Blazerer schreef:
(...)
Ik had het ook niet per se over one night stands.
Voor mijzelf is het zo dat ik iemand mooi kan vinden, maar dat betekent niet dat ik ze interessant vind. Als ik lichamelijk tot iemand wordt aangetrokken dan moet ik iets in die persoon zien. Het is wat lastig uit te leggen maar het is een bepaalde twinkeling in haar ogen. Iets wat intelligentie, durf, opstandigheid lijkt te zeggen. Als dat gecombineerd wordt met een leuk lichaam dan voel ik zeker een bepaalde aantrekkingskracht.
Intelligentie, durf en opstandigheid? Interessant.
Maar inderdaad, seks en liefde zijn twee verschillende dingen. Al kunnen mannen over het algemeen deze twee het beste gescheiden houden (dat wil niet zeggen dat vrouwen dat niet kunnen, ik ben het levende bewijs dat dat wel kan namelijk). Maar waarom het voor vrouwen lastiger is, is omdat er bij hun oxytocine vrijkomt in het lichaam, ookwel knuffelhormoon genoemd. Na seks willen zij knuffelen en liefde krijgen, terwijl er bij mannen vasopressine vrij komt. Mannen hebben veel minder behoefte aan dit geknuffel, seks is seks voor ze en daarna is het klaar. Maar, er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. (:
And yes, I truly love the human brain.
Bad decisions make good stories.