• Hoi ik heb er is iets waar ik al last van heb zo lang ik me kan herinderen, namelijk alles moet symmetrisch! Het is best wel vervelend, maar als iets niet symmetrisch is erger ik me er enorm aan! Natuurlijk heb ik hier mee leren leven en kan ik het meestal laten voor wat het is, maar toch soms heb ik er wel heel veel last van....

    paar voorbeelden:
    als ik ergens een blauwe streep trek moet er aan de overkant ook een blauwe streep
    als texten niet in het midden staan, maar links uitgelijnd waardoor je per regel rechts veel meer spatie hebt dan links (hiermee heb ik leren leven)
    als ik op mijn linker been krab moet ik ook aan mijn rechter been krabben
    als er in een kamer een bed in een hoek staat, voor mij moet hij in het midden van de kamer of ergens in het midden van 1 muur! (behalve als er in de hoek aan de overkant ook een staat)
    als kleding stukken die helemaal links hangen korter/langer zijn dan de kledingstukken die rechts hangen en dat gelde ook voor de kleding stukken die de op een na meest links zijn en de op een na meest rechts etc (ik bedoel met hangen aan een klerehanger in je kledingkast)
    als mijn linker schoen strakker gestrikt zit dan mijn rechter

    er zijn nog veel meer voorbeelden!

    heeft iemand enig idee hoe het komt en of er wat aan te doen valt?

    [ bericht aangepast op 3 maart 2013 - 16:57 ]


    Dont say why me, say try me

    Scabbia schreef:
    (...)
    Dwangneurose is niet erg. Iedereen heeft het wel, maar op verschillende niveaus. Als het belemmerend is kan je altijd nog hulp zoeken (Bijvoorbeeld Huisarts)

    Niet iedereen heeft dwangneurose (cat) Dan heet 't gewoon een 'tic'.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Blazerer schreef:
    Dit is nog redelijk onschuldig.

    In het kort heeft iedereen 'tiks', kleine dingetjes die je moet doen of dingen waar je totaal niet tegen kan zonder dat er een duidelijke oorzaak voor is.

    Op het moment dat hieruit een handeling voortkomt die je niet kan beheersen noemen we het een dwangneurose. Een dwangneurose (of OCD) zorgt ervoor dat je een irrationele handeling moet doen zonder dat je hier over kan nadenken of redeneren. Als jij je keukenkastje niet precies 12 keer open en dicht doet voor je het huis verlaat dan vliegt het in de fik terwijl je weg bent.

    Nu dan, terug bij het topic. Het ligt er dus aan of iets een tik is of een dwangneurose of jij je zorgen moet maken. Voor zover ik zie zijn het kleine tiks en een paar dwangneurose. Dat hoeft niet per se slecht te zijn maar als je het vervelend vind dan wil je er natuurlijk van af.

    De beste manier om dit te doen is simpelweg jezelf dwingen. Strik met opzet je ene schoen strakker dan de ander, hang je kleding door elkaar en ga voor je kast zitten en ernaar kijken zonder het te veranderen. Het zal een heel vervelend kriebelend gevoel geven maar als je doorzet merk je dat je steeds beter ermee om kan gaan, tot je er niet meer over na hoeft te denken.

    Wat mijzelf betreft, ik haat het als dingen niet symmetrisch staan en ik tik altijd met mijn voet als ik in een auto langs een lantaarnpaal rij (niet als ik zelf rij natuurlijk).
    En dit, ik vind dit zo erg xD



    hierdoor vervallen een heleboel dingen op mijn lijstje van dingen die onder dwangneurosen vallen, maar bij die dingen is dat piur omdat ik het heb afgeleerd...
    overigens komen er ook een heleboel dingen bij

    klein voorbeeltje als ik met mijn nagel een krassend geluid maak zoals je doet als je met je nagel lang een schoolbord gaat. Moet ik drie keer met mijn tanden onder de nagel die het gedaan heeft gaan en drie keer onder de nagel van mijn linker ringvinger, anders krijg ik het geluid (waarvan ik kippevel krijg omdat ik er niet tegen kan) niet uit mijn hoofd... dit is ook als ik eraan denk (wat een stuk of zeven keer is gebeurt nu....

    en daar boven op komt dat ik dat ook bij de vingers van mijn andere hand moet doen omdat het anders niet symmetries is....


    Dont say why me, say try me

    Blazerer schreef:
    Dit is nog redelijk onschuldig.

    In het kort heeft iedereen 'tiks', kleine dingetjes die je moet doen of dingen waar je totaal niet tegen kan zonder dat er een duidelijke oorzaak voor is.

    Op het moment dat hieruit een handeling voortkomt die je niet kan beheersen noemen we het een dwangneurose. Een dwangneurose (of OCD) zorgt ervoor dat je een irrationele handeling moet doen zonder dat je hier over kan nadenken of redeneren. Als jij je keukenkastje niet precies 12 keer open en dicht doet voor je het huis verlaat dan vliegt het in de fik terwijl je weg bent.

    Nu dan, terug bij het topic. Het ligt er dus aan of iets een tik is of een dwangneurose of jij je zorgen moet maken. Voor zover ik zie zijn het kleine tiks en een paar dwangneurose. Dat hoeft niet per se slecht te zijn maar als je het vervelend vind dan wil je er natuurlijk van af.

    De beste manier om dit te doen is simpelweg jezelf dwingen. Strik met opzet je ene schoen strakker dan de ander, hang je kleding door elkaar en ga voor je kast zitten en ernaar kijken zonder het te veranderen. Het zal een heel vervelend kriebelend gevoel geven maar als je doorzet merk je dat je steeds beter ermee om kan gaan, tot je er niet meer over na hoeft te denken.

    Wat mijzelf betreft, ik haat het als dingen niet symmetrisch staan en ik tik altijd met mijn voet als ik in een auto langs een lantaarnpaal rij (niet als ik zelf rij natuurlijk).
    En dit, ik vind dit zo erg xD


    Dat deed ik ook altijd x'D


    i put the fun in funeral

    Woodbury schreef:
    (...)
    Niet iedereen heeft dwangneurose (cat) Dan heet 't gewoon een 'tic'.

    O, Mijn vriendin had het extreem en de dokters hadden het uitlegt aan haar ouders dat iedereen het wel een beetje heeft...
    Het kan ook fout zijn wat ik heb gezegd c:

    [ bericht aangepast op 3 maart 2013 - 18:15 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Scabbia schreef:
    (...)
    O, Mijn vriendin had het extreem en de dokters hadden het uitlegt aan haar ouders dat iedereen het wel een beetje heeft...
    Het kan ook fout zijn wat ik heb gezegd c:

    Hum, in zekere zin, misschien, maar als je het echt over dwangneurose hebt, dan blijft het niet bij 'n paar ticjes. Heheh, ik ben gewoon altijd voorzichtig met 't 'labelen' van mensen. Dat probeer ik er meer mee te zeggen ^^ Net zoals je zou zeggen dat in ieder mens een autist schuilt o.i.d.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Klinkt een beetje autistisch.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Woodbury schreef:
    (...)
    Hum, in zekere zin, misschien, maar als je het echt over dwangneurose hebt, dan blijft het niet bij 'n paar ticjes. Heheh, ik ben gewoon altijd voorzichtig met 't 'labelen' van mensen. Dat probeer ik er meer mee te zeggen ^^ Net zoals je zou zeggen dat in ieder mens een autist schuilt o.i.d.

    Ik snap je punt. Dan is tiks toch en beter woord of het woord 'soort van' erachter plakken.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Scabbia schreef:
    (...)
    Ik snap je punt. Dan is tiks toch en beter woord of het woord 'soort van' erachter plakken.

    Ja, precies :3


    "I shut my eyes in order to see.'

    Cloudburst schreef:
    Klinkt een beetje autistisch.

    *slow clap*


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!

    overigens bij dat voorbeeldje van het krassen met de nagels, de laatste keer dat ik het niet kon doen omdat mijn linker ringvinger tussen een autodeur had gezeten en dus amper een nagel had, was echt verschrikkelijk!
    ik had dat geluid perongelijk met mijn wijsvinger gemaakt ondmiddelijk de handeling daarme voltooid alleen ik kon niet verder... ik was nog erg jong toen en ik ben in een hoekje van mijn kamer minimaal 2 uur lang gaan zitten huilen omdat het geluid bleef hangen uiteindelijk ben ik in slaap gevallen en toen ik wakker werd was het eindelijk weg en toen mijn nagel weer fatsoenlijk was aangegroeid had ik het uiteindelijk alsnog gedaan.....


    Dont say why me, say try me

    Wees gerust, het internet maakt je een stuk gekker dan je werkelijk bent.


    Bad decisions make good stories.

    Hashirama schreef:
    (...)
    LOL ik wou net een foto gaan posten XD. Ik hou van asymmetrie, I'm Kid's mortal enemy. Anyway.
    Inderdaad, wat Blazerer zegt. Ik heb de tik om aan mijn haar te draaien als ik nerveus word.

    Fuck yeah DTK fans.
    Als we het bij biologie / wiskunde over symmetrie hebben, moet ik me inhouden om een opmerking te maken over Kid.

    Ik heb zat trekjes, dus ik snap wat je bedoelt. Dwangneurose maybe.

    Dicapri schreef:
    Dit kan een dwangneurose zijn.


    •*• Lululu •*•

    Blazerer schreef:
    (...)
    *slow clap*


    En wat bedoel je daarmee?


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    En wat bedoel je daarmee?

    Het is op geen enkele manier autistisch, hoewel het autisten vaker OCD neigingen hebben.


    If you want it dead: use fire. Is it not dead? Then you haven't used enough fire!