• Voor school moet ik een betoog houden samen met iemand. Onze stelling is: 'De cito-toets moet afgeschafd worden.'
    Ik ben voor deze stelling, alleen ik moet iets van 10 argumenten voor hebben. Dit soort argumenten heb ik al:
    1. Persoonlijke ervaring
    2. Persoonlijke ervaring
    3. Economisch (duur)
    4. Sociale vaardigheden (samenwerking, etc.) worden niet getest
    5. Onbetrouwbaar (gokken, momentopname)
    6. Zorgt voor extra stress/spanning

    Mijn vraag aan jullie is: weten jullie nog wat argumenten?


    There is nothing more badass than being yourself

    Wat is nu net het verschil tussen één en twee? :p


    Take me to wonderland

    Itami schreef:
    Wat is nu net het verschil tussen één en twee? :p


    Nou, het zijn twee verschillende soorten ervaringen.xd Eigenlijk slaan ze beide wel op hetzelfde, maar dat krijg je sowieso als je zoveel argumenten moet hebben.


    There is nothing more badass than being yourself

    Bullshit(cat) Serieus mijn advies had niks te maken met mijn score. Mijn basisschooljuf wou me volgens mij nog een slecht gevoel toevertrouwen. Ik moest elke dag op school aanhoren dat ik het beter kan en kon maken.(cat)

    [ bericht aangepast op 1 april 2013 - 16:45 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Voor leerlingen met faalangst is een cito zenuwslopend, vooral omdat de druk in het laatste jaar hoger ligt. Hierbij krijg je dan een niveau uit wat misschien stukken lager ligt dan het niveau dat je werkelijk aankan. Ditzelfde geldt voor ziekte. Als jij je die dag niet lekker voelt en een cito met barstende hoofdpijn gaat maken heb je kans dat je score lager is dan het niveau wat je werkelijk kan hebben.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Mogelijkheden als afkijken, waardoor de toets niet klopt.
    Cito-toets heeft geen middelbare-school-niveau, waardoor het onbetrouwbaar is. Velen die volgens de cito naar vwo konden belandden op de havo.
    Het is niet erg belangrijk, op je examen/cv staat echt niet je cito-score.

    I dunno, ik zeg maar wat.


    If a writer falls in love with you, you can never die