Blazerer schreef:
(...)
Precies. Mijn punt was eerder dat louter volgens de theorie zou het mogelijk moeten zijn. Het kan niet, natuurlijk. Tevens omdat de hele serie dan op z'n kop zou staan, maar de theorie zelf limiteert niet het gebruik van menselijke transmutatie, noch kan ik mij niet herinneren dat er ergens wordt uitgelegd hoe het komt dat deze uitzondering bestaat.
Ik vrees alleen dat we enigszins zijn weggedreven van het onderwerp van dit topic. <.< Een zeer interessante conversatie niettemin.
Nou, in FMA:B kun je geen "dolls" tot leven wekken of mensen van de dood terughalen, doordat de energie die daarvoor nodig is zo groot zou zijn, dat je jezelf erbij vermoord en anders heel erg verminkt. Dit ligt er natuurlijk ook aan hoeveel energie je te bieden hebt en hoeveel energie de persoon nodig zou hebben.
Daarom verlangt man ook zo erg naar de "
Philosopher's Stone", die enorme hoeveelheden energie bevat. En je weet vast wel waar die energie vandaan komt.
Juist, door het leven van veel levende mensen op te offeren. Hoe meer, hoe groter en beter de steen wordt en hoe langer hij gebruikt kan worden (Wat logisch is)
De "
Philosopher's Stone" betaald als ware het gedeelte dat jij niet kan geven bij de "
Equivalent Exchange".
En ik ben het met je eens. Zeker interessant.
[ bericht aangepast op 26 feb 2013 - 21:19 ]
I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.