Persefoneia schreef:
(...) Bedankt voor je info. Ik weet dat Krav Maga behoorlijk ruig is. Daar ben ik ook een beetje bang voor. Maar ja, aan de andere kant, op straat zal het er ook niet soepeltjes aan toe gaan als je bedreigd word. Vechtsporten heb ik altijd al interessant gevonden, maar ik wil geen vechtsport volgen voor wedstrijden, shows, meditatie ect. Gewoon simpel om mezelf te kunnen verdedigen. Ik werd vroeger soms gepest (niet vaak, maar soms) maar ik durfde nooit voor mijzelf op te komen omdat ik bang was dat ik dan moest vechten (want bij mij op school kwamen vaak gevechten als je al opkwam voor jezelf als je ruzie had of gepest werd). En ik voel me s'avonds vaak niet fijn als ik alleen loop (wat soms moet) en ik ben er klaar mee om altijd bang te zijn. Ik wil gewoon mijzelf kunnen verdedigen in verschillende situaties. Mijn broer en een vriend van hem zijn twee jaar geleden beroofd en flink in elkaar geslagen in de stad. Ik wil me daarop kunnen voorbereiden. Het is maar beter dat je het kan en het niet nodig hebt dan dat je het nodig hebt maar het niet kan:-)
Trouwens ook gedacht aan Kickboksen? Dan leer je gegarandeerd flinke klappen uitdelen en krijgen. Dat kan er ook ruig aan toe gaan, maar je leert in ieder geval jezelf op een goede manier af te weren en aanvallen. Word je geraakt, dan komt het puur omdat je het niet goed deed en dat weet je dan ook voor de volgende keer.
Ik snap het wel hoor, mijn ouders hadden mij verplicht om op vechtsport te gaan en ik mocht dan kiezen welke, puur zodat ik in ieder geval wat terug kon doen mocht ik eens lastig gevallen worden. Ik ben ook iets kleiner dan jou, vrij dun en ik was altijd heel verlegen en onzeker, zelfs bij mensen die ik al jaren kende. Ik heb ook een tijdje ook helemaal met niemand gepraat en het heeft dan ook echt heel veel effect op mij gehad. Nog steeds loop ik liever helemaal om wanneer ik een groep mijn kant op zie komen, maar iemand die mij als slachtoffer zou uitkiezen zou een groot probleem hebben.
Ik moet trouwens denk ik wel even aangeven van wat er in de video's te zien is, niet altijd erbij komt kijken op andere scholen. Bij mijn school gaan die examens om een band hoger te komen op die manier, maar Taekwondo wordt op verschillende manieren gegeven. :') Meeste scholen hebben dan ook wedstrijden met andere scholen, die van mij heeft dat weer niet. Mijn school is ook vooral op cultuur gericht aangezien mijn Grootmeester zelf volledig Koreaans is en amper Nederlands kan spreken, vele scholen zijn ook gewoon vooral bezig met sparring. Zo weet ik van mijn vriend en zijn broertje dat toen zij Taekwondo deden, zij vooral alleen aan sparren deden en dat hun band volgorde afweek van die van mij, het is maar net wat voor vereniging het is.
[ bericht aangepast op 23 april 2013 - 14:13 ]
''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''