• Vorig jaar had een vriendin ruzie met een groepje meisjes en ze waren haar echt aan het lastigvallen tot en met. Ze was daar echt bang van geworden en durfde niet meer alleen naar het station. Ik vond het echt erg dus ging ik met haar mee. Toen we op het perron zaten kwam heel de groep naar ons en begon mijn vriendin uit te schelden en ik vond dat ik haar moest verdedigen ( ik vind dat je een vriend nooit in de steek moet laten of moet laten uitschelden) dus ik zei (eerst op een vriendelijke manier dat ze ons met rust moesten laten) laat ons aub met rust, maar dan begonnen ze tegen mij. Mijn moeder heeft me altijd geleerd om voor mezelf op te komen. Dus ik zei "heel stoer met een hele groep tegen twee mensen" en toen begon de heibel.

    Dit jaar is dezelfde vriendin terug bevriend met degene die haar en mij zo hard waren aan het uitschelden. Maar ze is heel erg veranderd, nu is ze een meid met zeer veel steken. Ze is amper 13 en loopt al rond met hoge hakken (voor naar school te gaan) en 3kg make up. Ik herken haar niet meer! Nu ze er terug mee bevriend is haat ze mij ook. (omdat het toen zo erg werd heeft mijn zus zeker niemand bedreigt gewoon gezegt op vriendelijke manier dat ze me met rust moesten laten)

    Vrijdagavond was ik (alleen) terug ik het station toen ze me plots volgde naar mijn spoor en me (wééral) lastigvielen. Ik had tegen een vriendin gezegt (blijkbaar niet zo'n goede vriendin) dat ik de vriendin dat ik verdedigt had en nu mij haatte nu niet meer zo goed kon hebben omdat ze zo geworden was. Nu had die andere vriendin het leuk gevonden om het door te gaan vertellen aan dat meisje. Die vrijdagavond kwamen ze alledrie naar mij en ze bedreigde mij van " als je iets te zeggen hebt zeg het dan in mijn gezicht" ik zeg "laat mij gerust" en nog een paar scheldwoorden werden er naar mijn hoofd gegooid.


    Maandagavond was ik terug alleen kwam er vijf man rond mij staan en drie meisjes kwamen naar mij en zei " als je zus haar nog eens bedreigt dan ga je kloppen krijgen" En ze waren me weer aan het beledingen en mijn zus ook .

    Nu is mijn vraag wat moet ik doen ze laten me niet met rust en ze vallen me aan als ik alleen ben ik ben het beu en wil dat het stopt. (en ik ben altijd alleen want bijna niemand neemt de trein bij mij op het school. kan iemand me helpen?

    Ik zou aan de bellen trekken op school bij iemand waarvan je denkt dat hij/zij naar je luistert. Als ze op school niet luisteren dan naar je ouders gaan. 't Is onvoorstelbaar wat mensen allemaal doen onder groepsdruk.
    En als je je erg onzeker voelt: op een vechtsport gaan :]. Niet in de eerste zin om ze allemaal naar de klote te slaan, maar om je een beter zelfvertrouwen te geven. Ik heb een flink deel aan mijn zelfvertrouwen in zulke situaties als de jouwe te danken gehad aan het feit dat ik redelijk sterk was voor een meisje en ook wist dat mocht het echt serieus worden, dat ze 't ook kunnen krijgen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Geef die zogenaamde vriendin een paar rake klappen. :') Sorry, maar ik kan daar echt zo slecht tegen.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    het probleem is ze zitten op een andere school

    Ik hoop dat je weet dat dit soort gedrag onder pesten valt? Ga naar school, leraren, ouders enz... Je moet aan de bel trekken.
    Oké, dat zag ik te laat. Ouders?

    [ bericht aangepast op 25 feb 2013 - 19:23 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    marmaduke schreef:
    het probleem is ze zitten op een andere school

    Ik zou dan gewoon bij die school naar binnen lopen, desnoods met ouders in het kielzog. Dat zou me echt geen flikker uitmaken hoor :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Hiermee kan je misschien wel naar de politie wegens bedreigingen uiten. Hoewel je dan wel scherp bewijs moet hebben.
    Not sure though.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    ZAYNISHOT schreef:
    Geef die zogenaamde vriendin een paar rake klappen. :') Sorry, maar ik kan daar echt zo slecht tegen.


    Bad decisions make good stories.

    Een enkeltje Noord-Korea zou ze goed doen. (cat)
    Dan ben je 13 jaar... Niet best.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik las stank voor drank ;x

    Ik zou sowieso eens een bezoekje brengen aan die school en zoals Hashirama al zei: neem je ouders mee. Ik hoop dat die lui een flink pak op hun donder krijgen.


    26 - 02 - '16

    ZAYNISHOT schreef:
    Geef die zogenaamde vriendin een paar rake klappen. :') Sorry, maar ik kan daar echt zo slecht tegen.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ga op een vechtsport, en klap ze helemaal de grond in (Y)


    ailoveejoee.

    Ik heb ook in die situatie gezeten en ik ben naar de politie geweest voor één van die meisjes, het probleem met haar was toen opgelost, omdat de politie me serieus nam. Maar dat kwam grotendeels ook doordat zij en haar familie al het één en het ander op hun naam hadden staan. Maar zeggen dat ze je in elkaar willen slaan is genoeg bedreiging om de politie in te schakelen, je hebt geen zekerheid dat ze iets doen, maar als ze het doen, doen ze het goed, dat wel!


    Let it come and let it be