• Ik krijg net een brief van mijn zorgverzekeraar dat ik 114,90 euro moet betalen, omdat ik in het ziekenhuis ben geweest. Dat zou ik niet zo erg vinden als er ook iets serieus was geweest. Maar dat was er dus niet. Goed het verhaal:

Vorig jaar was ik bij Nikki en dacht ik dat mijn lens in mijn oog zat, maar er niet uit wilde. Dit kan erg gevaarlijk zijn en mijn oog compleet kapot maken, dus besloot ik maar naar het ziekenhuis daar te gaan om het te laten controleren. Nou ik dus daar naartoe, bleek dat er niks aan de hand was en dat ik mijn hoornvlies voelde / daaraan trok. (Ja heel idioot, maar goed). Het enige wat die kerel deed was mijn oog openen, met een wattenstokje door mijn oog gaan en toen was ik alweer klaar, want er zat niks in mijn oog.

Ik moet dus 114,90 betalen, omdat een mongool met een stokje door mijn oog gaat. Dat slaat echt nergens op.

Ik ga morgen bellen, want ik ga dat echt echt niet betalen.

[ bericht aangepast op 7 feb 2013 - 19:07 ]

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

DarkSavior schreef:
    (...)
    -prikt je- Aardig zijn.

Ze heeft alle recht hoor Mitchell (:
    Ik vind het niet erg, ik ben vandaag in een sarcastische bui dus sommige mensen kunnen zich aan mij irriteren en het maakt me niet uit (:

Miep

Donoghue schreef:
    (...)

Ze heeft alle recht hoor Mitchell (:
    Ik vind het niet erg, ik ben vandaag in een sarcastische bui dus sommige mensen kunnen zich aan mij irriteren en het maakt me niet uit (:

Okay :Y) Maar goed, daar heb ik nu al dagen last van. De laatste tijd ben ik, volgens mij, echt gemeen tegen Q-ers.

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

DarkSavior schreef:
    (...)
    Okay :Y) Maar goed, daar heb ik nu al dagen last van. De laatste tijd ben ik, volgens mij, echt gemeen tegen Q-ers.

Valt wel mee hoor. Ik vind het wel leuk, sommige mensen die pikken alles en durven niets te zeggen. Ik kan dat al niet waarderen bij mensen die ik écht ken, dus laat staan hier.

Miep

Join the club, ik kreeg een rekening van €40,- voor een gesprek van 10 minuten, terwijl ik er niet eens gezeten heb aangezien meneer de psych het nodig vond om me doodleuk naar huis te sturen omdat ik enkele minuten te laat was...
    Gelukkig is het bij lange niet zoveel als bij jou, maar die verzekeringen zijn echt zwaar shit -.-
    Paar jaar geleden kreeg de kleine een infectie aan z'n vinger en heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen, volop aan de anti-biotica. Besloot de verzekering doodleuk dat ze niet hoefden terug te betalen aangezien de oorzaak onbekend is van de infectie en ze in het ziekenhuis niet konden vinden wat het was.
    Half jaar later ofzo, ik beland in een depressie met opname en al die dipshit, besluit de verzekering dat mijn 'ziekte' niet onder m'n verzekering valt, ondanks dat ik het beste verzekeringspakket heb die een mens kan hebben hier in Belgie (zo ze zeggen -.-) yupz, ik heb op een jaar tijd 5.000€ aan ziekenhuis rekeningen kunnen betalen zonder tussenkomst van de verzekering.

En je maar afvragen waarom je iedere maand braaf betaal.

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

DarkSavior schreef:
    (...)
    Het was een normale arts. Ik had een normale afspraak gemaakt.

Hm, vreemd.

SLOAN.

Ach, je kunt het ook omdraaien: je moet een boel geld betalen omdat een mongool naar de dokter gaat voor helemaal niks (cat)

,aar het is inderdaad een boel geld

quidquid excusatio prandium pro

Ik snap je frustratie. Wat een belachelijke prijs voor zoiets kleins...

“Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

Donoghue schreef:
    Afzetters.
    Vierendelen, meteen.

Don't be like the rest of them, darling

RainbowDash schreef:
    Ach, je kunt het ook omdraaien: je moet een boel geld betalen omdat een mongool naar de dokter gaat voor helemaal niks (cat)

,aar het is inderdaad een boel geld

Nou, ik ga er toch liever heen voor het geval dat er wel iets is.

DarkSavior schreef:
    (...)
    Precies. Ik ben dan liever dat geld kwijt om zeker te weten dat er niks mis is dan dat ik er niet heen ga en er toch iets mis is, waarna mijn oog misschien permanent beschadigd.

"Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

DarkSavior schreef:
    (...)

Dat is een heel goed iets. Helaas kost ook dat tijd en geld van een dokter, dus daarom zou ik proberen altijd de simpelste dingen uit te sluiten: Als je verkouden bent kijk je het een paar daagjes aan of het niet een gewone verkoudheid is, als je een pijnlijke teen heb wacht je om te zien of het niet vanzelf overgaat, en als je opeens veel slechter ziet denk je even na of je je bril op hebt. Oh, en als je bang bent dat je je lens nog in hebt maar hem er niet uit kunt halen: Tel even hoeveel lenzen je in je bakje hebt en kijk of je helder kunt zien met dag oog. Is het antwoord op de eerste vraag ja, en het antwoord op de tweede vraag nee (en zeker als je niks voelt in je oog) dan zou ik niet naar de dokter gaan.

En ik weet hoe je je voelt, ik heb namelijk ooit een zelfde iets gehad. Ik kwam er alleen na even rustig zitten en nadenken al vrij snel achter dat ik mijn lenzen nog in had zitten (had ze de vorige nacht niet uitgedaan) en dat was de reden dat ik zo slecht zag met mijn bril op. Zonder bril zag ik opeens een stuk scherper, en lo and behold, vervolgens vond ik zo twee lenzen in mijn ogen.

Met wat geduld en gezond verstand zijn dit soort bezoekjes te voorkomen. Het is natuurlijk mogelijk om naar de dokter te gaan en ik zou het ook zeker doen als je je zorgen maakt, maar je moet niet raar opkijken dat dat geld kost. Zeker als je naar de SEH gaat kun je dan erg duur uitzijn. Met verzekeraars die steeds minder uitkeren is het helaas zo dat jij degene bent die ervoor moet opdraaien.

Donoghue schreef:
    (...)

Who needs them? Ik ga één keer per jaar naar de tandarts, het enige wat die vent doet is mijn tanden tellen. En een dokter verdient geld naar het luisteren van je verhaal, het "onderzoeken" wat niet meer is dan zogenaamde "misleiding" en dan een recept te schrijven met de kans dat je medicijn een placebo is. We zijn beter af zonder tegenwoordig. En je hebt Nikki om voor je te zorgen (:

Ik vermoed dat de kans dat een arts je een placebo voorschrijft erg klein is. Ik heb het vage vermoeden dat iets dergelijks bij wet verboden is(je zou sowieso kunnen zeggen dat het verboden is via de regeling aangaande informed consent: Een patient moet op de hoogte zijn van een ziekte en de behandeling en moet daarmee instemmen. Iemand een placebo voorschrijven zou dus alleen mogen als de patient weet dat het medicijn een placebo is en als hij of zij daarmee instemt, anders begaat de dokter een GROVE schending van de WGBO en kan hij voor de tuchtraad belanden). Een placebo wordt in onderzoeksettings nog wel eens gebruikt, hoewel daarmee soms ook het reguliere medicijne tegen een aandoening wordt bedoeld.

Overigens is het onderzoek van een dokter een veel interessanter en uitgebreider iets dan het op het eerste gezicht lijkt ^^ Er zijn een aantal boeken over onderzoeken (zowel scans als anamnese als lichamelijk onderzoek als ander aanvullend onderzoek) en de zin en onzin ervan. Het klinkt heel vreemd, maar van alles wat een dokter kan doen om informatie te vergaren is anamnese (het stellen van vragen en luisteren naar de patient) nog altijd veel belangrijker dan scans of testjes. Vreemd, nietwaar?

Tegenwoordig heeft de overheid het wel voor het zeggen. Zomaar geld uit de beurzen van jonge mensen kloppen... Kunnen ze goed.

RainbowDash schreef:
    (...)

Ik vermoed dat de kans dat een arts je een placebo voorschrijft erg klein is. Ik heb het vage vermoeden dat iets dergelijks bij wet verboden is(je zou sowieso kunnen zeggen dat het verboden is via de regeling aangaande informed consent: Een patient moet op de hoogte zijn van een ziekte en de behandeling en moet daarmee instemmen. Iemand een placebo voorschrijven zou dus alleen mogen als de patient weet dat het medicijn een placebo is en als hij of zij daarmee instemt, anders begaat de dokter een GROVE schending van de WGBO en kan hij voor de tuchtraad belanden). Een placebo wordt in onderzoeksettings nog wel eens gebruikt, hoewel daarmee soms ook het reguliere medicijne tegen een aandoening wordt bedoeld.

Overigens is het onderzoek van een dokter een veel interessanter en uitgebreider iets dan het op het eerste gezicht lijkt ^^ Er zijn een aantal boeken over onderzoeken (zowel scans als anamnese als lichamelijk onderzoek als ander aanvullend onderzoek) en de zin en onzin ervan. Het klinkt heel vreemd, maar van alles wat een dokter kan doen om informatie te vergaren is anamnese (het stellen van vragen en luisteren naar de patient) nog altijd veel belangrijker dan scans of testjes. Vreemd, nietwaar?

Dat eerste stuk is zeker waar. In de apotheek krijg je zelfs nooit placebo's mee, de enige uitzondering is voor een test voor kinderen met ADHD, waarin de ouders geïnformeerd worden dat ze voor 3 weken medicijnen krijgen, elke week een andere dosis én een placebo. De ouders moeten ermee akkoord gaan en krijgen een afgesloten envelop mee waarin staat welke week ze wat krijgen, alleen mag die alleen open gemaakt worden in noodgevallen. Voor de rest weten ze het niet omdat ze zo het beste kunnen testen welke dosis (of geen dus) het beste werkt.

Your make-up is terrible

Assassin schreef:
    (...)

Dat eerste stuk is zeker waar. In de apotheek krijg je zelfs nooit placebo's mee, de enige uitzondering is voor een test voor kinderen met ADHD, waarin de ouders geïnformeerd worden dat ze voor 3 weken medicijnen krijgen, elke week een andere dosis én een placebo. De ouders moeten ermee akkoord gaan en krijgen een afgesloten envelop mee waarin staat welke week ze wat krijgen, alleen mag die alleen open gemaakt worden in noodgevallen. Voor de rest weten ze het niet omdat ze zo het beste kunnen testen welke dosis (of geen dus) het beste werkt.

Is min of meer hoe het werkt met alle onderzoeken waarbij gewerkt wordt met placebo's. Alleen: Dan moet je van tevoren toestemming geven voor het meedoen aan een experiment, en dat mag pas als je goed geinformeerd bent. Dus placebo's krijg je niet als gewone patient. Tenzij je naar de homeopaat gaat, die heeft weinig anders.