• Voor een profielwerkstuk op school moeten ik en xPhaedra een onderzoek doen naar het fenomeen: 'kinderen krijgen op middelbare leeftijd'. Hiervoor moeten wij meningen van verschilende personen horen en aangezien hier veel mensen zitten met een duidelijke mening, willen we jullie vragen om een een kleine enquête in te vullen. Alvast bedankt!



    Hoe oud ben je?

    Hoe oud zijn je ouders?

    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc.

    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen?

    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom?

    Ben je gelovig?

    Zoja, welk geloof en heeft je geloof invloed op wanneer je kinderen krijgt?

    [ bericht aangepast op 21 maart 2013 - 13:29 ]


    Tell me about it, stud.

    Hoe oud ben je?
    15 jaar
    Hoe oud zijn je ouders?
    Moeder: 41 jaar
    Vader: 52 jaar
    Wat vind je van de leeftijd van je ouders?
    Precies goed
    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen?
    Ik denk niet dat er een ideale leeftijd is.
    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom?
    Dat moet diegenen zelf maar weten, maar ik zou het nooit doen.
    Ben je gelovig?
    Nee

    Hoe oud ben je? 15
    Hoe oud zijn je ouders? mijn moeder is 35 en mijn vader is 43
    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc. ik vind het wel goed.
    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen? rond de 25
    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom? Ja, soms zijn de ouders dan niet meer instaat om dingen te doen met het kind, waar jongere ouders wel toe in staat zijn. Waarschijnlijk komt het ook wel een beetje omdat ik een jonge moeder heb en dat zelf heel fijn vind.
    Ben je gelovig? nee


    We've lived in the shadows for far too long.

    Hoe oud ben je? 17.
    Hoe oud zijn je ouders? Moeder - 48. Vader - 56
    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc. Gewoon goed.
    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen? Er is geen ideale leeftijd vind ik. Het is belangrijker dat een stel alles goed op een rijtje heeft, een huis, een baan, dat soort dingen.
    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom? 40 vind ik nog wel kunnen.
    Ben je gelovig? Nope.
    Zoja, welk geloof en heeft je geloof invloed op wanneer je kinderen krijgt? x


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Hoe oud ben je? 18

    Hoe oud zijn je ouders? 52 en 46

    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc. Ik vind het goed. ^^

    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen? 26

    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom? Ja, gewoon om het feit dat kinderen graag ouders hebben die jonger zijn en de kinderen gaan waarschijnlijk veel vroeger dan anderen afscheid moeten nemen van hun ouders.

    Ben je gelovig? Ja

    Zoja, welk geloof en heeft je geloof invloed op wanneer je kinderen krijgt?
    Eclectische wicca. Ik ben wat losser omtrent de wicca rede en met bepaalde aspecten van Wicca ben ik niet akkoord, waardoor ik mezelf niet graag wiccan noem.
    En nee ik ga mijn kinderen mijn geloof niet opdringen. Ze mogen zelf kiezen waar ze in geloven.


    Take me to wonderland

    Hoe oud ben je?
    Over een week 15 jaar

    Hoe oud zijn je ouders?

    Mijn vader 50 en mijn moeder 47

    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc.
    Precies goed.

    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen?
    Rond de 27 jaar denk ik.

    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom?
    Het is wel laat maar als de ouders er goede redenen voor hebben..

    Ben je gelovig?
    Ja.

    Zoja, welk geloof en heeft je geloof invloed op wanneer je kinderen krijgt?
    Ik ben christelijk maar ik laat mijn kinderen later opgroeien hoe ze het zelf willen en ze mogen geloven wat ze zelf geloven.


    Don't tell me sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hoe oud ben je?
    Zeventien.

    Hoe oud zijn je ouders?
    Mijn moeder is 47 en mijn vader is 50 jaar oud.

    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc.
    Ik vind het goed. Ik heb een oudere broer van twintig, mijn ouders waren dus 27 en 30 toen ze hun eerste kind kregen en dat vind ik een mooie leeftijd.

    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen?
    Eind twintig - begin dertig. Sowieso vind ik dat je eerst een stabiel huisje-boompje-beestje moet hebben.

    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom?
    Nee, dat vind ik niet. Al zou ik mensen wel aanraden eerder te beginnen, gewoon omdat ik denk dat de band met het kind dan sterker zal zijn omdat het leeftijdsverschil dan minder groot is. De generatiekloof is namelijk kleiner. Het kan natuurlijk zijn dat een stel problemen heeft met het krijgen van kinderen, als dit dan later wel lukt, vind ik niet dat je mag zeggen dat ze te oud zijn. Gun hen dat geluk.

    Ben je gelovig?
    Nee.


    everything, in time

    Hoe oud ben je?
    15

    Hoe oud zijn je ouders?
    Mijn moeder is 48 en mijn vader is 52

    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc.
    Wel goed.

    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen?
    Begin dertig.

    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom?
    Ja, dat vind ik eerlijk gezegd wel. Ten eerste omdat er veel meer risico's voor de gezondheid van het kind verbonden zitten aan zwanger zijn op latere leeftijd (je kind heeft een grotere kans op het syndroom of om gehandicapt te raken, etc.) en ten tweede vind ik dat je dan ook gewoon te oud bent. Wanneer je kind vijftien is, ben je als ouder dan 65 en om eerlijk te zijn vind ik dat te oud. Mijn mening is dat je dan als ouder in een totaal andere wereld leeft en geestelijk gezien te ver van je kind af staat. Ook krijgen veel mensen rond deze leeftijd gezondheidsproblemen en zitten hun kinderen dus al op veel jongere leeftijd opgescheept met eventuele zorg voor hun ouders.

    Ben je gelovig?
    Nee

    Zoja, welk geloof en heeft je geloof invloed op wanneer je kinderen krijgt
    -


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Liberacorpus schreef:
    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom?
    Ja, dat vind ik eerlijk gezegd wel. Ten eerste omdat er veel meer risico's voor de gezondheid van het kind verbonden zitten aan zwanger zijn op latere leeftijd (je kind heeft een grotere kans op het syndroom of om gehandicapt te raken, etc.) en ten tweede vind ik dat je dan ook gewoon te oud bent. Wanneer je kind vijftien is, ben je als ouder dan 65 en om eerlijk te zijn vind ik dat te oud. Mijn mening is dat je dan als ouder in een totaal andere wereld leeft en geestelijk gezien te ver van je kind af staat. Ook krijgen veel mensen rond deze leeftijd gezondheidsproblemen en zitten hun kinderen dus al op veel jongere leeftijd opgescheept met eventuele zorg voor hun ouders.


    Sinds wanneer is 40 + 15 = 65? :Y)


    i put the fun in funeral

    Hoe oud ben je?
    18

    Hoe oud zijn je ouders?
    No fucking idea. Mijn moeder ouder dan 45, mijn vader ouder dan 50.

    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc.
    Weet ik veel? Wat maakt het uit?

    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen?
    Er is geen ideale leeftijd. Zolang je maar goed voor je kind kunt zorgen vind ik elke leeftijd ideaal. En met goed voor je kind zorgen, bedoel ik dat je het dus niet bij je ouders hoeft te dumpen, je zelf voor alle kosten op kunt komen, je tijd wilt opofferen voor het kind, dat je een dak boven je hoofd hebt, allemaal dat soort dingen. Als je dat allemaal hebt en kunt met 16, vind ik 16 een goede leeftijd. Kun je dat pas met 23, dan vind ik dat een goede leeftijd.

    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom?
    Nope, waarom zou dat te oud zijn? Ik vind het eerder een goede leeftijd. Je kunt tenminste je kind iets leren, omdat je wat van de wereld hebt gezien. Ik heb veel liever dat mensen 40 zijn en dan een kind krijgen, ipv. dat ze 16/17 zijn en dan een kind krijgen.

    Ben je gelovig?
    Nee

    Zoja, welk geloof en heeft je geloof invloed op wanneer je kinderen krijgt?
    /

    [ bericht aangepast op 21 maart 2013 - 17:55 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Hoe oud ben je? 19

    Hoe oud zijn je ouders? 50 en 47.

    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc. Prima.

    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen? Ik heb geen idee, ik denk dat dat voor veel mensen verschillend is. Je moet er gewoon aan toe zijn.

    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom? Wat leeftijd betreft vind ik het niet te oud, maar tegen die leeftijd is de kans dat je een ongezond kind ter wereld brengt groter en om die reden vind ik het wel te oud.

    Ben je gelovig? Ik ben christelijk opgevoed, maar ik geloof zelf niet.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Backfire schreef:
    (...)

    Sinds wanneer is 40 + 15 = 65? :Y)


    Oh, lol, dat was heel dom >.<
    forget about it


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Hoe oud ben je? 15 jaar bijna 16

    Hoe oud zijn je ouders? moeder 42 en vader 44

    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc. Wel goed

    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen? Tussen de 23 en 30 jaar.

    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom? Ja, je ouders kunnen niet veel met je doen als jezelf richting de 20 gaat en ze zouden nooit echt met hun kleinkinderen iets kunnen doen

    Ben je gelovig? Ja, niet streng gelovig maar ik ben gedoopt, communie, vormsel enz. Ik ga niet elke week naar kerk ofzo

    Zoja, welk geloof en heeft je geloof invloed op wanneer je kinderen krijgt? Christelijk, nee ik denk het niet, wel zou ik graag willen dopen en hun communie, maar het heeft geen invloed denk ik


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Hoe oud ben je? 18.
    Hoe oud zijn je ouders? Mama: 42, Papa: 44.
    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Ik vind het fijn dat ze niet heel oud zijn.
    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen? 25+ - 30
    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom? Persoonlijk zou ik na mijn 30e geen kinderen meer willen omdat ik geen oude moeder zou willen zijn. Mijn moeder was 24 toen ik werd geboren, en dat vind ik een prima leeftijd. Maar aangezien ik waarschijnlijk pas rond mijn 24e klaar ben met school, lijkt het me sterk dat ik dan al kinderen heb.
    Mijn oom daarin tegen is 43, en heeft een dochtertje van 4. En om eerlijk te zijn vind ik 40+ wel al te oud dus om dan nog kinderen te krijgen.

    Ben je gelovig? Nee.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2013 - 18:20 ]


    Alleen maar tranen van geluk

    Hoe oud ben je?
    17 jaar

    Hoe oud zijn je ouders?
    Mijn moeder is 41 en mijn vader is 48

    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc.
    Prima, ik vind ze nog fris en ze denken nog met de jeugd mee, haha!

    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen?
    Tussen de 25 en 30
    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom?
    Ja, dan had je al bijna oma kunnen zijn van je kind! Hahaha, nee dat is wat te overdreven, maar ik denk dat er dan gewoon een generatiekloof gaat onstaan tussen ouder en kind. Dat je niet goed met je kind kan meepraten en het kind minder goed begrijpt.

    Ben je gelovig?
    nee

    Zoja, welk geloof en heeft je geloof invloed op wanneer je kinderen krijgt?
    Geen


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Hoe oud ben je?
    16 jaar.
    Hoe oud zijn je ouders?
    Mijn vader is 53 en mijn moeder 51.
    Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc.
    Had wel wat jonger gekund.
    Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen?
    Als je meerdere wilt, vanaf je 25ste. Als je er maar één wilt, vanaf je 30ste.
    Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom?
    Ja, omdat je als 20 jarige niet voor je 60+ ouders wilt zorgen.
    Ben je gelovig?
    Nee, gewoon nee.
    Zoja, welk geloof en heeft je geloof invloed op wanneer je kinderen krijgt?
    Ik vind dat mijn kinderen (als ik die krijg) later zelf mogen beslissen waarin ze willen geloven. Zelf ga ik mijn kinderen geen geloof meegeven.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2013 - 19:32 ]


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."