• Hoi!

    Ja, ik plaats het hier even bij.

    Ik wil misschien een jaar highschool in Amerika gaan doen, om zo te kunnen bedenken wat ik later wil gaan doen en om de ervaring. Vroeger leek het me altijd leuk om dit te doen etc. dus ik wil toch de mogelijkheden bekijken.

    Het is duur, maar ik daar ben ik over aan het nadenken :'D

    Alleen, ik vroeg me af. Ik en mijn vriend zijn 2 jaar samen nu. En ik vroeg me af hoe jullie daarover denken. En over heimwee. Ik zie mezelf er namelijk wel eens voor aan om dat te krijgen. Maar aan de andere kant lijkt me het dat je er zelfstandiger door wordt.

    Hebben jullie hierover ervaringen? Of tips, etc?


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Tja, dat wordt latten. :')

    ~ Je gaat hem behoorlijk missen en op momenten dat jij hem nodig hebt of andersom, kun je niet eventjes het vliegtuig pakken naar Nederland of Amerika.
    ~Jullie kunnen wel veel mailen, sms'en, bellen en cammen. Onthou wel dat bellen nogal duur gaat zijn.

    Tja, ik vind niet dat jouw vriend jouw toekomst in de weg moet staan. Natuurlijk is het naar dat je hem niet veel gaat zien en minder zult spreken, vooral met de tijdverschillen. Maar als jij voor een toekomst wilt zorgen en jij dit als een optie ziet moet je het doen.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Ik zou het gewoon doen. Zo'n kans heb je maar een keer.+ mocht het ooit uitgaan, dan ben je er geweest. Er bestaat zoiets als Skype.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Praelectio schreef:
    Tja, dat wordt latten. :')

    ~ Je gaat hem behoorlijk missen en op momenten dat jij hem nodig hebt of andersom, kun je niet eventjes het vliegtuig pakken naar Nederland of Amerika.
    ~Jullie kunnen wel veel mailen, sms'en, bellen en cammen. Onthou wel dat bellen nogal duur gaat zijn.

    Tja, ik vind niet dat jouw vriend jouw toekomst in de weg moet staan. Natuurlijk is het naar dat je hem niet veel gaat zien en minder zult spreken, vooral met de tijdverschillen. Maar als jij voor een toekomst wilt zorgen en jij dit als een optie ziet moet je het doen.



    Dat heb ik dus ook. Aan de ene kant heb ik zoiets van; je hebt skype. Maar je moet er ook niet teveel aan denken en elke dag gaan sms'en zodat je met een been in Amerika bent en de andere nog in Nederland.

    En dit klinkt heel stom :') maar ik weet zeker dat het hier door niet uit zal gaan. Het is geen 'verkering' zeg maar, het is een relatie. We zijn er heel serieus over en ik ben nou niet iemand die daarom dus een ander zou willen, omgekeerd trouwens ook niet x3 Het is meer voor de heimwee. Maar als ik daar ben, ben ik er zeker van dat ik constant bezig ben met dingen waardoor ik misschien helemaal geen tijd heb om overdag aan hem te denken.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Ik heb en vriend en ik zit nu voor 4 maanden in het buitenland. Oké da's niet hetzelfde als bij jou, want jij zal wel een jaar weg zijn. Maar als dat echt is wat je wil, dan moet je dat gewoon doen =).
    Skype werkt perfect dusja. =) En


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    xDesire schreef:
    (...)


    Dat heb ik dus ook. Aan de ene kant heb ik zoiets van; je hebt skype. Maar je moet er ook niet teveel aan denken en elke dag gaan sms'en zodat je met een been in Amerika bent en de andere nog in Nederland.

    En dit klinkt heel stom :') maar ik weet zeker dat het hier door niet uit zal gaan. Het is geen 'verkering' zeg maar, het is een relatie. We zijn er heel serieus over en ik ben nou niet iemand die daarom dus een ander zou willen, omgekeerd trouwens ook niet x3 Het is meer voor de heimwee. Maar als ik daar ben, ben ik er zeker van dat ik constant bezig ben met dingen waardoor ik misschien helemaal geen tijd heb om overdag aan hem te denken.


    Ik denk dat je een beetje huiverig bent voor de uren dat je gaat piekeren, vooral in de avond als je in bed ligt. Dwing jezelf gewoon om tien minuten per dag voor het slapengaan aan hem te denken, stuur hem een sms of een mailtje. Dan slaap je veel beter. :3 Je mag heus wel elke dag aan hem denken, dat doe je volgens mij nu toch ook?


    Reading a good book is like taking a journey.

    Persoonlijk trekt het me niet heel erg, maar dat is omdat ik al redelijk wat reizen achter de rug heb en toch enigszins heimwee heb.


    No growth of the heart is ever a waste

    mijn nicht heeft dit gedaan, maar zij heeft het over 2 jaar in 3x half jaar studies gedaan. mja, dat wat universtietair. je kan ook in een land in europa zoeken, zoals engeland? :D

    Maar zoals andere zeggen is dit echt een kans die je eigenlijk moet grijpen als het kan, ik denk dat je vriend het ook wel begrijpt (: maar het gaat wel lastig worden tussen jullie.

    Ik heb een relatie gehad terwijl ik zelf een jaar in Servië zat.
    En als ik heel eerlijk ben, ik heb maar 1 moment echt heimwee gehad en dat was omdat mijn grootvader in dat jaar is gestorven en ik niet bij zijn begrafenis kon zijn. maar voor de rest ben je daar eigenlijk wel altijd druk bezig met iets. je maakrt er ook vrienden. En desnoods als je bang hebt dat je toch heimwee gaat rkijgen, vraag dan aan je vrienden om een avondje samen te hangen enzo. Dan let jer er minder op.
    En spreek met je vriend een paar vaste dagen en uren per week af (niet alle dagen, dat is echt niet goed!) af, waarop jullie kunnen skypen en/of bellen. Dat helpt ook al enorm veel.

    Er zijn open avonden en heel veel websites waar informatie wordt gegeven over zulke reizen. Mijn vriendinnen wilden eerst ook, maar toen gingen ze naar zo'n open avond en bleek dat de highschool waar ze dan heen gingen zoiets was als MAVO in Nederland (en ze doen VWO, dus daar hebben ze niks aan). Ik zou eerst meer informatie gaan opzoeken voordat je besluit of je gaat of niet, want misschien kun je niks vinden of knap je er ontzettend op af als je er iets over hoort. En als je dan echt een goede mogelijkheid hebt gevonden, kun je daarna gaan twijfelen of je wel echt wilt gaan en je vriend missen :Y)


    From these ashes, I will rise

    Als je alleen om de heimwee twijfelt kan je het beter wel doen, heimwee is overkoombaar. Als je bezwaar hebt tegen de enorme kosten, het feit dat je je jaar over moet doen en omdat je ook nog een buitenlandse stage kunt doen wanneer je studeert, dan niet :'D


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik wil dat ook zó ontzettend graag. Alleen dan niet in Amerika maar in Brazilië, of zo. Maar zoals hier boven gezegd wordt, enkel heimwee zou geen reden moeten zijn. Dat is zo'n ervaring, in mijn ogen, zonder meer waard. Maar even een vraagje, hoe zou jij dat willen bekostigen?


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ik zou het in principe kunnen betalen. Mits ik mijn spaarrekening er voor ophef en geen rijbewijs krijg en meer ga werken..
    Inmiddels heb ik besloten het niet te doen. Ik wou dus eerst nog een semester doen, maar dat kostte ookal 8,000 ofzo met zakgeld erbij.

    Dus nu ga ik me opgeven voor 3 weken summer high school in Canada. Vééél goedkoper en klonk 10 keer zo leuk :Y)


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Toen ik in Uganda zat voor twee weken had ik na één dag al heimwee. Ik kende niemand en ondanks dat ik al eens in Afrika was geweest, kwam de cultuurshock erg binnen. Daarbij was het de eerste keer dat ik alleen naar het buitenland ging. Heel lang heb ik dit opgekropte, maar toen ik in de tweede week ging bellen gig het een stuk beter. Op zulke momenten zat ik met een been op t ene continent en met de ander op een ander continent. Toch heeft het me er wel doorheen gespeeld. Ik vond het prettig om on de dag alles even aan een neutraal persoon kwijt te raken die ik al lang kende. Daarbij schreef ik al mijn ervaringen van me af door een blog waar bekende uit NL ook op reageerde. Ondanks mijn heimwee heb ik absoluut geen spijt en wil ik eigenlik heel graag weer terug - een beetje heimwee richting Afrika.

    Meid, hoe goed je relatie ook is en hoe bang je bent voor heimwee, ga, alsjeblieft. Het zal een ervaring zijn die niemand van je afpakt en daarbij overwin je jouw eventuele heimwee. Je kan btw ook een half jaar highschool doen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boira schreef:
    Toen ik in Uganda zat voor twee weken had ik na één dag al heimwee. Ik kende niemand en ondanks dat ik al eens in Afrika was geweest, kwam de cultuurshock erg binnen. Daarbij was het de eerste keer dat ik alleen naar het buitenland ging. Heel lang heb ik dit opgekropte, maar toen ik in de tweede week ging bellen gig het een stuk beter. Op zulke momenten zat ik met een been op t ene continent en met de ander op een ander continent. Toch heeft het me er wel doorheen gespeeld. Ik vond het prettig om on de dag alles even aan een neutraal persoon kwijt te raken die ik al lang kende. Daarbij schreef ik al mijn ervaringen van me af door een blog waar bekende uit NL ook op reageerde. Ondanks mijn heimwee heb ik absoluut geen spijt en wil ik eigenlik heel graag weer terug - een beetje heimwee richting Afrika.

    Meid, hoe goed je relatie ook is en hoe bang je bent voor heimwee, ga, alsjeblieft. Het zal een ervaring zijn die niemand van je afpakt en daarbij overwin je jouw eventuele heimwee. Je kan btw ook een half jaar highschool doen.



    Dankje voor je reactie! Daar heb ik veel aan :3 Het van je afschrijven dmv een blog is inderdaad goed en helpt veel, net zoals gewoon een dagboek bijhouden.
    Helaas is het te duur, maar ik ga alsnog 3 weken naar Canada om daar highschool te volgen. (:


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    xDesire schreef:
    (...)


    Dankje voor je reactie! Daar heb ik veel aan :3 Het van je afschrijven dmv een blog is inderdaad goed en helpt veel, net zoals gewoon een dagboek bijhouden.
    Helaas is het te duur, maar ik ga alsnog 3 weken naar Canada om daar highschool te volgen. (:


    Hahaha, fijn om te horen. En qua kosten kom je er wel. Voor Afrika moest ik excl. inentingen €2500,- betalen. Ik heb veel acties gedaan en je zal merken dat mensen er positief op reageren. Als het om je ontwikkeling gaat zijn bekenden vaak bereid om iets bij te dragen. Wees origineel en vertel je idee in het rond, je weet nooit waar het allemaal goed voor is.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."