• Op YouTube zie je overal staan wat 'echte' muziek. -Als in, bij de reacties etc.
    Nu ben ik eens benieuwd. Wat vinden jullie echte muziek?
    Je kunt wel zeggen, echte muziek is je eigen mening. Maar naast heel veel 'topstukken' volgens jou, zijn er ook algemene topstukken, zogenaamde klassiekers.
    Dus.. Wat vinden jullie dat een klassieker is?

    Ik vind echte muziek, muziek die eeuwig beroemd blijft, zoals ABBA, Queen en The Beatles. (Alle bands die mijn ouders en zusje niets vinden. ^^)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Een klassieker is voor mij een liedje dat haast iedereen kent en dat ik ook echt een goed liedje vind. Bijvoorbeeld de liedjes van Les Miserables.


    Physics is awesome

    Ik ga het toch zeggen: Iedereen denkt daar heel anders over.
    Sommigen zeggen dat One Direction echte muziek is, anderen zeggen dat het The Wanted of Lana Del Rey is. ;p

    Wat ik vind? Ik vind 'echte' muziek zoiets in de stijl van P!nk of ABBA.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Dat vind ik moeilijk om te zeggen. Voor mij zijn klassiekers de nummers die ik van jongs af aan ken en altijd zal waarderen, zoals Nothing Else Matters van Metallica en Still Of The Night van Whitesnake.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Klassiekers? Liedjes die heel gekend zijn en door de meerderheid wel goed gevonden wordt. Meestal zijn dat artiesten van de vorige generatie, maar die nu nog steeds gekend zijn. ^^


    Take me to wonderland

    Daar is geen definitie aan te geven. Maar ik denk dat tijdloze muziek het beste aansluit bij 'echte muziek'. Tijdloze muziek is voor mij iets wat na decennia's nog steeds (volop) geluisterd wordt en niet heel tijdsgebonden is.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Echte muziek is voor mij klassiek, dat vind ik echt prachtig. Pop en R&B, ik ben er fan van, maar als ik echte muziek wil zet ik Yann Tiersen of een andere componist op. Echte muziek is voor mij iets waar ik een emotie in hoor. Iets wat niet over mooie vrouwen, geld of andere rijkdom gaat, maar over emotie en dat je er zelf ook emotioneel van kan worden.

    Onder 'echte' muziek versta ik ook Queen. Zij zijn voor mij ook uitvinders van de muziek en - tot nu toe - heeft niemand hen kunnen evenaren, in welke gezongen muziek dan ook.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Echte muziek is iets wat met instrumenten gemaakt is. Niet met computers aangepast of weet ik veel wat.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Sixer schreef:
    Echte muziek is iets wat met instrumenten gemaakt is. Niet met computers aangepast of weet ik veel wat.


    Radiohead is ook niet volledig instrumentaal is dat dan geen échte muziek?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Radiohead is ook niet volledig instrumentaal is dat dan geen échte muziek?


    Geen idee, nooit geluisterd. Maar ik bedoel meer zo van die hard style dingen.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Ik denk dat je niet kunt zeggen wat 'echte' muziek precies is.


    Searching heavens for another earth

    Tja, lastig. Ik denk, simpel gezegd, als het een verhaal vertelt ^^ Ik noem 't zelf zielmuziek, als je merkt dat iemand zijn ziel en zaligheid in 't stuk heeft gegoten.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Echte muziek (mijn mening) : klassiekers, The Beatles, The Rolling Stones, Queen, Abba ja inderdaad die, niet dat ik za allemaal even goed/leuk vind maar dat zie ik wel als echte muziek. Echter dan tegenwoordig dat zijn allemaal remixen van oude liedjes.

    [ bericht aangepast op 13 april 2013 - 21:35 ]


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik zou ook 'klassiekers' zeggen, maar langs de andere kant vind ik artiesten die tegenwoordig nog met hun eigen sound komen en niet erop los coveren en dus misschien minder bekendheid hebben ook om naar op te kijken ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Echte muziek is voor mij alles behalve de muziek van tegenwoordig, degene die volledig of voor drie vierde door de computer gemaakt word of bewerkt.


    comfort in c h a o s

    Leviosae schreef:
    Echte muziek (mijn mening) : klassiekers, The Beatels, The Rolling Stones, Queen, Abba ja inderdaad die, niet dat ik za allemaal even goed/leuk vind maar dat zie ik wel als echte muziek. Echter dan tegenwoordig dat zijn allemaal remixen van oude liedjes.

    Beatles* :v)


    "I shut my eyes in order to see.'