• Ik zit in mn examenjaar van HAVO en zit met 2 dingen.

    - op het moment heb ik heel weinig zin om te leren, ik heb bijvoorbeeld nu tentamenweek en morgen mijn laatste toets maar alles lijkt interessanter dan mijn schoolboeken. Hebben jullie tips/motivatie om mezelf weer aan het leren te zetten?

    - na de havo wil ik hbo gaan doen. ik heb heel lang gedacht dat ik de kunstacademie wilde gaan doen, toen wilde ik journalistiek gaan doen, en nu wil ik de lerarenopleiding engels doen. alleen heb ik geen idee of ik dat wel leuk vind. ik heb al tig beroepskeuzetesten gedaan, maar er komt niet echt duidelijk iets uit. Gezien de tijd nu begint te dringen, vroeg ik mij af of jullie ook hiervoor tips hebben....

    alvast bedankt!!
    x


    Everything Is Impossible

    Ik zit in mijn examen jaar van mavo (vmbo tl)
    Maar heb ook hetzelfde hoor, ik moet er echt voor gaan zitten voordat ik ga leren. Ik probeer het gewoon leuker te maken, we hebben bijvoorbeeld op dinsdag en donderdag een groep waar we met ze'n allen gaan leren en elkaar helpen etc.. Dat helpt wel. En gewoon heel goed opletten in de klas maakt het ook een stuk makkelijker..

    En die tweede gewoon zoveel mogelijk scholen bezoeken op open dagen en meeloop dagen aanvragen. Want misschien vind je de opleiding wel heel leuk maar vind je de school verschrikkelijk en dan word je ook totaal niet gemotiveerd..
    Plus zet het op een rijtje waarom je het graag wilt doen.


    "if you cant get someone out of your head, it maybe supposed to be there."

    Dat had ik nou ook in de eerste periode, tot ik mijn punten terugkreeg. Je wilt toch slagen? Je krijgt je diploma niet zomaar, dus je zult toch echt aan de bak moeten. Dat diploma zou voldoende motivatie voor je moeten zijn. En voor je probleem met die opleidingen: ben je naar open dagen geweest? Heb je meeloopdagen gedaan? Dat kan je ook heel erg vooruit helpen in je keuze en als je het dan niet weet, moet je maar misschien een gesprek met je mentor of decaan aanvragen voor advies.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb mijn diploma Mavo, en doe nu Havo 4.
    Het is misschien moeilijk om te zeggen en dan te doen, maar gooi alles wat je liever doet op dit moment aan de kant.
    Want dan kun je jezelf later misschien "belonen" van "als ik alles zo'n beetje ken, ik weer op de laptop mag" bijv.

    Soms doe ik dat, dan leer ik snel, want ik wil niks missen van m'n laptop xD
    But ja,
    En voor wat je wilt, misschien gewoon veel open dagen en meeloop dagen maken. ;O


    Yongguk & Daehyun <33

    CarrotNiall schreef:
    Ik zit in mijn examen jaar van mavo (vmbo tl)
    Maar heb ook hetzelfde hoor, ik moet er echt voor gaan zitten voordat ik ga leren. Ik probeer het gewoon leuker te maken, we hebben bijvoorbeeld op dinsdag en donderdag een groep waar we met ze'n allen gaan leren en elkaar helpen etc.. Dat helpt wel. En gewoon heel goed opletten in de klas maakt het ook een stuk makkelijker..

    En die tweede gewoon zoveel mogelijk scholen bezoeken op open dagen en meeloop dagen aanvragen. Want misschien vind je de opleiding wel heel leuk maar vind je de school verschrikkelijk en dan word je ook totaal niet gemotiveerd..
    Plus zet het op een rijtje waarom je het graag wilt doen.


    Dat idee van samen leren lijkt me wel handig, want dan moet ik wel xD
    En ik ga het dan maar uitschrijven waarom ik de lerarenopleiding zou willen doen :)
    thanks ;)


    Everything Is Impossible

    Insurgent schreef:
    Dat had ik nou ook in de eerste periode, tot ik mijn punten terugkreeg. Je wilt toch slagen? Je krijgt je diploma niet zomaar, dus je zult toch echt aan de bak moeten. Dat diploma zou voldoende motivatie voor je moeten zijn. En voor je probleem met die opleidingen: ben je naar open dagen geweest? Heb je meeloopdagen gedaan? Dat kan je ook heel erg vooruit helpen in je keuze en als je het dan niet weet, moet je maar misschien een gesprek met je mentor of decaan aanvragen voor advies.


    Voor mn gevoel is het Centraal Examen nog jaren verweg, maar ik moet me toch maar zien te motiveren, want ja, als ik nu even doorzet, dan heb ik straks dat papiertje :)

    En ik heb al wat open dagen bezocht, waaronder die voor journalistiek, daarom is het niets voor mij. Volgende week naar de open dag voor die lerarenopleiding, dus hopelijk vind ik het wat en anders inderdaad een meeloopdag aanvragen. of proefstuderen.
    een gesprek met mijn decaan heb ik al gehad ;)


    Everything Is Impossible

    TomsLiebe schreef:
    Ik heb mijn diploma Mavo, en doe nu Havo 4.
    Het is misschien moeilijk om te zeggen en dan te doen, maar gooi alles wat je liever doet op dit moment aan de kant.
    Want dan kun je jezelf later misschien "belonen" van "als ik alles zo'n beetje ken, ik weer op de laptop mag" bijv.

    Soms doe ik dat, dan leer ik snel, want ik wil niks missen van m'n laptop xD
    But ja,
    En voor wat je wilt, misschien gewoon veel open dagen en meeloop dagen maken. ;O


    GOD, dat gaat heeel moeilijk voor me worden XD Ik ben zooo snel afgeleid, zelfs als je me in een kale kamer zou neerzetten, zou het plafond zelfs nog interessanter zijn :O
    Maar ik ga het proberen :P


    Everything Is Impossible

    Er zijn meeloopdagen bij studies, ik denk dat je daar eens naar moet gaan kijken. En over dat studie-ontwijkende gedrag; nog even doorzetten, je bent er bijna vanaf!


    Bad decisions make good stories.

    Ik zit in het examenjaar van vwo en ik herken die problemen ook heel erg, vooral die tweede; ik weet gewoon echt niet meer wat ik wil gaan studeren en wordt er ook steeds zenuwachtiger over omdat het steeds dichterbij komt..
    Van probleem één heb ik niet zoveel last, gewoon het idee dat alles nu zwaar mee gaat tellen, geeft mij op de één of andere manier genoeg motivatie om te leren. Misschien helpt het bij jou ook om dat in je achterhoofd te houden?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Deze meid hier zo zit op de universiteit en dat betekend heel veel leren op lange periode, conclusie je wordt er lui van en denkt dat je nog hopen tijd hebt, maar dan komt het examen dichter bij en besef je dat je nog zoveel moet doen.

    Thanks voor al het advies :D


    Everything Is Impossible

    Het enige wat ik je kan aanraden is meeloopdagen. Ik ben zelf student die dat doet, en ik heb het ook gedaan vorig jaar met de opleiding die ik nu volg. En ik hoor allemaal positieve reacties en ik heb het zelf ook heel leuk gevonden.
    En vooral héeeeeeeel erg veel oriënteren en je niet vastspijkeren op éen studie.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    mijn motivatie: Als ik niet slaag zit ik nog een jaar langer, en ik ben het nu al zat. Plus als ik niet slaag heb je geen studiefinanciering meer en moet je het terug betalen,

    studiekeuze: Wat dacht je van de opendagen op de hbo scholen? (die zijn nu allemaal weer) en je kan ook een meeloopdag regelen om te kijken of je het leuk vind,

    tip: Neem in ieder geval geen tussenjaar na je examen want dan heb je dus geen studiefinanciering meer. Je kan nu beter een foute keuze maken en volgend jaar aan een nieuwe studie beginnen dan volgend jaar pas beginnen want dan ben je duurder uit!


    It's like I'm finally awake - One Direction.

    Enthusiasm schreef:
    (...)

    Voor mn gevoel is het Centraal Examen nog jaren verweg, maar ik moet me toch maar zien te motiveren, want ja, als ik nu even doorzet, dan heb ik straks dat papiertje :)

    En ik heb al wat open dagen bezocht, waaronder die voor journalistiek, daarom is het niets voor mij. Volgende week naar de open dag voor die lerarenopleiding, dus hopelijk vind ik het wat en anders inderdaad een meeloopdag aanvragen. of proefstuderen.
    een gesprek met mijn decaan heb ik al gehad ;)


    Open dag Journalistiek is heel anders dan de opleiding zelf, hou dat wel in je achterhoofd. ik heb net een jaar Journalistiek gedaan in Utrecht -halfjaar oke oke - en ik ben gestopt omdat het te veel regeltjes schrijven was en niet jezelf creatief uiten. Het is eigenlijk grotendeels een soort samenvatting maken van andere verhalen en er een beetje originele kijk op geven. En bij elk ding zal je heel veel moeten samenwerken en veel moeten schrijven. Elk vak


    SLOAN.