• Hallo (:

    Ik zou heel graag studeren aan Oxford University. Maar ik probeer realistisch te blijven, zeker als ik lees wat er zoal op het internet staat. Ik studeer Economie-Talen (5de middelbaar) en ik zou graag journalistiek of literatuur gaan studeren. Gemiddeld heb ik een 8,5. Hier mijn vragen:
    1) Hoe moeilijk is het om binnen te geraken? Moeilijk ingangsexamen?
    2) Hoeveel kost het gemiddeld?
    3) Zijn er opleidingen in België waarbij je een master/uitwisseling kunt doen in Oxford?

    Bedankt!


    The pen is the tongue of the mind

    Heeft die universiteit geen site waar zoiets op staat?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oakenshield schreef:
    Heeft die universiteit geen site waar zoiets op staat?


    Ik las vooral dingen over het feit dat je gemiddeld een 8 moest hebben. Maar volgens mij hangt dat van verschillende factoren af, niet?
    Prijzen vind ik niet meteen.


    The pen is the tongue of the mind

    Dat wilde ik ook doen! :Y)
    Maar ze nemen alleen de beste aan denk ik :')


    •*• Lululu •*•

    mijn neef studeert in harvard,
    hij heeft gewoon zich ingeschreven en toen een ingangsexamen moeten doen

    Burrow schreef:
    Hallo (:

    Ik zou heel graag studeren aan Oxford University. Maar ik probeer realistisch te blijven, zeker als ik lees wat er zoal op het internet staat. Ik studeer Economie-Talen (5de middelbaar) en ik zou graag journalistiek of literatuur gaan studeren. Gemiddeld heb ik een 8,5. Hier mijn vragen:
    1) Hoe moeilijk is het om binnen te geraken? Moeilijk ingangsexamen?
    2) Hoeveel kost het gemiddeld?
    3) Zijn er opleidingen in België waarbij je een master/uitwisseling kunt doen in Oxford?

    Bedankt!


    Hebben jullie niet een decanaat op school of zo? Want die mensen hebben een vriendin van mij die een jaar highschool gaat doen in Engeland erg geholpen (:


    “A reader lives a thousand lifes before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Cahanagh schreef:
    (...)

    Hebben jullie niet een decanaat op school of zo? Want die mensen hebben een vriendin van mij die een jaar highschool gaat doen in Engeland erg geholpen (:


    Nee, dat hebben we jammer genoeg niet :(


    The pen is the tongue of the mind

    Je Cambridge Diploma halen (heb ik nl.) en dan laten ze je bijna bij elke engelse universiteit binnen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Volgens mij kun je echt beter toch op school gaan praten, met je mentor oid... Ik denk dat die er toch iets meer weten dan wij.


    I am an idiot, I move.

    Volgens mij is het gemiddelde bedrag voor een jaar studeren daar--dat zag ik tenminste in een nieuwsbrief van Qompas--zo'n 11000 per jaar. Dusseh. Ik denk dat je óf echt heel goed moet zijn, of de staatsloterij moet winnen. Easy as pie, nuh? :Y)


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Oxford, ik denk dta je daar zo 20.000 tot 30.000 per jaar betaalt, als ik mij niet vergis. Een heleboel geld, in ieder geval. De overheid van Engeland geeft geen subsidies en ik weet niet wat Nederland uitkeert.


    You can't blame gravity for falling in love.