• Bij Nederlands hebben we de opdracht gekregen om een reclamefilmpje, een journaal of een scene uit een film of boek na te spelen. Ik heb voor het laatste gekozen, maar ik vind maar geen goede scene die ik kan nadoen, die niet uit twee of meer personen bestaat. Het liefst uit een boek, maar een film mag natuurlijk ook. De scene zou zo'n twee à drie minuten moeten duren.
    Weten jullie toevallig boeken of films waar zo'n scene in voor komt?

Ex astris, sciencia

Geen idee, sorry! Ik wens je er nog succes mee.

Some people are art and do art at the same time

Zoiets als Katniss alleen in de arena?

Neem een scene uit Harry Potter waarin hij in zijn eentje emo zit te doen omdat niemand van hem houdt!

Ook leuk: The Hobbit (genoeg momenten waarin Bilbo alleen is, of speel Smaug!) of Lord of the Rings (Sam vs Cirit Ungol)

quidquid excusatio prandium pro

Taiteilijan schreef:
    Zoiets als Katniss alleen in de arena?

Het probleem is dat ik het thuis moet kunnen verfilmen, en de arena is niet bepaald de juiste setting voor iets wat ik thuis verfilm.

Ex astris, sciencia

De enige film waar ik op het moment ook mee kan komen is de Hongerspelen. Is er niet ergens een bos(je) in de buurt? Je kunt altijd aan je broer/zus vragen of die mee willen om te filmen. Of een vriend(in).

"Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

LittleBirdie schreef:
    De enige film waar ik op het moment ook mee kan komen is de Hongerspelen. Is er niet ergens een bos(je) in de buurt? Je kunt altijd aan je broer/zus vragen of die mee willen om te filmen. Of een vriend(in).

Ik neem sowieso mijn zus als cameraman, anders wordt het nogal moeilijk om te filmen. Maar De Hongerspelen, dat gaat sowieso moeilijk worden. Het weer is vandaag dan wel goed, maar daarna wordt het ook weer kouder en zo, en vandaag kan ik het moeilijk gaan verfilmen. Het liefst dus iets wat ik gewoon binnen kan opnemen (als dat dan gaat.)

[ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 13:44 ]

Ex astris, sciencia

Mulford schreef:
    (...)
    Het probleem is dat ik het thuis moet kunnen verfilmen, en de arena is niet bepaald de juiste setting voor iets wat ik thuis verfilm.

Heb je een klein zusje? Dan kan je een scene na spelen van Katniss en Prim.(: Of als je een vriendin vraagt, de scene met de speld.

"It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

Memoria schreef:
    (...)
    Heb je een klein zusje? Dan kan je een scene na spelen van Katniss en Prim.(: Of als je een vriendin vraagt, de scene met de speld.

Enkel een tweelingzus. n.n (Which would be me.)

[ bericht aangepast op 19 mei 2013 - 13:46 ]

comfort in c h a o s

Moet het perse uit een film of boek zijn, niet uit een televisieserie?

Dress like you're going to meet your worst enemy today.

Memoria schreef:
    (...)

Mijn zus is even oud als ik, maar het probleem is dat enkel degenen die de opdracht doen in beeld mogen komen. Ik mag mijn zus niet inschakelen.

Ex astris, sciencia

lisanneeeeee schreef:
    Moet het perse uit een film of boek zijn, niet uit een televisieserie?

Een televisieserie mag ook.

Ex astris, sciencia

Mulford schreef:
    (...)
    Mijn zus is even oud als ik, maar het probleem is dat enkel degenen die de opdracht doen in beeld mogen komen. Ik mag mijn zus niet inschakelen.

Ah oké. Zijn genoeg scenes die je kan doen, maar het hangt er echt vanaf met wie je het moet doen...

"It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

Mulford schreef:
    (...)
    Een televisieserie mag ook.

Ik bedenk mij net iets een vriendin van mij moet audities toen voor de toneelschool maar zij kreeg als tip het boek 100 en 1 monologen. Een monoloog moet je in je eentje doen.

Dress like you're going to meet your worst enemy today.

Het eerste wat in mij opkwam was uit Hart van Inkt, als film bekend als Inkheart als Meggie probeert iemand uit een boek te lezen.

If a writer falls in love with you, you can never die

Memoria schreef:
    (...)
    Ah oké. Zijn genoeg scenes die je kan doen, maar het hangt er echt vanaf met wie je het moet doen...

Alleen.

Ex astris, sciencia