• Hee allemaal,

    Moet morgen debatteren voor engels en de statement is als volgt:

    "This house believes everyone should be vegetarian"

    Ik moet hier tegen zijn, maar zelf vind ik maar weinig goede tegenargumenten.
    Kunnen jullie dus misschien helpen?
    (Ook al ben je zelf dus miss voor deze stelling; het gaat om argumenten TEGEN VEGETARIERS)

    Thanks!!(Y)

    Backfire schreef:
    (...)

    Maar je snapt mijn punt toch wel over dat dieren niet hetzelfde zijn als planten?

    Ze hebben beide gevoel dat wetenschappelijk bewezen was. Dus op dat niveau niet. Ja, ze zijn anders qua uiterlijk en innerlijk, maar beide leven :Y)

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Mensen knoeien al honderden duizenden jaren met DNA. Alleen nu gaat het wat sneller dan vroeger :Y)

    True true.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Uchiha schreef:
    Voedingsstoffen and shit die we nodig hebben die in vlees zitten omdat we van nature omnivoren zijn (althans, dat was 't toch?).

    Le this.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Je krijgt minder -noodzakelijke- voedingsstoffen binnen?


    Bad decisions make good stories.

    Leeuwen vreten toch ook zebra's. Mensen zijn van nature omnivoren en eten dus graag vlees. Waarom mogen wij dat niet dan?


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Leeuwen vreten toch ook zebra's. Mensen zijn van nature omnivoren en eten dus graag vleeshebben vlees nodig om te overleven. Waarom mogen wij dat niet dan?


    Zoals de paus Benedictus XVI zei: "Als God had gewild dat we vegetarisch waren, had hij ons een langer darmstelsel gegeven. En meerdere magen. En het vermogen om ons eten op te braken en opnieuw op te eten. Amen. En pass me nu die steak, lapzwans!"

    Steak?
    Ja steak!


    quidquid excusatio prandium pro

    Het maakt toch niet uit wat je eet? De mensen mogen zelf weten of dat nou alleen groente enzo is of vlees of beide maakt niet uit ze mogen zelf weten!!!


    May StarClan light your path.

    De reden waarom ik geen vlees eet en wel groentetjes enzo, is omdat de meeste dieren ondierlijk worden behandeld in hun hokjes.


    SLOAN.

    Als dieren niet gegeten worden krijgen we een overschot eraan. Zij eten dan weer onze vruchten en groenten op, waardoor wij ook minder voedsel krijgen om te eten. Het is net de wilde natuur, eten en gegeten worden.
    Zoals al is gezegd, een leeuw eet toch ook allerlei dieren. De mens mag dus net zo goed een varken of een rund eten.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Het s ongezond. As je te weinig vlees binnen krijgt, krijg je ook te weinig ijzer binnen. Hierdoor is de kans op bloedarmoede geoter dan bij een vleeseter. Vegetariers krijgen dan wel soms ijzer pilletjes van de huisarts en / of worden vleesvervangers aangeraden, deze dingen werken toch een stuk minder goed.


    Aan niets denken is ook denken.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Zoals de paus Benedictus XVI zei: "Als God had gewild dat we vegetarisch waren, had hij ons een langer darmstelsel gegeven. En meerdere magen. En het vermogen om ons eten op te braken en opnieuw op te eten. Amen. En pass me nu die steak, lapzwans!"

    Steak?
    Ja steak!


    Hahaha, I'm with the pope on this one, lol :')


    ars moriendi

    Faults schreef:
    De reden waarom ik geen vlees eet en wel groentetjes enzo, is omdat de meeste dieren ondierlijk worden behandeld in hun hokjes.

    Dan koop je biologisch vlees? Problem solved :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Bij vegetarisch eten krijg je een te kort aan ijzer, calcium, vitamine B2 en B12.
    Hiernaast is het ook heel slecht voor kinderen in de groei. Je krijgt een verminderde lengtegroei en een verminderde botaanmaak.
    Hierbij is de echte vegetarische voeding het niet eten van dieren en dierlijke producten zoals melk, kaas, eieren.
    De lactovegetariër eet geen vlees maar wel eieren, kaas en yoghurt bijvoorbeeld.
    Hierin zit ook het verschil dat de lactovegetariër geen kans heeft ook tekorten als ze gevarieerd eten. Bij vegetarische voeding is er kans op de bovengenoemde tekorten.

    Belangrijkste argument:
    Iedereen heeft vlees nodig. Niet te veel, maar in goed mate. Er zitten vitaminen in en is belangrijk voor een goede voeding.
    Waarom moet je zelf lijden (dus ongezond zijn) en geen vlees eten, terwijl dat beest toch al dood is?
    Als jij het niet op eet wel iemand anders


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Ik kijk nu Jamie Oliver en daar gaat het erover dat ze al die konijnen en herten wel af moeten schieten omdat het anders teveel wordt en slecht voor de natuurlijk omdat ze alles opvreten. Nou, wat heb je er dan aan om ze dood te maken maar niet op te eten? Dat is gewoon hoe de natuur in elkaar zit, anders komt er een overpopulatie omdat mensen altijd al dieren gegeten hebben, net zoals dieren andere dieren eten.


    Your make-up is terrible

    Geen vlees willen eten, is gewoon een luxe probleem. Arme mensen in Afrika en waar dan ook ter wereld zouden je waarschijnlijk voor gek verklaren als je ze vertelt dat je geen dieren wilt eten terwijl ze overal te vinden zijn.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.