• Ik wist niet helemaal zeker of ik dit hier moest plaatsen maar goed

    Ik moet een gedicht schrijven voor school wat voor mij vrede is, maar omdat ik mijn leraar niet helemaal vertrouw ga ik niet opschrijven wat voor mij echt vrede is, maar gewoon het vrede op aarde idee. Alleen het is voor een cijfer en ik moet het voor mijn klas presenteren dus ik wil wel dat het goed is dus iedereen zoveel mogelijk kritiek zodat ik het kan verbeteren!

    Waarom geen vrede?
    Tranen stroomden over mijn wangen
    ik wensde dat ik de pijn kon verbannen
    Zonder te bewegen lag hij daar
    Hij was dood, het was waar
    Waar gaat de wereld nu toch heen?
    Ik wensde dat de schuldigen verdwijnen, nu meteen!
    Hij was vader, 3 kinderen en een vrouw
    Wie had kunnen voorspellen dat dit gebeuren zou?
    De oorlog had het leven genomen van deze man
    Ik vraag mij af of het niet stoppen kan
    Geen oorlogen, ieder land in vrede
    Dan werden dit soort dingen eindelijk vermeden

    [ bericht aangepast op 5 maart 2013 - 22:04 ]


    Dont say why me, say try me

    Ik ben niet zo'n dichter, maar de zin: 'Waar gaat de wereld met ons heen' vind ik raar klinken. 'Waar gaat deze wereld heen?' zou beter klinken. Anders klinkt het net of de wereld met ons ergens heengaat ofzo.
    Verder denk ik dat de schuldige, meervoud moet zijn. Want het zijn meer mensen die de oorlogen veroorzaken.

    Kleine aandachtspunten die ik zo kon vinden (:
    Veel succes & mooi gedicht hoor!


    But calm, white calm, was born into a swan.

    dankjewel ik zal het aanpassen *toe vallig was dat precies het stukje waar ik niet tevreden mee was*
    en dat schuldige in enkelvoud staat is omdat er anders verwdenen moet staan wat niet rijmt :c

    [ bericht aangepast op 5 maart 2013 - 14:51 ]


    Dont say why me, say try me

    BigFatLiar schreef:
    dankjewel ik zal het aanpassen *toe vallig was dat precies het stukje waar ik niet tevreden mee was*
    en dat schuldige in enkelvoud staat is omdat er anders verwdenen moet staan wat niet rijmt :c


    Ohja, nu zie ik dat ook ja!
    Misschien een raar idee, maar zou het dan niet beter het schuldige moeten zijn?
    Als in, het schuldige uit de mens.
    Ben niet honderd procent Nederlands, dus dat zou nog eens heel raar kunnen klinken voor jou haha.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2013 - 14:59 ]


    But calm, white calm, was born into a swan.

    hmmmm ik denk dat ik het zo laat, maar msichien haal ik later die 2 regels gewoon weg xD


    Dont say why me, say try me

    Oh, en je moet wenste in tegenwoordige tijd zetten. Anders klinkt het van, vroeger wenste ik dat.
    Ik wens dat de schuldige verdween.
    Of zoiets als: Ik wens dat de schuldigen verdwijnen, nu meteen!
    Of mag dat niet bij dichten?


    But calm, white calm, was born into a swan.

    mag wel dat klinkt wel beter :)

    dankjewel


    Dont say why me, say try me

    Alsjeblieft (:


    But calm, white calm, was born into a swan.

    Tranen stroomden over mijn wangen.
    En ik vind: Ik vraag mij af of dit niet stoppen kan mooier klinken.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Allereerst is het: Tranen stroomdeN over mijn wangen.
    Daarnaast schrijf je de eerste zin in het verleden en de tweede in het heden, dat loopt echt niet lekker. (dat komt trouwens vaker terug in je gedicht, overspringen van verleden naar heden)


    Bad decisions make good stories.

    Anarose schreef:
    Allereerst is het: Tranen stroomdeN over mijn wangen.
    Daarnaast schrijf je de eerste zin in het verleden en de tweede in het heden, dat loopt echt niet lekker. (dat komt trouwens vaker terug in je gedicht, overspringen van verleden naar heden)


    Dat^


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    okey ik zal het verbeteren


    Dont say why me, say try me

    Hij was vader, 3 kinderen en een vrouw

    Die zin snap ik niet echt...


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Het is wel erg.. Dramatisch, ik mis de nuance een beetje.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Volgens mij moet wensde toch wenste zijn? (Met die foxschaap regel en de s zit er in dus + te) oke eigenlijk weet ik dat niet echt zeker


    Can't control my second personality

    DamnBieber schreef:
    Hij was vader, 3 kinderen en een vrouw

    Die zin snap ik niet echt...


    Hij was een vader van drie kinderen en had een vrouw. :'D



    Het moest "wenste" zijn, niet "wensde", en je moet getallen tot en met twintig altijd uitschrijven, dus wordt het "drie kinderen".
    Het gedicht op zich vind ik wel leuk, maar het raakt me om eerlijk te zijn niet echt. Ik stoor me persoonlijk een beetje aan de rijm, eigenlijk, waardoor ik word afgeleid van de rest. Rijm is natuurlijk een erg herkenbare manier om een gedicht te schrijven, maar je moet dan echt een heel goede dichter zijn om er ook echt iets pakkends mee te kunnen schrijven. Maar goed, daar kun je bij dit gedicht niet meer heel veel aan veranderen, tenzij je het helemaal opnieuw zou schrijven, wat ik je niet aanraad. Wat je wel nog zou kunnen doen is misschien wat meer beeldspraak erin te verwerken; dingen dus niet letterlijk zeggen, maar het op een andere manier beschrijven of met een soort beeld verwoorden. Als je beeldspraak gebruikt lijkt iets vaak meteen meer op een 'echt' gedicht. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan