Blazerer schreef:
(...)
Welkom dan, in het rijk der verlichting!
In alle serieusheid: het is inderdaad niet iets waar iedereen even makkelijk over praat en veel ervan zal je toch met experimenteren moeten leren. Wat bondage en sm betreft zijn de kleine dingetjes zelf wel uit te vissen maar ik zou iets voorzichtiger zijn als je iets meer wilt dan louter vastbinden/laten vastbinden. Er zijn toch wat dingen waar je op moet letten die misschien in eerste instantie niet al te duidelijk zijn.
Wat betreft de rollen in het spel en in het dagelijkse leven is iets wat je vaker ziet. De personen die zich iets rustiger houden kunnen bijzonder goede doms zijn, terwijl mensen die zich juist profileren vaak beter zijn ingesteld op het zien van het genot in onderwerping.
Ik is welkom in het rijk der verlichting, goodie (bloos)
Het is wat zoeken naar wat we allebei fijn vinden en tot waar onze grenzen liggen. Maar inderdaad, je moet voorzichtig zijn wanneer je je meer en meer erin verdiept en bovenal moet je je partner 500% vertrouwen. En tja, een goed codewoord afspreken
![XD XD](/images/smilies/laugh.gif)
Mijn vriend is zelf heel onzeker betreft nieuwigheden en ik had ook eerlijk gezegd nooit verwacht dat hij een Dom kon zijn, maar hij geniet echt van die rush, zoals Mitchel het beschrijft. Vroeger hield ik al van soft sm en bondage (en tja, als kind speelde ik maar wat graag 'de kopppige gevange'
), maar toen ik m'n vriend leerde kennen was dat totaal niet ter sprake. Hij was er wat afkerig tegen omdat hij enkel dat hele extreme beeld had van extreme latex pakjes (hij houdt al niet van latex en heeft het meer voor leer
), een ball gag en zweepjes :'D
Dus op mijn initiatief zijn we enkele jaren terug al met simpele bondage begonnen (aangezien ik dat zelf altijd al fijn vond). We zijn inmiddels enkele stapjes verder gegaan met lichte pijn, allee ja, je snap wat ik bedoel
In de bekende dingen neemt hij ook echt initiatief, maar wanneer het op nieuwe dingen uitproberen staat, wordt hij altijd iets onzekerder en merk je weer dat ik meer de dominante ben in onze relatie zelf. Tot het voor hem meer bekend is (:
Soms vind ik het zelf ook wel wat raar dat ik echt gewoon geniet van die onderwerping - of onderwerping met tegensputteren om m'n Dom te overtroeven, wat toch niet lukt :'D Maar goed, ik ben niet de enigste die zulke dingen opwindend vind, dus echt raar zal het niet zijn :'D Daarbij doet het ook wel vreemd aan om er zo openlijk over te praten. Over seks enzo is dat voor mij echt geen enkel probleem, maar dit onderwerp is onwennig om het er met anderen over te hebben
Ik voel me precies een klein kind dat zich wat schaamt, wat eigenlijk heel belachelijk is
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”