• Haaai,

    ik ben dus op een zoek naar een film over onderdrukking. Ik zoek echt alles af maar kan niks vinden wat er echt mee te maken heeft. weten jullie misschien nog films? En dan het liefst over vrouwen die worden onderdrukt want dit is mijn thema voor Nederlands dit jaar!

    xxxxxx


    Love is a strong word. I know what love is, in my own way - Cristiano Ronaldo

    Onderdrukking als in.. Rassenscheiding of oorlog?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Voornamelijk rassenscheiding, zoals je bijvoorbeeld in landen als India en Iran hoort dat vrouwen minder zijn dan mannen en van veel dingen worden buitengesloten. Dat soort dingen


    Love is a strong word. I know what love is, in my own way - Cristiano Ronaldo

    MILANOx schreef:
    Voornamelijk rassenscheiding, zoals je bijvoorbeeld in landen als India en Iran hoort dat vrouwen minder zijn dan mannen en van veel dingen worden buitengesloten. Dat soort dingen


    Ik zat te denken aan The Help, dat is een film over de zwarte hulp bij blanke gezinnen in de jaren zestig van de vorige eeuw.


    Physics is awesome

    Moet het recent zijn? Anders dan kun je misschien the Color Purple gebruiken?


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Dan moet je Persepolis kijken, grote aanrader, wel een animatie. Het gaat over een meisje dat opgroeit in Iran.

    En als je het hebt over rassenscheiding heeft Driving misses daisy wel een goed beeld. Óf Django Unchained, ik heb hem nog niet gezien, maar het gaat wel over de slaverij in die tijd.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    ZeroGravity schreef:
    Moet het recent zijn? Anders dan kun je misschien the Color Purple gebruiken?


    Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Ik heb de film (nog) niet gezien, maar ik ben op ongeveer driekwart van het boek en het verhaal pas heel goed bij je onderwerp.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Dit was ook het eerste waar ik aan dacht. Ik heb de film (nog) niet gezien, maar ik ben op ongeveer driekwart van het boek en het verhaal pas heel goed bij je onderwerp.


    De film is volgens mij wel grotendeels hetzelfde als boek, ten minste, van wat ik me herinneren het is alweer een tijdje terug dat ik het gelezen/gezien heb, maar inderdaad. (: En er zijn nog veel meer films met dat soort thema's die zich in een wat vroegere tijd afspelen, al kan ik er nu even niet zo op nog eentje komen.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Django Unchained, maar daar gaat het niet om de vrouw in het bijzonder. Het is wel een hele goede film als je geïnteresseerd bent in rassenleer, want dit komt heel sterk naar voren. Hij is alleen wel erg heftig af en toe.


    Caution first, always.

    Ahh thanks so much hier kan ik zeker weten wat mee (H)


    Love is a strong word. I know what love is, in my own way - Cristiano Ronaldo

    Django is zo'n leuke film, ik lag echt helemaal dubbel bij het stuk van de zakken. Maar eh, ook heel verantwoordelijk hoor. (cat)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."