• Hoi

    Ik ben een meisje van 20 jaar en heb momenteel haar dat tot halverwege mijn rug komt. Nu denk ik er al enkele jaren over om het af te scheren.
    Dit is zeker geen impulsieve beslissing, Ik weet dat het erg gewaagd is, maar langs de andere kant wil ik er ook gewoon voor gaan, aangezien ik anders met het idee blijf spelen. Ik sta op het punt me volledig kaal te scheren, maar ik heb dus nog een laatste duwtje in de rug nodig. Wat vinden jullie hiervan? Moet ik er gewoon voor gaan?

    Misschien is het beter om zulke dingen in stappen de doen, laat het eerst kort(er) knippen, daarna kun je altijd nog beslissen helemaal kaal te gaan.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Wat Licet zei, maar moest je de beslissing toch nemen, dan kun je mss je haar doneren aan een kankerfonds of zoiets?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Waarom meteen kaal? Zo zonde!
    Je krijgt er echt spijt van, dat zal ik je wel vertellen.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Je krijgt er sowieso spijt van, of je het wel of niet doet.

    Zelf vind ik het wel vet klinken, maar als ik jou was zou ik het met je kapper overleggen.

    en tsja, als je het zelf wil, het is makkelijk om te stylen 's ochtends:]


    The night is dark and full of terrors.

    Ik ben zeker van plan mijn haar te doneren als ik het doe. Zou zonde zijn om het zomaar allemaal weg te gooien, he ;)
    Ik heb ook al gedacht het in stapjes te doen, maar dan moet ik me telkens opnieuw zover krijgen dat ik het korter en korter laat knippen en ik weet dat ik dan telkens opnieuw zal twijfelen.
    Met mijn kapper overleggen durf ik niet zo goed eigenlijk. Ik denk ook niet dat de mijne het ziet zitten om mij kaal te scheren... Zou ze zonde vinden van mijn haar.
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Ik zou het echt niet meteen kaal doen hoor


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Maar misshien twijfel je omdat je bang bent om het te laten gaan. Ik denk dat je gewoon bevoorbbeeld in drie stapjes het doet


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zou het niet doen, en zoals hier boven al wordt gezegd, zou ik gewoon eerst een stukje of kort laten knippen, voor je alles eraf doet, het is toch wel fijn haar op je hoofd te hebben? ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik ken heel veel meisjes die het gedaan hebben, al dan niet helemaal kaal.
    Als je twijfelt kun je ook altijd een staart maken en die afknippen en doneren, dan heb je dus een boblijn.
    Ik zou ervoor gaan als ik jou was!


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Zelf zou ik het niet doen, aangezien m'n haar me echt heilig is, maar ik vind het echt wel tof om te zien bij meiden.
    Wat ikzelf ook echt awesome vind is dit:


    Of als je nog korter wilt bovenop dit bijvoorbeeld:


    Misschien kan je dat overwegen, aangezien je op deze manier toch niet direct helemaal van je haar af ben en daarna kan je eventueel nog helemaal kaal gaan als je dat wilt.

    Ik denk toch voornamelijk dat het jou beslissing is, al zou ik zoiets alleen doen als je er 100% zeker van bent. Ik heb m'n haren ook al kort laten knippen in het verleden, waarbij ik uiteindelijk toch twijfelde of ik het wel zou doen of niet, en ik heb het me echt ontzettend beklaagd. Ze zeggen dat haar wel weer aangroeit - wat ook wel zo is - maar het heeft ruim 3 jaar geduurd voordat ik terug half lang haar had, en feitelijk heb ik nog wel één tot twee jaar te gaan, voordat het terug de lengte is die ik had.
    Maar als je het echt wilt, en er eigenlijk al zo lang over nadenkt en het overweeg om te doen, dan zou ik het gewoon doen (;


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik zou niet voor volledig kaal gaan.
    Zoals eerder al gezegd: doe het in enkele stappen. 1 grote stap en dan zie je meteen of kort haar je staat.
    Ik zou niet voor kaal gaan. Zeker als je nu al een twijfelaar bent. Je zou je mogelijk nog onzekerder voelen als mensen op straat je gek aankijken omdat een vrouw kaal is.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    I wouldn't do that. Nevvah.


    No growth of the heart is ever a waste

    Op basis van jullie reacties heb ik er nog eens over nagedacht. Ik heb min of meer besloten het eerst zo te knippen, dan een weekje of zo te wachten en als ik goed gewend ben aan het idee van heel erg kort haar, de rest er gewoon af te scheren. Lijkt jullie dat een goed idee?

    Twijfelaar schreef:
    Op basis van jullie reacties heb ik er nog eens over nagedacht. Ik heb min of meer besloten het eerst zo te knippen, dan een weekje of zo te wachten en als ik goed gewend ben aan het idee van heel erg kort haar, de rest er gewoon af te scheren. Lijkt jullie dat een goed idee?


    Neen. Waarom wil je per se kaal zijn als ik het vragen mag? Om aandacht te krijgen van mensen? Om iedereen te laten denken dat je ziek bent? Nagestaard te worden? Want dat is wat er gaat gebeuren.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2013 - 12:52 ]


    comfort in c h a o s

    Hashirama schreef:
    I wouldn't do that. Nevvah.


    Chaos is a ladder.