• Nu al de zoveelste keer dat iemand een leuke titel wilt, maar zelf niet eentje kan verzinnen. Ik ben er een van. Ik heb al tig story's, waarvan ik de namen allemaal zelf kon verzinnen, maar deze keer eventjes niet, terwijl ik rond dit tijdstip juist altijd inspiratie heb. En raad eens, naar afbeeldingen kijken en dan wel inspirerende helpt niet, voor de eerste keer! Helpt verdomd niet, en vandaar dit topic.
    Mijn story gaat over.. tamtamtam.. Percy Weasley & Oliver Wood uit H(arry) P(otter) *applausje!* En ja, ik ship ze. GOT PROBLEMS? Kiddinggg.
    Harry Potter, Zweinstein en al dat gedoe bestaan niet, alleen Hermelien en de jongens. Percy en Oliver zijn gewoon normale jongens die in een normaal wereld leven.

    Verhaallijn
    Percy Weasley was een trotse jongen, had een hart van goud (volgens zijn vader) en was zeventien jaar oud toen hij naar het stadje Nell (bestaat niet), in Duitsland verhuisde. Hij had afscheid genomen van zijn vriendengroepje, waar inmiddels vier jongens aan deelnamen, maar zonder Percy waren het er maar drie. Percy wist zeker dat hij één iemand niet ging missen en dat was wel Hermelien. Ze hadden elkaar nooit gemogen door redenen en daar hield het ook bij. Verdrietig was Hermelien dus niet toen ze het nieuws hoorde van de verhuizing, maar blij kon je het ook niet noemen.
    Percy's nieuwe huis zag er volkomen sip, stoffig en donker uit. 's Nachts durfde Percy zelfs niet naar de wc te gaan, omdat er een spinnenweb zat in de hoek, met tig spinnen. En raad eens, overdag had hij hetzelfde probleem.
    Zijn school beschrijven kon je bijna niet, wel zou je beschrijving geslaagd zijn met een paar woorden. De school stond vooral bekend om de saaie docenten - die zichzelf professors noemden. Het heette 'The School Of The Dark' wat Percy echt héél apart vond. In de buurt stikte je van de gothic-meisjes, emo-jongens en alles in die stijlen. Het was compleet anders dan in Berlijn, waar Percy hiervoor woonde. Iedereen droeg daar vrolijke kleuren en verschilden van elkaar, en in Nell was het écht wel anders.
    Percy's moeder zei dat dit wennen werd. Percy's eerste stap in de school klonk ook niet veilig. De schoen klonk echt heel hard op de vloer, waardoor alle mensen die toevallig voorbij liepen omkeken door het galmende geluid. Meteen werd Percy warm verwelkomd, rondgeleid en begeleid. Het beviel Percy niet, niet alleen de school - de hele buurt. Zelfs zijn huis, waar hij niet eens fatsoenlijk naar de wc kon gaan.
    Iedereen scheen vrienden te zijn, behalve Percy - 'de nieuweling van Nell'. Percy was de enige die nog normaal was in Nell, de rest waren - hoe zijn vader dat noemde - vampiers. Zelf geloofde Percy daar niet in, maar hij had de vermoeden.
    Na vier maanden kwam uiteindelijk nog een nieuweling in Nell - die tot Percy's verbazing naast hém ging wonen. Meteen wou Percy zich voorstellen, hoopvol dat hij niet de enige was die anders waren dan de burgers daar. Het was waar. De jongen was net als Percy - een 'normale' jongen. Percy was helemaal dolblij en de jongen stelde zich voor als Oliver Wood.
    Hij ging naar dezelfde school als Percy, wat Percy alleen maar gelukkiger maakte. Oliver vond Nell ook vrij raar, en zijn huis ook. Na een week of acht twijfelden ze of het echt vampiers waren en ze gingen op onderzoek uit en vonden rare aanwijzingen over The School Of The Dark (ook wel TSOTD genoemd). Ze ontdekten steeds meer, maar Percy begon meer te voelen voor zijn vriend. Ging het meer dan vriendschap worden? Sterker nog, wat had de school te verbergen?

    Alvast bedankt als je me hiermee wilt helpen!
    Liefs, me.


    Some people are art and do art at the same time

    Ik weet niet precies in wat voor stijl je een titel wilt hebben, maar om enkele voorbeeld te geven:

    - Zwarte tovenaars
    - Verboden geheimen
    - De nieuwe duisternis
    - Nachtelijke duisternis
    - Zwart hart
    - De tranen van bloed
    - Donkere Duisternis

    Nah, het zijn enkele voorbeeld ervan. Ik ben niet echt heel goed in titels, maar wat altijd goed klinkt is alliteratie en assonantie. Vaak komt de perfecte titel ook in je op tijdens het schrijven.

    Ps:
    - In je samenvatting staat veel onnodige informatie die niet verhaallijn gerelateerd is.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Geen idee, maar waarschuw me, alsjeblieft!


    Tijd voor koffie.

    Kwijt schreef:
    Geen idee, maar waarschuw me, alsjeblieft!


    26 - 02 - '16

    Destined schreef:
    Ik weet niet precies in wat voor stijl je een titel wilt hebben, maar om enkele voorbeeld te geven:

    - Zwarte tovenaars
    - Verboden geheimen
    - De nieuwe duisternis
    - Nachtelijke duisternis
    - Zwart hart
    - De tranen van bloed
    - Donkere Duisternis

    Nah, het zijn enkele voorbeeld ervan. Ik ben niet echt heel goed in titels, maar wat altijd goed klinkt is alliteratie en assonantie. Vaak komt de perfecte titel ook in je op tijdens het schrijven.

    Ps:
    - In je samenvatting staat veel onnodige informatie die niet verhaallijn gerelateerd is.
    Bedankt voor de titels + de tip over de verhaallijn. Ik faal echt in verhaallijnen samenvatten, let dus niet daarop :3 Maar goed, denk dat het Zwart hart wordt, die spreekt me het meest aan en lijkt me het meest origineel.
    Nogmaals bedankt!


    Some people are art and do art at the same time