Dit is geen dieettopic of iets in die trant, maar een puur psychologisch probleempje.
Een jaar of 3 geleden was ik wat aan de chubby kant. Ik heb mijn levensstijl toen drastisch omgegooid en ben snacks en snoep volledig gaan mijden, alleen nog maar gezond gaan eten en meer te bewegen. Met succes. Ik viel af en loop nu in maat 36 rond.
Maar nu heb ik het gevoel dat ik erin ben doorgeschoten. Meestal is het geen punt om geen snoep te nemen want ik heb er uit mezelf nooit behoefte aan. Maar als ik een keer niet onder een bepaalde snack of iets uitkom (zoals toen mijn lieve huisgenoot zonet met een vers koffiebroodje aankwam die hij speciaal voor mij had meegenomen en ik dus wel met hem moest opeten), voel ik me achteraf hartstikke schuldig en begin ik alweer te bedenken wat ik voor de rest van de dag moet laten staan om die caloriebom enigszins onschadelijk te maken, of ik morgen een balansdag moet nemen (wtf, I know), en hoeveel ik moet sporten nu.
Ik vind het echt ontzettend irritant dat ik zo denk, maar dat schuldgevoel blijft tussen mijn oren. Ik wil gewoon niet meer terug naar waar ik vandaan kwam en ben daarom ontzettend para geworden wat eten betreft. :C
Mensen die zich hierin herkennen of tips voor me hebben om even lekker normaal te doen?
ars moriendi