Photoshop Elements (stond al op mijn laptop, kun je niet heel erg veel mee). ^^


    Hoeveel kost dat en waar kan je zoiets kopen? En hoe werkt dat precies eigenlijk? :x


    The sun will rise and we will try again.

    Ik ben ook benieuwd. ^^


    •*• Lululu •*•

    030513 schreef:
    (...)

    Haha, hm, ik ben echt benieuwd. ^^


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ik gebruik een Bamboo tablet en Paint Tool SAI, soms photoshop CS6 voor after effects of een achtergrond. 8D


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Folklore schreef:
    Ik ben hier zelf ook wel benieuwd naar. Ik heb het wel eens met photoshop geprobeerd, maar bak er niks van. :W


    Some people are art and do art at the same time

    Ik wil ook wel eens beginnen met digitaal tekenen, alleen zo'n tablet is echt te duur voor mij :'D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Je kan het met speciale programma's en een tekentablet. Maar 't kost beide geld.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Leviosae schreef:
    Je kan het met speciale programma's en een tekentablet. Maar 't kost beide geld.

    Programma's kan je echt heel makkelijk gratis krijgen :'D


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    030513 schreef:
    (...)

    Hoeveel kost dat en waar kan je zoiets kopen? En hoe werkt dat precies eigenlijk? :x


    De prijs hangt er heel erg vanaf welke tablet je koopt. Bamboo is het beste merk (dat is tenminste wat ik heb gehoord en ik heb er zelf ook geen klachten over) en het meest goedkope tablet dat je daarvan kunt krijgen is volgens mij deze voor €55, die ik ook heb, maar anders moet je het even googlen.
    Je sluit hem via USB aan op je computer of laptop en dan werkt de pen eigenlijk gewoon als een muis boven je tablet. Je hebt ook tablets die reageren op aanraking, maar de mijne werkt alleen met de pen. Het is even wennen dat je tekent op het tablet terwijl je de tekening ziet op het computerscherm, maar dan werkt het wel erg prettig. ^^ Je kunt ook even op YouTube een trailer of tutorial opzoeken, als je eens wilt zien hoe het in zijn werk gaat.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Daikazoku schreef:
    (...)
    Programma's kan je echt heel makkelijk gratis krijgen :'D


    Oh dan ben ik weer een muts in googlen xd ik kon echt alleen maar flauwekul programma's krijgen als ik ze gratis wilde.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Leviosae schreef:
    (...)

    Oh dan ben ik weer een muts in googlen xd ik kon echt alleen maar flauwekul programma's krijgen als ik ze gratis wilde.


    FireAlpaca werkt heel goed en is helemaal gratis. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Leviosae schreef:
    (...)

    Oh dan ben ik weer een muts in googlen xd ik kon echt alleen maar flauwekul programma's krijgen als ik ze gratis wilde.

    Gebruik je torrents?


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.