• Hee allemaal,

    Moet morgen debatteren voor engels en de statement is als volgt:

    "This house believes everyone should be vegetarian"

    Ik moet hier tegen zijn, maar zelf vind ik maar weinig goede tegenargumenten.
    Kunnen jullie dus misschien helpen?
    (Ook al ben je zelf dus miss voor deze stelling; het gaat om argumenten TEGEN VEGETARIERS)

    Thanks!!(Y)

    Planten leven ook, waarom zou je die dan wel uit hun leven mogen rukken en opeten?


    Your make-up is terrible

    Voedingsstoffen and shit die we nodig hebben die in vlees zitten omdat we van nature omnivoren zijn (althans, dat was 't toch?).


    No growth of the heart is ever a waste

    Vlees is veelste lekker :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind het nogal nutteloos, i.p.v vegetarisch te eten, zou ik liever écht helpen voor het milieu, al is het daar nu ook al bijna te laat voor vrees ik.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    -> Titel even aangepast, ivm met de schreeuwende hoofdletters


    I am an idiot, I move.


    :Y) Ik heb btw. niks tegen vegetariërs, alleen tegen de mensen die telkens zeiken als jij wel vlees eet. Of opscheppen dat ze zooo gezond zijn.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:


    :Y) Ik heb btw. niks tegen vegetariërs, alleen tegen de mensen die telkens zeiken als jij wel vlees eet. Of opscheppen dat ze zooo gezond zijn.

    Lol.

    Sorry, ik ga je niet helpen. Ik ben vegetariër.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Beckett schreef:
    Ik vind het nogal nutteloos, i.p.v vegetarisch te eten, zou ik liever écht helpen voor het milieu, al is het daar nu ook al bijna te laat voor vrees ik.

    Ik weet dat er niet naar argumenten vóór wordt gevraagd, maar als je vegetarisch bent, help je het milieu wel "écht", hoor.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    ^ Maar kippen worden wel met duizenden in te kleine hokjes gepropt. Ze leven alleen om gegeten te worden en worden behandeld als voorwerpen. Het voornaamste verschil tussen plant en dier is dat een plant geen emoties of uberhaupt hersens heeft, dus vind het nogal onnozel om planten met dieren te vergelijken. Het grootste deel van de vegetariers eet geen vlees vanwege hun liefde voor dieren of omdat ze gewoon niet van vlees houden, niet vanwege het milieu.

    Ot: ehm... Door geen vlees meer te kopen zijn slagers genoodzaakt om de prijzen te verlagen, en dat kan ten koste gaan van de leefomstandigheden van de dieren omdat daar op bespaard wordt? Dunno, heb geen geweldig economisch inzicht x'D


    i put the fun in funeral

    Oh, ik weet er eentje. Overpopulatie van dieren. Die jullie vleeseters gekweekt hebben.
    Van oorsprong zijn mensen omnivoren.
    Mensen zijn niet gebouwd om op groenten te leven. (Denk aan een niet werkende blinde darm, het niet herkauwen van harde plantencellen etc.)
    Vlees is onvermijdbaar, het zit werkelijk overal! O.o

    Oké, maar dan moet ik wel toegeven. Ja, vegetariërs helpen inderdaad het milieu.
    Ja, er gaat veel energie verloren bij het eten van vlees. Alle energie die een plant geeft krijgen vegas direct binnen en vleeseters via het dier en dat is dus minder.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Backfire schreef:
    ^ Maar kippen worden wel met duizenden in te kleine hokjes gepropt. Ze leven alleen om gegeten te worden en worden behandeld als voorwerpen. Het voornaamste verschil tussen plant en dier is dat een plant geen emoties of uberhaupt hersens heeft, dus vind het nogal onnozel om planten met dieren te vergelijken. Het grootste deel van de vegetariers eet geen vlees vanwege hun liefde voor dieren of omdat ze gewoon niet van vlees houden, niet vanwege het milieu.

    Ot: ehm... Door geen vlees meer te kopen zijn slagers genoodzaakt om de prijzen te verlagen, en dat kan ten koste gaan van de leefomstandigheden van de dieren omdat daar op bespaard wordt? Dunno, heb geen geweldig economisch inzicht x'D


    Er zijn genoeg testen die hebben bewezen dat planten wel degelijk reageren op hun omgeving en pijn kunnen voelen. Waarom is het dan minder erg, omdat ze niet kunnen schreeuwen, maar stilletjes moeten lijden? Het is niet onnozel, mensen denken er gewoon niet over na.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Er zijn genoeg testen die hebben bewezen dat planten wel degelijk reageren op hun omgeving en pijn kunnen voelen. Waarom is het dan minder erg, omdat ze niet kunnen schreeuwen, maar stilletjes moeten lijden? Het is niet onnozel, mensen denken er gewoon niet over na.


    Oké, wacht. Vleeseters eten dus geen planten?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Oké, wacht. Vleeseters eten dus geen planten?


    Nee, ik vind het gewoon hypocriet om alleen geen vlees te eten. Eet dan gewoon stenen of zo.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Er zijn genoeg testen die hebben bewezen dat planten wel degelijk reageren op hun omgeving en pijn kunnen voelen. Waarom is het dan minder erg, omdat ze niet kunnen schreeuwen, maar stilletjes moeten lijden? Het is niet onnozel, mensen denken er gewoon niet over na.


    Totdat ik wetenschappelijk bewijs heb kan ik toch echt niet geloven dat een plant vanbinnen een emotionele achtbaan doorgaat als een van zijn blaadjes wordt afgescheurd hoor.


    i put the fun in funeral